Thursday, April 25, 2024
10.1 C
Calgary

شناسایی و انهدام شبکه قاچاق انسان در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پلیس منطقه‌ای یورک هفت نفر را به اتهام قاچاق انسان و آزار، بدرفتاری و استثمار ده‌ها شهروند مکزیکی برای کار در منطقه تورنتو دستگیر کرده است.

در جریان این عملیات که Project Norte نام دارد، روز جمعه 64 شهروند مکزیکی که با وعده فرصت‌های شغلی و زندگی بهتر به کانادا آمده بودند، آزاد شدند.

بگفته اداره پلیس این مهاجران مکزیکی در مزارع، کارخانه‌ها و انبارهای سراسر منطقه تورنتو مورد بدرفتاری، سواستفاده و استثمار برای کار فیزیکی قرار می‌گرفتند. هنوز مشخص نیست آن‌ها برای چه مدت تحت این شرایط قرار داشتند.

عملیات Project Norte از نوامبر 2022 و پس از آنکه پلیس منطقه‌ای یورک (YRP) گزارش‌هایی درباره استثمار و سواستفاده از اتباع مکزیکی برای کار در منطقه دریافت کرده بود، آغاز شد.

این تحقیقات که توسط واحد YPR Special Victims Unit و Canada Border Services Agency (CBSA) انجام شده در 8 فوریه 2023 به تفتیش پنج ملک در تورنتو، Vaughan، Mississauga و Town of East Gwillimbury انجامید.

در جریان این عملیات 64 مهاجر مکزیکی که بگفته پلیس در دام شبکه بین‌المللی قاچاق نیروی کار افتاده بودند آزاد و پنج نفر نیز به جرم همکاری با این شبکه بازداشت شدند.

در حال حاضر حکم بازداشت دو مظنون دیگر نیز صادر شده است.

در اطلاعیه خبری Project Norte آمده: “یک شبکه سازماندهی شده از مجرمان به مهاجران وعده شغل خوب و زندگی بهتر در کانادا را داده اما زندگی در شرایط اسفناک را برایشان فراهم کرده بودند. این مهاجران با اتوبوس‌های خصوصی و فرسوده به محل‌ها کار منتقل شده، در فلاکت زندگی می‌کردند و مجبور بودند ساعت‌های طولانی با دستمزد اندک کار کنند. این درحالیست که استثمارگران از سود کار آن‌ها بهره برده و در تجمل زندگی می‌کردند.”

طی ماه گذشته نتیجه جست‌وجو و تحقیقات York Region Police، Toronto Police Service، Peel Regional Police و Ontario Provincial Police به یافتن 64 مهاجر در پنج محل مورد بررسی انجامید. علاوه بر این نیروهای پلیس موفق به ضبط نه خودرو هم شدند که در میان آن‌ها سه اتوبوس فرسوده که کارگران را به محل‌های کار منتقل می‌کردند نیز وجود داشت.

بلافاصله پس از آزاد شدن مهاجران غذا، سرپناه، امکانات درمانی و دسترسی به خدمات حمایتی و اطلاعاتی را از طرف پلیس، CBSA، پزشکان و حامیان محلی ازجمله Victim Services of York Region در اختیار آن‌ها قرار گرفت. از میان 64 مهاجر نجات‌یافته 53 مهاجر پیشنهاد کمک و پشتیبانی را پذیرفته‌اند.

متهمان این پرونده با 18 اتهام روبرو هستند که از میان آن‌ها می‌توان به قاچاق انسان، تجاوز جنسی و شرکت در سازمان جنایی اشاره کرد.

افراد دستگیر شده به قرار زیر هستند:

  • Tre TRINH، 45 ساله، اهل Vaughan
  • Thi Him Huyen VU، 49 ساله، اهل Vaughan
  • Jesus NAVARRETE GARCIA، 51 ساله، اهل تورنتو
  • Monserrat MONJARAS، اهل Mississauga
  • Hiram Amaury MARTINEZ RODRIGUEZ، 48 ساله، اهل East Gwillimbury
  • Juan de Jesus ROSALES GOMEZ، 31 ساله، بدون آدرس مشخص
  • Luis AlbertoGARCIA GALVAN، بدون سن و آدرس مشخص

هنوز هویت دو مظنون دیگر که مرد هستند اعلام نشده است.

منبع: Daily Hive