Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

محکومیت پنج پیمانکار به جرم کلاهبرداری و دستکاری قرارداد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پنج پیمانکار در مانیتوبا طی یک کیفرخواست نادر که بر سراسر کانادا اثرگذار خواهد بود، متهم به کلاهبرداری و دستکاری قراردادهای پروژه‌های نوسازی مسکن اجتماعی شده‌اند.

روز دوشنبه دفتر رقابت دولت فدرال اعلام کرد Public Prosecution Service of Canada اتهاماتی را علیه پنج پیمانکار فعال در Brampton مطرح کرده است. این اتهام‌ها شامل احتمال تلاش آن‌ها برای تقسیم قراردادها بین افراد خودی در جریان اجرای پروژه‌های نوسازی واحدهای مسکون اجتماعی می‌شود.

بنابر این ادعا جورج گرگوار، گای پرینگل، جیمز کاوک، رایان لامونت و داگ گانارسون بین دسامبر 2011 و فوریه 2016 حداقل 89 قرارداد ارائه شده از طرف Manitoba Housing and Renewal Corporation را دستکاری کرده‌اند. این به معنای آن است که پیمانکاران یا یکدیگر تبانی کرده تا مطمئن شوند قراردادهای مسکن اجتماعی تنها بین آن‌ها تقسیم شده و در اختیار دیگران قرار نخواهد گرفت.

مجموع ارزش این قراردادها 4.5 میلیارد دلار براورد می‌شود.

این پنج نفر براساس Criminal Code، توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری به ارزش بیش از 5,000 دلار و Competition Act، توطئه برای تخصیص قراردادها، متهم شناخته شده‌اند.

متیو باسبول، کمیسر رقابت دولت فدرال، در اینباره گفت: “دستکاری در قراردادها با هدف حذف رقابت یک جرم بسیار مهم است. این اقدام موجب وارد آمدن هزینه‌های بیشتر بر اجرای پروژه‌ها شده و چنین شرایطی اثرات بسیار زیان‌بار برای ساخت‌ خانه‌های ارزان‌ خواهد گذاشت. سرکوب کارتل‌ها اولویت اصلی اداره رقابت بوده و مصمم هستیم همه کسانی که بمنظور افزایش سود از راه کلاهبرداری موجب تباه شدن بودجه عمومی می‌شوند را تحت پیگرد قرار دهیم.”

مجازات کسانی که به تثبیت قیمت، تخصیص بازار یا توطئه متهم شوند جریمه نقدی تا سقف 25 میلیون دلار و/یا مجازات زندان تا 14 سال است.

منبع: Daily Hive