Thursday, April 25, 2024
3.6 C
Calgary

لغو پروازهای Sunwing به مازاتلان به دلیل درگیری با کارتل‌ مواد مخدر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام شرکت هواپیمایی Sunwing به دلیل بروز درگیری و خشونت‌های اخیر کارتل‌ مواد مخدر تمام پروازها به مقصد مازاتلان در کشور مکزیک لغو شده است.

کانادا پیش از این با انتشار اطلاعیه‌ای درباره بروز خشونت‌های گسترده در ایالت Sinaloa مکزیک به مسافران هشدار داده بود. این درگیری‌ها پس از دستگیری اوویدیو گوزمن-لوپز، از رهبران کارتل، شروع شد.

دولت فدرال این هشدار را پس از آن منتشر کرده که صبح پنجشنبه یک هواپیمای Aeromexico که از کولیاکان در ایالت Sinaloa به مقصد نیومکزیکو حرکت می‌کرد هدف گلوله جنگی قرار گرفت.

بگفته Sunwing تمام پروازها از مبدا وینیپگ، کلگری، ادمونتون، کلوونا و ونکوور به مقصد مازاتلان لغو خواهند شد.

این شرکت در پستی توییتری گفت: “مسافرانی که پرواز آن‌ها لغو شده هزینه کامل آن را به همان روش پرداخت (بدون نیاز به ثبت درخواست و پیگیری)، ظرف 30 روز آتی دریافت خواهند کرد.”

همچنین Sunwing اعلام کرده به دلیل لغو این پروازها تمام سفرها از مبدا مازاتلان نیز تحت تاثیر قرار گرفته و با تاخیر انجام خواهند شد.

این شرکت هواپیمایی می‌افزاید: “برای مشتریانی که در مقصد حضور دارند پروازهای جایگزین برنامه‌ریزی شده و زمان‌های جدید در اولین فرصت به آن‌ها اطلاع داده خواهد شد.”

براساس اعلام BBC اوویدیو در کالیکان Sinaloa دستگیر و روز پنجشنبه به مکزیکوسیتی منتقل شده است. درگیری میان نیروهای دولتی و کارتل تاکنون موجب مرگ 10 سرباز و 19 مظنون شده است.

منبع: Daily Hive