Friday, April 26, 2024
4.8 C
Calgary

اعتصاب 35,000 کارمند CRA در میانه فصل مالیاتی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

35,000 کارمند آژانس درآمد کانادا که عضو اتحادیه‌ Union of Taxation Employees و Public Service Alliance of Canada (PSAC) هستند موافقت خود را با برگزاری اعتصاب اعلام کردند.

کریس آیلوارد، رئیس ملی PSAC، در اینباره گفت: “اعضای ما پیامی روشن به CRA فرستاده‌اند. کارمندان نمی‌توانند بیش از این منتظر بمانند و ما آماده هستیم تا به دولت نشان دهیم کارگران را تنها نمی‌گذاریم.”

این خبر درحالی اعلام می‌شود که در ماه بسیار شلوغی هستیم و بسیاری از کانادایی‌ها در تلاشند تا پرونده‌های مالیاتی خود را پیش از تاریخ 30 اپریل تکمیل کنند.

در بیانیه‌ اتحادیه PSAC به این نکته اشاره شده که کارمندان CRA طی بیش از یکسال گذشته و با وجود رشد فزاینده قیمت‌ها بدون قرارداد بوده‌اند. همچنین آن‌ها تاکید کرده‌اند که دولت وعده‌های بسیاری روی میز دارد و هنوز به پیشنهادهای دستمزد اتحادیه پاسخ نداده است.

طبق این بیانیه آخرین دور مذاکرات میان PSAC و CRA در تاریخ 17 تا 20 اپریل برگزار خواهد شد و اعضای اتحادیه که در CRA مشغول به کار هستند می‌توانند در تاریخ 14 اپریل اعتصاب قانونی داشته باشند.

مارک بریر، رئیس ملی Union of Taxation Employees نیز با تاکید بر رشد شدید قیمت‌ها گفت: “اعضای ما با رشد روز افزون تورم و تغییر نکردن دستمزدها بیش از پیش تحت فشار هستند. ما با حسن نیت مذاکره کردیم اما اعضای ما بیش از این نمی‌توانند ادامه وضعیت را تحمل کنند. نرخ قبوض در حال افزایش بوده و خانواده‌های ما تحت فشار هستند. حال می‌خواهیم به دولت نشان دهیم که کارگران بیش از تاب تحمل ندارند.”

براساس وبسایت Indeed میانگین دستمزد یک کارمند CRA در مراکز تلفن حدود 55,000 دلار در سال و برای حسابرسان حدود 75,000 دلار در سال است. وبسایت Indeed به مدیران پیشنهاد داده تا این دستمزدها را به 100,000 دلار در سال افزایش دهند.

وبسایت PSAC اعلام کرده که کارمندان بدنبال افزایش سالانه 4.5 درصد به رقم دستمزد خود طی یک توافق سه‌ساله هستند تا بیش از 165,000 کارمند خدمات عمومی فدرال که به مذاکره برای عقد قراردادهای دسته‌جمعی جدید با دولت ادامه می‌دهند، از آن برخوردار شوند.

آن‌ها تاکید کرده‌اند که این وظیفه دولت فدرال است تا با افزایش دستمزدها از فشار تورمی کنونی کاسته و کارفرمایان سراسر کشور را مجبور به پیروی از این تغییرات کند تا در شرایط کنونی هیچکدام از شهروندان تنها و بدون پشتیبان باقی نمانند.

منبع: Daily Hive