Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

دانشجویان خارجی می‌توانند کار تمام‌وقت داشته باشند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام دولت لیبرال دانشجویان خارجی دیگر ملزم به رعایت محدودیت 20 ساعته کار در خارج از دانشگاه نیستند.

ماه گذشته وزارت مهاجرت، پناهندگان و شهروندی (IRCC) اعلام کرد از تاریخ 15 نوامبر این محدودیت 20 ساعته برای دانشجویان خارجی مقاطع عالی بصورت موقت برداشته می‌شود. قوانین جدید حتی در زمان برگزاری کلاس‌ها هم قدرت اجرایی دارند.

قانون مذکور تا 31 دسامبر 2023 اعتبار خواهد داشت.

برای بهره‌مند شدن از تغییرات جدید باید ویزای تحصیلی فعال داشته یا پیش از تاریخ 7 اکتبر درخواست آن تایید شده باشد. اگر هنوز در کانادا نیستید نیز می‌توان برای آن درخواست دهید.

بگفته IRCC این تغییر به تقویت اقتصاد کانادا کمک کرده و کمبود نیروی کار را تا حدودی جبران می‌کند. همچنین به دانشجویان خارجی تجربه کار کردن در کانادا و فرصت‌های جدید برای اشتغال در کشور پس از تحصیل را اعطا خواهد کرد.

در اطلاعیه دولت فدرال آمده: ” از کسانی که ویزای تحصیلی دارند همچنان انتظار می‌رود بین آموزش و اشتغال بالانس ایجاد کنند. طبق این قانون کسانی که بصورت پاره‌وقت درس بخوانند امکان اشتغال نامحدود در خارج از دانشگاه را ندارند، بنابراین از ساعات تحصیل خود را برای کار کردن کاهش ندهید.”

در حال حاضل بیش از نیم میلیون دانشجوی خارجی در کانادا حضور دارند.

پیش از این IRCC طی ماه جاری برنامه‌ای آزمایشی بمنظور کاستن از زمان رسیدگی به درخواست تحصیل و بهبود ارائه خدمات به متقاضیان تحصیل در کشور ارائه کرده بود.

دولت فدرال در کنار برداشتن محدودیت ساعت کاری برای دانشجویان گام‌ها متعددی نیز با هدف کمک به دانشجویان و کسانی که به تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند برداشته است. ازجمله آن‌ها می‌توان به تمدید 18 ماهه اقامت همراه با مجوز آزادانه کار دانشجویانی اشاره کرد که ویزای تحصیلی یا کاری پسا تحصیل آن‌ها تمام شده است.

در ماه آگست دولت اعلام کرد برخی دانشجویان خارجی که بیرون از کشور حضور دارند می‌توانند 100 درصد برنامه تحصیلی خود را بصورت آنلاین بگذرانند، بدون آنکه تاثیری بر مجوز کار پس از تحصیل آن‌ها داشته باشد. این امتیاز شامل کسانی می‌شود که درخواست ویزای تحصیلی خود را پیش از تاریخ 31 آگست 2022 ثبت کرده‌اند.

شان فریزر، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی، در اینباره گفت: “با پیشی گرفتن سرعت رشد اقتصادی از توان کارفرمایان برای استخدام نیروی کار جدید، کانادا باید از تمام گزینه‌های موجود برای تامین نیروی کار حرفه‌ای موردنیاز بمنظور کمک به رشد کشور استفاده کند. مهاجرت برای پاسخ به کمبود نیروی کار بسیار حیاتی است.”

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تغییرات و قوانین جدید به اینجا مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive