Tuesday, April 23, 2024
8.1 C
Calgary

کاهش قیمت مسکن در بخش‌هایی از استان آلبرتا در سال ۲۰۲۲

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سال ۲۰۲۲ سالی پر فراز و نشیب برای بازار املاک و مستغلات آلبرتا بود. برای مثال قیمت یکی از خانه‌های شهری در استان آلبرتا ۵۰٬۰۰۰ دلار کاهش پیدا کرد.

طبق گزارش جدید HelloSafe کانادا که به تازگی منتشر شده، قیمت مسکن در شهر دیگری در همین استان ۵۰٬۰۰۰ دلار افزایش یافته است.

مونترال در سال ۲۰۲۲  به‌عنوان چهارمین شهر گران‌قیمت بازار مسکن و مستغلات کانادا معرفی شد. قیمت مسکن در این شهر نسبت به دسامبر سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ افزایش ۸٬۱ درصدی داشته است. این در حالی است که قیمت مسکن در ادمونتون در بازه زمانی ذکر شده ۰٬۸ درصد کاهش یافته و در رده هفتم فهرست گران‌ترین شهرهای کانادا قرار گرفته است.

طبق این گزارش Fort McMurray با کاهش ۱۵٬۱ درصدی قیمت مسکن در بازه زمانی مشابه بیشترین تأثیر را از نوسانات قیمت مسکن کانادا گرفته است.

جنوب مرکزی استان آلبرتا افزایش قیمت مسکن را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است. میانگین قیمت مسکن ۱۸۹٬۴۲۳ دلار در دسامبر ۲۰۲۱ به ۲۴۰٬۷۱۹ دلار در دسامبر ۲۰۲۲ رسیده است.

قیمت مسکن در Medicine Hat واقع در جنوب مرکزی آلبرتا ۱۷٬۹ درصد افزایش یافته و میانگین قیمت مسکن از ۲۷۳٬۹۹۸ دلار به ۳۲۲٬۹۹۰ دلار رسیده است. Lethbridge نیز با افزایش ۱۰ درصدی قیمت مسکن از ۳۱۶٬۲۷۹ دلار به ۳۴۷٬۹۱۵ دلار افزایش یافته است.

با وجود افزایش قیمت مسکن در بخش‌های مختلف استان آلبرتا، قیمت املاک و مستغلات این استان در سال ۲۰۲۲ افزایش ۲٬۸ درصدی داشته است.

برای مشاهده گزارش کامل به این لینک مراجعه کنید.

این گزارش به کمک داده‌های انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) و با همکاری شرکای تجاری آنها HelloSafe کانادا ایجاد شده است.

 

 

منبع: Dailyhive