Saturday, April 27, 2024
2.9 C
Calgary

دستگیری یک گردشگر بخاطر قایق‌سواری در حالت مستی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نیروهای پلیس در Grand Forks بریتیش‌کلمبیا مردی را به دلیل کانو در حالت مستی دستگیر کردند.

این رویداد عصر 29 جون در دریاچه کریستینا در جنوب‌شرق بریتیش‌کلمبیا رخ داد.

طبق قوانین فدرال مقرراتی که برای رانندگی وضع شده برای قایق‌سواری نیز قابل اجرا هستند؛ بنابراین قایق‌سواری یا کنترل قایق هنگامی که تحت تاثیر الکل بوده یا سطح الکل خون شما .08 یا بیشتر باشد غیرقانونی است.

براساس اطلاعیه Grand Forks RCMP آن‌ها پس از دریافت گزارشی مبنی بر کانو یک مرد مست در دریاچه به آنجا مراجعه کردند. در ادامه با همکاری قایق آتشنشانی دریاچه وارد آب شده و به محل این مرد محلی 51 ساله مراجعه کردند، اما او از دستورات آن‌ها سرپیچی کرد.

در ادامه این مرد خود را به یک اسکله رساند و برای چند دقیقه در آن‌جا پنهان شد و همچنان از دستورات پلیس سرپیچی کرد. پس از چند دقیقه یک نیروی پلیس وارد آب شد و او را از آنجا خارج کرد.

این مرد پس از دستگیری به اداره پلیس منتقل شد و به دلیل قایق‌سواری در حالت مستی مورد بازجویی قرار گرفت.

بگفته RCMP این مرد پس از آنکه هوشیاری خود را بطور کامل بدست آورد آزاد شد و انتظار می‌رود ماه سپتامبر در دادگاه حاضر شود.

قوانین مربوط به قایق‌سواری و الکل

در قانون کیفری کانادا بطور صریح اشاره شده که هدایت یا کمک به هدایت یک وسیله نقلیه چنانچه فرد تحت تاثیر مصرف الکل یا مواد مخدر باشد، جرم است. براساس این قانون وسیله نقلیه (conveyance) می‌تواند اتومبیل، قایق، هواپیما یا تجهیزات ریلی باشد. به عبارت دیگر فرمان دادن یا هدایت قایق یا کمک به هدایت یا فرمان دادن به قایق در حالت مستی جرم است.

بگفته صلیب سرخ کانادا حدود 65 درصد سوانح منجر به مرگ با قایق بخاطر مصرف الکل رخ می‌دهند.

در بریتیش‌کلمبیا چندین قانون برای مصرف الکل توسط مسافران قایق وجود دارد. براساس قوانین مصرف مشروبات الکلی وبسایت دولت بریتیش‌کلمبیا افراد تنها می‌توانند الکل را در قایق‌های خصوصی و دیگر کشتی‌ها، درصورتی که دارای مجوز یا امکانات رفاهی برای زندگی ازجمله محل خواب، آشپزخانه و توالت باشد، مصرف کنند.

در این نوع وسایل نقلیه دریایی افراد می‌توانند الکل را در کابین یا عرشه مصرف کنند.

هرکس که قصد مصرف یا عرضه مشروبات الکلی در قایق‌های کوچک‌تر به مناسب رویدادی ویژه یا جشن را دارد باید مجوز آن را دریافت کند.

کشتی‌های کروز و قایق‌هایی چون کشتی‌های عمومی می‌توانند مشروبات الکلی ارائه دهند، اما برای آن نیز محدودیت‌هایی وضع شده و باید مجوز آن را دارا باشند.

منبع: CBC