Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

گرمای هوا و احتمال عدم بازگشایی بزرگترین پیست اسکیت دنیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا و شهر اتاوا منزل بزرگترین پیست اسکیت روی یخ دنیا در فضای باز یعنی Rideau Canal Skateway است. حال برای نخستین بار طی تاریخ پنجاه ساله پیست، احتمال دارد شاهد بازگشایی آن در فصل جاری نباشیم. علت این موضوع گرمای بی‌سابقه هوا در زمستان و ضخامت کم یخ است.

هم‌اکنون اتاوا یکی از گرم‌ترین زمستان‌های تاریخ خود را پشت سر می‌گذارد، از اینرو شرایط پیست به هیچ عنوان برای علاقه‌مندان مناسب نیست.

بگفته بروس دواین، مدیر ارشد National Capital Commission (NCC) که مسئولیت نگهداری از پیست را بر عهده دارد، طی سال جاری طبیعت آن‌ها را با یک چالش بزرگ مواجه کرده است.

او در اینباره گفت: “دماهای بالا اجازه تشکیل یخ مناسب که بتواند وزن اسکیت‌بازها و تجهیزات ما را تحمل کند، نداده است. در حال حاضر در چندین نقطه یخ متخلخل و بدون کیفیت داریم.”

بنابر وبسایت NCC پیست اسکیت پس از تشکیل حداقل 30 سانتی‌متر یخ باکیفیت بازگشایی خواهد شد. به باور کارشناسان برای دستیابی به این هدف باید بین 10 تا 14 روز متوالی دماهای بین 10- و 20- درجه‌ سانتی‌گراد داشته باشیم.

پیست اسکیت Rideau Canal Sketeway با طول 7.8 کیلومتر جزو میراث جهانی یونسکو است. این پیست در مرکز اتاوا واقع شده و با توجه به شرایط آب‌وهوایی معمولا از ماه ژانویه تا اوایل مارچ از علاقه‌مندان میزبانی می‌کند.

استفاده از این پیست رایگان بوده و پس از بازگشایی هر روز هفته و 24 ساعت شبانه‌روز باز است. بعلاوه خوراکی‌های خوشمزه و مناظر چشم‌نواز در Parliament Hill را در اختیار دوستداران قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط پیست و تاریخ احتمالی بازگشایی آن به اینجا مراجعه کنید.

منبع: Daily Hive