Tuesday, April 30, 2024
1 C
Calgary

راهنمای دریافت کمک‌های مالی دولتی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بیشتر شهروندان کانادا می‌توانند در شرایط کنونی که نرخ تورم بسیار بالاست از کمک‌های مالی بهره ببرند. خوشبختانه دولت کانادا برنامه‌های مختلفی را در قالب اعتبارهای مالیاتی، کمک‌های مالی و کمک درآمدی با هدف بازگرداندن برخی از دلارهای مالیاتی اجرا می‌کند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

آیا کمک‌های دولتی معاف از مالیات هستند؟

حقیقت آن است که در زندگی کمتر کمکی رایگان بوده و همیشه باید این سوال را از خود بپرسید که بهای دریافت آن چیست؟

در مورد کمک‌های مالی که دولت پرداخت می‌کند نیز در بیشتر مواقع باید مالیات مبلغ دریافتی را پرداخت کنید. البته برخی مزایا و برنامه‌های دولت معاف از مالیات هستند اما همیشه باید این مورد را پیش از ثبت درخواست برای دریافت کمک مدنظر قرار دهید.

در ادامه پنج برنامه معرفی شده که به شما امکان می‌دهد تا از کمک‌های مالی دولت بهره‌مند شوید.

  1. Canada Child Benefit

  • معاف از مالیات
  • خانواده‌های با درآمد پایین تا متوسط و صاحب فرزند

این پرداخت ماهانه به خانواده‌ها و سرپرست‌هایی که دارای فرزند هستند تعلق می‌گیرد. مبلغ دریافتی به سطح درآمد و تعداد فرزندان و همچنین سن هرکدام از آن‌ها بستگی دارد. این کمک مالی برای فرزندان کم‌سن بیش از فرزندان بزرگتر است.

علاوه بر این شما می‌توانید یک مبلغ اضافی را برای هرکدام از فرزندان دارای معلولیت یا دیگر نواقص دریافت کنید. با مراجعه به اینجا و استفاده از ماشین حساب می‌توانید مبلغ دریافتی خود را محاسبه کنید.

  1. Canada Education Savings Grant

  • مشمول مالیات
  • دارندگان حساب RESP با ذینفعان زیر 17 سال

برنامه‌های Registered Education Savings Plans (RESPs) حساب‌هایی ثبت‌شده هستند که به والدین و سرپرستان این امکان را می‌دهند تا در یک حساب مشمول مالیات مبالغی را جهت صرف هزینه برای تحصیلات عالی فرزند خود پس‌انداز کنند.

فرزند ذینفع پس از ورود به دانشگاه می‌تواند این پس‌انداز را بمنظور کمک به پرداخت هزینه‌های شهریه، مسکن، کتاب و دیگر نیازهای آموزشی مرتبط برداشت کند.

کمک‌های اختصاص یافته دولت به RESP می‌تواند 20 درصد (تا 500 دلار در سال) از طریق Canada Education Savings Grant (CESG) باشد که مبلغ مادام‌العمر آن معادل 7,200 دلار است. خانواده‌های کم‌درآمد می‌توانند 10 تا 20 درصد کمک اضافی نیز دریافت کنند.

باید توجه داشت که کمک‌های مالی CESG تنها تا پایان سالی که فرزند ذینفع به سن 17 سالگی می‌رسد پرداخت می‌شود. بنابراین باید مشارکت خود را تا آن زمان به حداکثر برسانید تا حداکثر مبلغ کمک هزینه یعنی 7,200 دلار به آن اختصاص یابد.

  1. Canada Student Grant (برای دانشجویان تمام‌وقت)

  • معاف از مالیات
  • دانشجویان تمام‌وقت با درآمد پایین تا متوسط

اگر شما دانشجوی تمام‌وقت در یک دانشگاه معتبر هستید می‌توانید تا حداکثر 6,000 دلار در سال (750 دلار در ماه) از طرف Canada Student Grant دریافت کنید. اگر هم‌اکنون دانشجو هستید می‌توانید این مبلغ را طی سال‌های باقی‌مانده و پیش از فارغ‌التحصیلی دریافت کنید.

مبلغ کمک مالی دریافتی به تعداد اعضای خانواده و سطح درآمد آن‌ها بستگی دارد.

  1. Canada Workers Benefit

  • مشمول مالیات
  • خانواده‌ها و افراد دارای درآمد پایین

این کمک یک اعتبار مالیاتی قابل استرداد بوده که می‌توان آن را در هنگام ارائه اظهارنامه مالیات بر درآمد سالانه درخواست کنید. این کمک دو بخش داشته که شامل یک مبلغ پایه و یک مبلغ مکمل (ناتوانی) می‌شود.

