Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

بهترین محله‌های کلگری برای زندگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری شهری فوق‌العاده برای زندگی است، اما برخی محله‌های آن بهتر از سایرین هستند. طبق بررسی RE/MAX محلهBeltline  بهترین نقطه برای زندگی در کلگری است.

در این مطالعه ده محله برتر کلگری مورد بررسی قرار گرفته‌اند که نیمی از آن‌ها در مرکز شهر یا در نزدیکی آن واقع شده‌اند.

این مطالعه تراکم بالایBeltline  را یکی از دلایل اصلی موفقیت آن می‌داند. این موضوع باعث می‌شود بسیاری از افراد کارآفرین، متخصص و هنرمند در آنجا ساکن شوند. محله Beltline بخاطر داشتن زندگی شبانه، رستوران‌ها و فرهنگ شهری متنوع خود شهرت دارد.

پس از Beltline محله Downtown East Village جایگاه دوم را کسب کرده است. شما می‌توانید با پای پیاده، دوچرخه، خودرو و وسایل حمل‌ونقل متنوع دیگر به راحتی خود را از این محله به دیگر نقاط شهر برسانید. در این محله جاذبه‌های گوناگون و تعداد زیادی رستوران‌، بوتیک‌ و فضاهای سبز نیر وجود دارد.

در جایگاه سوم Downtown West End قرار دارد. بخش زیادی از ساکنین این محل پرجمعیت را جوانان متخصص تشکیل می‌دهند. اکثر ساختمان‌های مسکونی این محله را condo و آپارتمان‌ تشکیل می‌دهد و تنها 25 منزل single-family detached  می‌توان در آنجا پیدا کرد. شما می‌توانید با روش‌های حمل‌ونقل مختلف خود را به نقاط مختلف شهر برسانید و از جاذبه‌های گوناگون مانند گالری Contemporary Calgary دیدن کنید.

Downtown Commercial Core جایگاه چهارم لیست را به خودش اختصاص داده است. جمعیت ساکنین این محله ازEast Village  یا West End کمتر می‌باشد اما در سال‌‌های اخیر شاهد رشد آن بوده‌ایم. کسانی که در این محله زندگی می‌کنند دسترسی سریع و آسان به محل کار، بسیاری از رویدادهای فرهنگی و جاذبه‌های شهر دارند.

محله پنجم این بررسی Mission نام دارد. این منطقه در مرکز شهر کلگری قرار دارد، اما موقعیت آن بسیار خاص و متفاوت از دیگر محلات این ناحیه است. در این منطقه تعداد زیادی منزل  single-family، دوبلکس، آپارتمان، واحدهای تجاری و موسسات آموزشی گوناگون خواهید یافت و رستوران‌ها و فروشگاه‌ها مشهور بسیاری در خیابان چهارم آن فعالیت می‌کنند.

در جایگاه‌های ششم تا دهم بترتیب محله‌های Sunalta، Lower Mount Royal، Rundle، Southview و Greenview جای گرفته‌اند.

این وبسایت امتیاز محله‌های مختلف را براساس فاکتورهایی چون دسترسی به فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، نرخ فضای سبز، نزدیک بودن به زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، مدارس و مراکز آموزشی، فرهنگی و اجتماعی تعیین کرده است.

براساس توضیحات این بلاگ شهر کلگری منزل بیش از یک میلیون جمعیت دارد و این تعداد هر روز در حال افزایش است. نویسندگان این گزارش باور دارند که اجرای برنامه‌های گوناگون می‌تواند کیفیت زندگی در شهر را بالا ببرد.

منبع: Daily Hive