Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

نیم میلیون راننده آلبرتایی نیازی به شرکت در آزمون GDL نخواهند داشت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قرار است در بهار امسال بسیاری از رانندگان آلبرتا بدون شرکت در آزمون پیشرفته جاده‌ای گواهینامه خود را ارتقا دهند. این موضوع باعث صرفه‌جویی ۱۵۰ دلاری برای آلبرتایی‌ها خواهد شد.

آلبرتا در سپتامبر گذشته اعلام کرد تمامی رانندگان این استان در بهار ۲۰۲۳ به صورت خودکار واجد شرایط ارتقای گواهینامه رانندگی خواهند شد.

به گفته استان برای ارتقای گواهینامه Class 4 دیگر نیازی به آزمایش جاده‌ای مکمل وجود ندارد. وزیر راه و ترابری، پراسادا پندا، طی صدور بیانیه‌ای در ماه سپتامبر اعلام کرد: «بسیاری از آلبرتایی‌ها به ما گفته‌اند که آزمون پیشرفته جاده‌ای برای آنها هزینه‌بر است و مراحل اداری فراوانی دارد.»

وی در ادامه افزود: «در همین راستا، ما آزمون‌های Class 5 را برای وسایل نقلیه سواری، Class 6 را برای موتورسیکلت‌ها و آزمون Class 4 را تحت عنوان آزمون پیشرفته جاده‌ای حذف خواهیم کرد.»

رانندگانی که دوره آزمایشی را پشت سر می‌گذارند نباید در ۱۲ ماه گذشته تخلفاتی نظیر مصرف الکل، مصرف مواد مخدر، تعلیق و تخلفات رانندگی را در پرونده خود داشته باشند.

علاوه بر این، بروز رفتارهای نامناسب رانندگی و دریافت جریمه به دلیل رانندگی خطرناک منجر به تمدید دوره یک ساله آزمایشی رانندگان خواهد شد.

رانندگان می‌توانند پس از اتمام کلاس‌های آموزشی خود دوره آزمایشی رانندگی را به ۶ ماه کاهش دهند.
به گفته استان آلبرتا، هم‌اکنون چیزی حدود ۷۰۰ هزار واجد شرایط شرکت در آزمون جاده‌ای پیشرفته در استان وجود دارد. از این تعداد ۵۰۰ هزار راننده واجد شرایط خروج خودکار از آزمون GDL هستند.

آمارها حاکی از آن است که طی پنج سال گذشته ۶۵ درصد از رانندگان و ۹۹ درصد از موتورسواران در این آزمون شرکت نکرده‌اند.

زین پس رانندگان برای ارتقای گواهینامه Class 4 که برای راندن تاکسی، وسایل نقلیه اشتراکی، لیموزین، اتوبوس‌های کوچک و آمبولانس‌ها مورد نیاز است، نیازی به موفقیت در آزمون پیشرفته جاده‌ای نخواهند داشت.

رانندگان باید برای دریافت گواهینامه Class 4 آزمون تئوری، پزشکی و بینایی‌سنجی را با موفقیت پشت سر بگذارند.

منبع: Dailyhive