Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

ادامه آتش‌سوزی و تهدید خانه‌های روستایی غرب ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خشکی هوا و وزش قوی باد در غرب ادمونتون باعث شده است صدها تن از ساکنین منطقه خانه‌های خود را تخلیه کنند.

با گسترش آتش و تهدید خانه‌ها، مزارع و مشاغل روستایی‌ دستور تخلیه اجباری برای Parkland County و Yellowhead County صادر شده است.

ظهر دوشنبه مقامات Yellowhead به ساکنان Wildwood، واقع در ۱۱۵ کیلومتری غرب ادمونتون، دستور تخلیه فوری منطقه را داد. در همین راستا پناهگاهی در District‌ و Edson برای ساکنان منطقه ایجاد شده است.

دریک فورسیت، کارشناس اطلاعات حریق آلبرتا در این خصوص گفت: «زمانی که دما افزایش پیدا می‌کند و وزش باد شدت می‌یابد، شرایط برای گسترش آتش‌سوزی فراهم می‌شود. با توجه به این موضوع که در آینده نزدیک بارندگی نخواهیم داشت، در صورت عدم تغییر شرایط کنترل آتش‌سوزی چالش‌برانگیزتر خواهد شد.»

پلیس کانادا آخر هفته گذشته را صرف اطلاع‌رسانی حضوری در مورد تخلیه خانه‌ها و منطقه کرد. علاوه بر این، ایرتانکرها نیز به منطقه اعزام شدند.

آتش‌سوزی‌ که در هفت کیلومتری شمال ‌غربی Evansburg رخ داده به ۲۲۰۰ هکتار و آتش‌سوزی بعدی که در هفت کیلومتری جنوب ‌شرقی Entwistle رخ داده به ۳۳۰ هکتار رسیده است. وضعیت اضطراری برای Parkland و Yellowhead صادر شده است.

یکی دیگر از پناهگاه‌ها در Jubilee Hall در Wabamun برپا شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاهده آخرین وضعیت آتش‌سوزی به www.alberta.ca/emergencyalert مراجعه کنید. همچنان وضعیت تخلیه اجباری در Yellowhead باقی است.

بزرگراه 16 و بزرگراه 22 که در نزدیکی آتش‌سوزی قرار دارند همچنان مسدود هستند. دستور تخلیه اجباری برای تمامی ساکنان منطقه Lobstick Resort و همچنین مناطق شمال Wildwood صادر شده است. انتظار می‌رود ۸۰۰ نفر منطقه را تخلیه کنند.

افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند لازم است برای حداقل سه ‌روز غذا، دارو و آب تهیه کنند و مدارک و اسناد مهم را همراه خود داشته باشند.

آتش‌سوزی ابتدا در دو منطقه مختلف، شرق و غرب بزرگراه 22، آغاز شد. اما حرکت آتش هر دو منطقه به سمت یکدیگر منجر به پیوستن آنها به یکدیگر شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که تا روز دوشنبه دو ملک و تعدادی ساختمان به طور کامل تخریب شده‌اند.

Yellowhead و آلبرتا برای جلوگیری از گسترش آتش با یکدیگر همکاری می‌کنند. تا کنون ۷۵ آتش‌نشان همراه با ۱۳ دستگاه سنگین مهار آتش و ۶ هلیکوپتر به منطقه اعزام شده‌اند.

چمن‌زارها و مکان‌های دارای درخت مناطقی هستند که آتش گرفته‌اند. وزش شدید باد و افزایش دما نقش مهمی در گسترش آتش ایفا می‌کنند.

منبع: CBC