Sunday, April 28, 2024
12.9 C
Calgary

پیشبینی آب‌وهوای کانادا برای ماه ژانویه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر پیشبینی‌های هواشناسی ماه ژانویه امسال دلپذیرتر از نرمال خواهد بود، البته این موضوع تا حد زیادی به محل سکونت شما بستگی دارد.

براساس اعلام The Weather Network نیمه دوم ژانویه در مقایسه با نیمه نخست آن زمستانی‌تر است. این شرایط در بیشتر نقاط کشور برقرار بوده و در بسیاری از کانادایی‌ها پس از کریسمس برفی و پرحاشیه فرصت سفر پیدا خواهند کرد.

در ادامه نگاهی به پیشبینی ماه ژانویه TWN برای نواحی مختلف کشور می‌اندازیم.

بریتیش‌کلمبیا

طی دو هفته نخست ژانویه امواج اقیانوسی هوای مطبوع را به کانادا هدایت می‌کنند. دماها برای این زمان از سال به بالاتر از نرمال رسیده و در برخی روزها بالای 10 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

با اینحال بگفته TWN شرایط برای پیک‌نیک و پوشیدن صندل محیا نشده و احتمال ورود سامانه‌ای جوی مشابه آنچه در دسامبر به بریتیش‌کلمبیا وارد شد و هوای سردتر از نرمال را آورد، وجود دارد.

همزمان شاهد وقوع طوفان‌های متعدد در جنوب استان و مرز ایالات‌متحده هستیم و با فعالیت جریان جت‌استریم در شمال و جنوب بریتیش‌کلمبیا شرایط برای بارش محیاست. در نتیجه مجموع بارش در منطقه South Coast ازجمله ونکوور و ویکتوریا احتمالا به بالاتر از نرمال خواهد رسید.

با اینحال متاسفانه طی روزهای آتی شانس بارش برف در ارتفاعات پایین تقریبا صفر بوده اما همچنان می‌توان برای لذت بردن از برف پودر به پیست‌های اسکی و کوهستان‌های مرتفع رفت.

آلبرتا و دشت‌های مرکزی

بنابر اعلام TWN در آلبرتا همانند بریتیش‌کلمبیا برای اولین بار پس از هفته‌ها از شدت سرما و هوای زمستانی کاسته می‌شود.

همچنین جریان جت‌استریم سامانه‌های طوفانی را نیز به بسیاری از نواحی مرکزی می‌فرستند. در این بین جنوب استان بیشتر تحت تاثیر این سیستم‌ها قرار می‌گیرد. با تمامی اینها نباید انتظار تکرار رویدادهای ماه دسامبر را داشته باشید.

بگفته TWN دماها در غرب و مرکز کانادا طی هفته دوم ژانویه نزدیک به میانگین خواهد بود.

شرق کانادا

هرچند در بریتیش‌کلمبیا و آلبرتا باید در اواخر ژانویه انتظار ورود سامانه‌های بارشی جدی را داشته باشیم، در آنتاریو و کبک شرایط فرق کرده و این سیستم‌های آب‌وهوایی خیلی زودتر از راه می‌رسند.

بگفته TWN سیستم‌های جوی گوناگون بار دیگر بارش‌های سنگین و برف و باران یخی را به کبک و آنتاریو ‌می‌آورند.

همین موضوع شرایط را در مناطقی که هوای گرمتر از نرمال را در شروع سال تجربه کرده‌اند بطور کامل تغییر داده و هوای زمستانی را در آنجا حاکم می‌کند.

بنابر اعلام این آژانس هواشناسی با ورود یک سیستم کم‌فشار به Great Lakes و رسیدن آن به آنتاریو و کبک، بزودی بارش‌ها در این مناطق شروع خواهد شد.

با اینحال تا پایان ماه شرایط جوی در بیشتر مناطق شرقی کانادا بهتر شده و از شدت سرما کاسته می‌شود.

منبع: Daily Hive