بیشتر مبلغ پایه این کمک مالی 1,428 دلار برای یک نفر با درآمد کمتر از 23,495 دلار در سال و 2,461 دلار برای یک خانواده با درآمد سالانه کمتر از 26,805 دلار است. هرچقدر دستمزد سالانه فرد به سقف 33,015 دلاری نزدیکتر شود، این مبلغ هم کاهش می‌یابد (یا 43,212 دلار برای خانواده).

بیشترین مبلغی که می‌توان از طریق کمک مکمل (ناتوانی) دریافت کرد 738 دلار برای فرد یا خانواده است.

اگر شما مشمول دریافت اعتبار مالیاتی قابل استرداد هستید می‌توان با استفاده از CWB قدری از دلارهای مالیاتی را به کیف پول خود بازگردانید. اگر باید مالیات بپردازید نیز CWB می‌تواند بدهی مالیاتی شما را کاهش دهد.

  1. اعتبار مالیاتی سه‌ماهه GST/HST

  • معاف از مالیات
  • خانواده‌ها و افراد دارای درآمد پایین تا متوسط

هر زمان قصد خرید یا پرداخت هزینه خدمات را داشته باشید باید Goods and Sales Tax (GST) بپردازید. برخی استان‌ها همزمان یک مالیات فروش استانی جداگانه نیز علاوه بر مالیات بر فروش فدرال دریافت می‌کنند و برخی نیز مالیات فروش استانی و فدرال را با یکدیگر ترکیب کرده و مالیاتی بنام Harmonized Sales Tax (HST) را پدید آورده‌اند.

اعتبار مالیاتی GST/HST یک تخفیف سه‌ماهه بوده که خانواده‌ها و افراد واجد شرایط می‌توانند آن را دریافت کنند.

بیشترین مبلغ قابل دریافت آن برای افراد مجرد 467 دلار، برای افراد متاهل 612 دلار و برای هر فرزند کمتر از 19 سال 161 دلار است. مبلغ قابل دریافت به تعداد اعضای خانواده و سطح درآمد خانواده بستگی دارد.

یک حساب با مزیت مالیاتی راه‌اندازی کنید

شهروندان کانادایی می‌توانند علاوه بر کمک‌های مالی دولتی و اعتبارهای مالیاتی، اقدام به بازگشایی انواع حساب‌های دارای مزیت مالیاتی کنند. این حساب‌ها برای کمک به پس‌انداز و سرمایه‌گذاری، کاستن از درآمد مشمول مالیات و جلوگیری از پرداخت مالیات بر سود سرمایه که بر سرمایه‌گذاری‌های استاندارد اعمال می‌شود، کاربرد دارند.

برخی از محبوب‌ترین حساب‌ها عبارتند از:

  • Registered Retirement Savings Plan (RRSP): مشارکت صاحب حساب قابل کسر از مالیات بوده و برداشت‌ها مشمول مالیات بر درآمد استاندارد می‌شوند.
  • Tax-Free Savings Account (TFSA): مشارکت صاحب حساب مشمول کسر از مالیات نبوده، اما سودهای حاصل از حساب معاف از مالیات هستند.
  • First Home Savings Account (FHSA): مشارکت صاحب حساب مشمول کسر از مالیات بوده و سود/برداشت در صورت استفاده بمنظور خرید یا ساخت اولین خانه بدون مالیات هستند.

هرکدام از طرح‌های پس‌انداز دارای قوانین خاص خود بوده و شرایط واجدین، محدودیت‌های مشارکت و نحوه و زمان برداشت مبالغ آن متفاوت است.

این حساب‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا پس‌انداز خود را با استفاده از مزایای پوشش مالیاتی به حداکثر برسانید؛ همچنین می‌توانید از پس‌انداز خود نهایت استفاده را برده یا پرداخت مالیات را تا تاریخ بعدی به تعویق بیاندازید.

تا جای ممکن از منابع موجود استفاده کنید

شهروندان کانادا می‌توانند از مزایا و کمک‌ها دولتی و مزایای حساب‌های پس‌انداز خود نهایت استفاده را ببرند. به این ترتیب این فرصت را خواهید داشت تا از کمک‌های مالی حیاتی و مشوق‌های موجود جهت پس‌انداز و سرمایه‌گذاری برای آینده نهایت استفاده را ببرید. پس اگر می‌خواهید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و پول بیشتری در کیف خود داشته باشید تا جای ممکن از منابع موجود استفاده کنید.

منبع: Daily Hive