Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

پیشبینی کاهش قیمت کلبه و کابین در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی دوران پاندمی بسیاری از کانادایی‎‌ها تصمیم به خروج از مراکز شهری شلوغ و مهاجرت به نواحی روستایی و حاشیه شهرها گرفتند.

اما با گذشت چند سال بنظر می‌رسد زندگی آرام و بدون دغدغه در این نواحی مناسب همه نبوده و نیازهای شغلی بسیاری را دوباره به شهرهای بزرگ کشانده است.

براساس گزارش جدید Royal LePage رونق بازار املاک نواحی تفریحی که طی دوران پاندمی به اوج خود رسیده بود به آخر خط رسیده است.

بگفته فیل ساپر، مدیرعامل Royal LePage، در سال‌های اخیر و همزمان با ارائه اینترنت پرسرعت در بسیاری از بازارهای روستایی، خانواده‌ها به نقاط تفریحی هجوم آوردند تا در محیط کم‌تراکم زندگی کرده و دسترسی بیشتری به طبیعت داشته باشند.

با اینحال در سال 2023 و همزمان با درخواست بیزینس‌های شهری از کارمندان برای بازگشت به ادارات، زندگی تمام‌وقت در کلبه جذابیت خود را برای بسیاری از دست داده است.

براساس پیشبینی‌ها قیمت کلبه و کابین طی سال جاری و به دلیل کاهش تقاضا افت خواهد کرد. این خبر برای آن دسته از شهروندان که به دنبال خرید این املاک هستند بسیار خوشحال‌کننده است.

براورد شده امسال در مقایسه با سال 2022 میانگین قیمت منازل single-home در نواحی تفریحی تا 4.5 درصد کاهش پیدا کرده و به 592,005 دلار برسد.

البته این پیشبینی برای استان‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد. برای مثال براورد شده این کاهش قیمت برای کبک به 8 درصد برسد، اما آلبرتا تنها استان کشور خواهد بود که افزایش قیمت داشته و نرخ‌ها 0.5 درصد بالا خواهد رفت.

آتلانتیک کانادا نیز بعنوان مقصدی محبوب برای کارمندان دورکار در مقایسه با سال گذشته شاهد افت 46 درصدی تقاضا برای املاک تفریحی است.

با اینجال قیمت‌ها همچنان در مقایسه با نرخ‌های پیش از پاندمی بیشتر است.

هم‌اکنون میانگین قیمت ملی خانه‌های single-family در نواحی تفریحی کانادا 32 درصد بیشتر از 2020 است. بنابراین پیش از فروش کلبه و سرمایه‌گذاری در دیگر حوزه‌ها ابعاد گوناگون تصمیم خود را بخوبی بررسی کنید.

منبع: Daily Hive