Thursday, May 9, 2024
8.1 C
Calgary

معرفی چشم‌نوازترین جاذبه‌های Vancouver Island

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جزیره Vancouver Island با داشتن کوهستان‌های چشم‌نواز، جنگل‌های انبوه و مناظر اقیانوسی تماشایی طبیعتی بسیار بکر داشته و بسیاری را مجذوب زیبایی خود کرده است.

بدون شک این جزیره مقصد محبوب بسیاری از دوستداران طبیعت بوده و بازدیدکنندگان مسحور مناظر چشم‌نواز آن می‌شوند.

نقاط گوناگون جزیره ارزش بازدید کردن را دارند، اما در ادامه لیستی از بهترین آن‌ها معرفی شده که در هنگام سفر به Vancouver Island نباید از دستشان داد.

Sooke Potholes

https://www.instagram.com/captn.clepto/?utm_source=ig_embed&ig_rid=e4da1869-830e-4806-9d12-ecbdcda877d0

این مسیر صخره‌ای تماشایی که با فرسایش و طی گذر زمان منجر به تشکیل استخرهای زیبا در بستر Sooke River شده بسیار حیرت‌انگیز بوده و با آب‌های شفاف و سبزرنگ پر می‌شود.

این استخرها پس از فعالیت‌های یخچالی عصر یخبندان در حدود 15,000 سال پیش شکل گرفته‌اند. در آن دوران توده‌های یخی موجب تراش خوردن صفحه سنگی زیرین شده و آن‌ها را شکل امروزی در آورده است.

ناحیه Sooke Potholes جزو مقصدهای محبوب ساکنین محلی و بازدیدکنندگان برای شنا بوده و در تابستان بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

Sproat Lake

پارک استانی Sproat Lake از زیباترین نقاط جزیره ونکوور بوده و فرصت بازدید از آن را نباید به هیچ عنوان از دست داد.

این دریاچه در نزدیکی Port Alberni واقع شده و مقصدی ایده‌آل برای انجام ورزش‌های آبی محسوب می‌شود. بعلاوه بسیاری برای پیاده‌روی در مسیرهای متنوع اطراف دریاچه به این منطقه سفر می‌کنند.

اگر حس ماجراجویی داشتید به مسیر شرقی دریاچه رفته و از بهترین سنگ‌نگاره‌های ماقبل تاریخ بریتیش‌کلمبیا دیدن کنید.

شنا و آبتنی تابستانی در آب‌ها زیبا، گرم و کریستالی دریاچه در شدیدا توصیه می‌شود؛ همچنین می‌توان در این حین منظره‌ای تماشایی به Mount Anderson در جنوب را دید.

Clayoquot Sound

https://www.instagram.com/p/B6YuvuhBuWy/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=invalid&ig_rid=398e253e-ecd3-4c78-9e67-974d23d0ec1b

این منطقه در پارک‌ استانی Strathcona و پارک ملی Pacific Rim واقع شده و جزو زیباترین‌ مقصدها در جزیره است.

Clayoquot Sound اولین ناحیه بریتیش‌کلمبیا بوده که در سال 2000 وارد لیست UNESCO Biosphere Reserve شد. این منطقه شامل نه دره با جنگل‌های بارانی معتدل، دریاچه‌ها، رودخانه‎‌ها و کوه‌ است که زیستگاه گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی بوده که برخی از آن‌ها بسیار نادر یا در معرض خطر هستند.

از آنجایی که امکان انجام فعالیت‌های صنعتی در این منطقه وجود ندارد طبیعت آن بکر بوده و بهترین محل برای زندگی گونه‌های جانوری و مقصد محبوب‌ بازدیدکنندگان در جزیره است.

Mystic Beach

https://www.instagram.com/p/B77WhWzlaYL/?utm_source=ig_embed&utm_campaign=invalid&ig_rid=2a4729f3-7763-4b64-87be-ad33eef5192e

این ساحل بدون شک جزو زیباترین مناظر جزیره بوده و در حاشیه Strait of Juan de Fuca گسترده شده است.

استخرهای جزر و مدی این ناحیه مکانی عالی برای تماشای موجودات آبزی بوده و در هنگام بازدید می‌توان از تماشای مناظر حیرت‌انگیز نوار ساحلی Pacific Northwest هم نهایت لذت را برد.

شاید یکی از مشهورترین جاذبه‌های این ساحل آبشار کوچکی باشد که از صخره‌ها به پایین ریخته و مکانی عالی برای گرفتن عکس است.

Cathedral Grove

اگر بدنبال مکانی عالی برای تجربه طبیعت سبز و جنگلی انبوده Vancouver Island می‌گردید باید حتما به Cathedral Grove بروید.

این منطقه در پارک استانی MacMillan واقع شده و جزو در دسترس‌ترین زیسنگاه‌های درختان غول‌پیکر Douglas-fir در جزیره است.

اکوسیستم‌های کم‌یاب درختان کهن Douglas-fir در این ناحیه محیطی دایره‌ای شکل را بوجود آورده و عمر برخی از آن‌ها به 800 سال می‌رسد. ارتفاع و قطر این درختان تا 250 فوت ارتفاع و 29 فوت است.

گشت‌وگذار در میان این جنگل کهنسال تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود.

منبع: Daily Hive