Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

رقابت برای ساخت بلندترین برج کانادا در تورنتو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تورنتو به میدان رقابت برای کسب عنوان بلندترین ساختمان کانادا تبدیل شده (توجه داشته باشید که CN Tower در این رده‌بندی جای نمی‌گیرد) و هم‌اکنون دو رقیب اصلی در فاصله سه کیلومتری از یکدگیر مشغول احداث هستند.

براساس اعلام Council of Tall Buildings and Urban Habitat، پروژه The One شرکت Mizrahi Development و SkyTower شرکت Pinnacle International اولین برج‌های ساختمانی کانادا خواهند بود که ارتفاع آن‌ها از 300 متر فراتر می‌رود.

روند ساخت این برج‌ها فراز و نشیب بسیار داشته و اخیرا درخواست‌هایی نیز برای افزایش ارتفاع اولیه آن‌ها ارائه شده است.

هم‌اکنون ساختمان SkyTower که در 1 Young Street واقع بوده با 95 طبقه و ارتفاع تایید شده 312 متر در حال احداث است و سازندگان برای افزایش 10 طبقه‌ دیگر به آن درخواست داده‌اند. در صورت تایید این درخواست SkyTower به اولین ساختمان کانادا تبدیل خواهد شد که بیش از 100 طبقه داشته و ارتفاع آن 345 متر بیشتر است.

پروژه The One نیز در ضلع جنوب‌غربی تقاطع خیابان‌های Yonge و Bloor واقع شده و پس از پایان ساخت 85 طبقه و 308 متر ارتفاع خواهد داشت. در صورت موافقت با درخواست سازندگان برای افزایش تعداد طبقات ساختمان، این برج 94 طبقه شده و ارتفاع آن به 338 متر می‌رسد.

هرچند اعداد و ارقام ساختمان SkyTower در مقایسه با The One بهتر است، اما احتمالا The One عنوان بلندترین ساختمان کشور را بطور موقت تصاحب خواهد کرد.

روند اجرای پروژه The One پس از وقفه‌ای نسبتا طولانی هم‌اکنون با سرعت در جریان بوده و چنانچه از تقاطع خیابان‌های Yonge و Bloor عبور کنید می‌توان جزئیات نوآورانه بکار رفته در اسکلت خارجی و روکش خارجی آن را مشاهده کرد.

تصاویر ثبت شده از ساختمان در اواسط ماه اپریل روکش خارجی تیره‌رنگ برج در طبقات پایینی را بهمراه پنل‌های شامپاینی‌رنگ نشان می‌دهد که ستون‌های عظیم ساختمان را پوشانده‌اند.

فرم و سازه خاص و اکسپرسیونیستی ساختمان که توسط شرکت معماری Foster + Partners طراحی شده امکان ایجاد فضای فروشگاهی وسیع در طبقه همکف را فراهم کرده که در آن خبری از ستون‌ها و چاه آسانسور نیست.

در این طبقه قرار است فروشگاه اصلی Apple Store در تورنتو دایر شود. گمانه‌زنی‌ها در اینباره پس از آن بالا گرفت که سال گذشته شرکت اپل پس از وقفه زیاد در اجرای پروژه از احتمال خروج خود از قرارداد آن سخن گفت.

هم‌اکنون تقریبا هر هفته طبقه‌ای جدید به سازه اضافه می‌شود و حدود یک‌سوم ارتفاع تایید شده پروژه ساخته شده است.

منبع: Daily Hive