Thursday, April 25, 2024
4.4 C
Calgary

ممنوعیت تردد خودروهای شخصی در Moraine Lake Road

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از ابتدای سال جدید تردد خودروهای شخصی در منطقه گردشگری Moraine Lake ممنوع شده است.

براساس اعلام Parks Canada دسترسی به این دریاچه از ماه جون تا اواسط اکتبر تنها با Parks Canada Shuttle، Roam Transit، اتوبوس‌های تجاری و تاکسی ممکن خواهد بود.

Parks Canada با انتشار پستی توییتری اظهار داشته این تصمیم را به دلیل نگرانی‌ها درباره ایمنی مسیر و تقاضای بالا و شبانه‌روزی برای پارک خودرو و تجربه بد گردشگران از این موضوع گرفته است.

بنابر گزارش مشاورین اولین استراتژی کلیدی برای کاستن از ورود خودروهای شخصی به این منطقه ایجاد زیرساخت لازم برای جابجایی پایدار مسافران در Bow Valley است.

شما می‌توانید تا تاریخ 5 فوریه نظرات خود درباره این گزارش را اعلام کنید.

بگفته Parks Canada دریاچه‌های تماشایی Moraine Lake و Lake Louise جزو پربازدیدترین مقصدهای گردشگری کشور هستند.

بگفته کریستوفر آندرز، عکاس ساکن بنف، طی سال‌های اخیر محبوبیت این منطقه به شدت افزایش پیدا کرده است.

او در اینباره افزود: “تا چند سال پیش در هر ساعت روز و شب می‌توانستیم به این منطقه برویم و همیشه جای پارک خودرو پیدا میشد. اما در سال‌های اخیر جمعیت گردشگران، حتی در ساعت 2 شب، به شدت بالا رفته و هیچوقت جای خالی برای پارک خودرو پیدا نمی‌شود. همین شرایط باعث شده مردم محلی دیگر به این ناحیه دسترسی نداشته باشند.”

او در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: “از اتخاذ این تصمیم خوشنود هستم اما بمنظور کاستن از ترافیک امیدوارم یک سیستم اعطای مجوز که تنها برای بازدید اجازه ورود دهد راه‌اندازی شود. این منطقه باید تحت حفاظت و نظارت قرار بگیرد و بنظرم می‌توان اینکار را بدون نیاز به بسته شدن آن انجام داد.”

لی نوردبای، عکاس اهل کلگری که چند نوبت در سال به این منطقه سفر می‌کند، نگران تاثیر این تصمیم بر برنامه‌های کوهنوردی که معمولا پیش از طلوع خورشید شروع می‌شوند است.

او در اینباره گفت: “من یک عکاس و ماجراجو هستم و نمی‌توانم در ساعات معمول روز به آنجا سفر کنم. بنابراین اگر وسایل حمل‌ونقل مناسب که نیازهای من را برطرف کنند ارائه شوند حتما از آن‌ها استفاده می‌کنم، در غیر اینصورت امکان استفاده از آن‌ها را نخواهم داشت.”

منبع: CBC