Sunday, April 28, 2024
5.2 C
Calgary

صندوق 570 میلیارد دلاری بازنشستگی و چگونگی عملکرد آن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی را باید از سال‌های جوانی شروع کرد.

بسیاری با Canada Pension Plan (CPP) آشنایی دارند. این برنامه یک زیرساخت کارآمد برای تامین درآمد بازنشستگی با استفاده از پرداختی‌های کارمندان و کارفرمایان است. با اینحال احتمالا بسیاری از شهروندان آشنایی کافی با چگونگی عملکرد و مدیریت آن ندارند.

از سال 1999 تاکنون CPP Investments شروع به سرمایه‌گذاری، مدیریت و کمک به رشد صندوق CPP کرده است تا مطمئن شود بیش از 21 میلیون کانادایی از پشتیبانی مالی لازم در دوران بازنشستگی برخوردار خواهند شد.

در ادامه با این سرمایه‌گذار بین‌المللی و نحوه عملکرد و مدیریت آن‌ بیشتر آشنا می‌شویم.

تفاوت CPP و CPP Investments

برنامه CPP که توسط دولت‌های فدرال و استانی اجرا می‌شود، با هدف تامین درآمد دوران بازنشستگی طراحی شده است. شما با احتساب میزان مشارکتی که در این برنامه دارید پس از بازنشستگی و از کارافتادگی یک دریافتی ماهیانه و مشمول مالیات خواهید داشت که بخشی از درآمد شما را تشکیل می‌دهد.

اما اگر می‌خواهید بدانید سرنوشت پول‌های پرداختی به این برنامه چه می‌شود باید به سراغ CPP Investments بروید.

بخش CPP Investments مسئولیت کمک به رشد صندوق CPP Fund را بر عهده دارد تا پس از بازنشستگی یک دریافتی قابل قبول داشته باشید. این سازمان توسط یک تیم اجرایی شامل متخصصان سرمایه‌گذاری هدایت و رهبری می‌شود.

صندوق CPP Fund چگونه کار می‌کند؟

کارگران کانادایی پس از رسیدن به سن بازنشستگی (بالای 60 سال) مشمول دریافت سالانه حدود 8,700 دلار از صندوق CPP Fund می‌شوند. مقدار این مبلغ به تعداد سال‌های اشتغال شما در کانادا و مشارکت در صندوق بستگی دارد.

پیش از راه‌اندازی سازمان CPP Investments برنامه CPP بعنوان یک صندوق in-and-out عمل می‌کرد؛ به این ترتیب پول‌های دریافتی از کسانی که در حال حاضر مشغول به کار و مشارکت در صندوق بودند مسفقیما به افراد بازنشسته پرداخت میشد.

اما در دهه 90 و با پیشی گرفتن تعداد افراد بازنشسته از نیروهای شاغل، دولت‌های فدرال و استانی با مشارکت یکدیگر CPP Investments را راه‌اندازی کردند. این سازمان مبالغ پرداختی مشارکت‌کنندگان را مستقیما به افراد بازنشسته پرداخت نمی‌کند، بلکه با سرمایه‌گذاری این پول موجب پایداری صندوق و عملکرد بهتر آن می‌شود.

طبق گزارش‌ Chief Actuary در حال حاضر با در نظر گرفتن نرخ‌های بازگشت، صندوق CPP قادر است مزایای بازنشستگان را تا حداقل 75 سال آینده پرداخت کند.

اتخاذ بهترین تصمیمات سرمایه‌گذاری

طی 20 سال گذشته CPP Investments موفق شده صندوق CPP را گسترش دهد و بودجه آن را به 570 میلیارد دلار برساند. موفقیت این سازمان در پورتفولیو آن‌ خلاصه می‌شود که ترکیبی از دارایی‌های متنوع و بلندمدت، با بازدهی بالا و بدون ریسک است.

این پورتفولیو به شش بخش تقسیم می‌شود: 33 درصد در سهام خصوصی، 24 درصد در سهام عمومی، 13 درصد بصورت اعتبار، 9 درصد در املاک، 12 درصد در درآمد ثابت و 9 درصد در زیرساخت.

تعهد به سرمایه‌گذاری پایدار

سازمان CPP Investments در راستای استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت خود تعهدات گوناگون برای سرمایه‌گذاری پایدار دارد. یکی از بزرگترین موارد آن به صفر رساندن تولید آلاینده‌های گلخانه‌ای تا سال 2050 است.

اوایل سال جاری این سازمان توانست به هدف خود برای به صفر رساندن تولید کربن در فعالیت‌های داخلی دست پیدا کند. حال آن‌ها در تلاش هستند تا بعنوان یک سرمایه‌گذار فعال نفوذ خود بر تمام شرکت‌های پورتفولیو را در روند گذار اقتصادی اعمال کنند. سازمان CPP Investments متعهد شده است تا سال 2030 دارایی‌های سبز و در حال توسعه خود را به حداقل 130 میلیارد دلار برساند.

آن‌ها همزمان رویکرد جدید سرمایه‌گذاری کربن‌زدا را دنبال می‌کنند. در این رویکرد به پروژه‌هایی که گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند کمک می‌شود.

پیگیری گزارش‌های عملکرد CPP Investments

این سازمان با هدف حفظ ارتباط با کانادایی‌ها همواره گزارش‌های منظم فعالیت‌هایش را منتشر می‌کند.

همچنین آن‌ها اخبار، آخرین اطلاعات و گزارش‌های سالانه را در اختیار کانادایی‌ها قرار می‌دهند. شما می‌توانید نمودارهای کلیدی ازجمله اندازه صندوق CPP Fund و نرخ‌های بازدهی سالانه، پنج‌ساله و ده ساله (هم اسمی – برای مثال پول بدست آمده پیش از تورم – و هم حقیقی – برای مثال مبلغی که پس از محاسبه تورم بدست می‌آید) را مشاهده کنید.

اخیرا سازمان CPP Investments گزارش A Year in Review را منتشر کرده است. این گزارش تحلیلی نتایج پرتفلیو امسال، نحوه عملکرد CPP و توضیحات کامل درباره شیوه سرمایه‌گذاری صندوق CPP Fund را در بر دارد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فعالیت‌های سازمان گزارش اخیر CPP Investments را مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive