Saturday, April 27, 2024
14.2 C
Calgary

بالاترین میزان میانگین اجاره‌بها در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حال حاضر میانگین اجاره‌بها در کانادا به بالاترین حد خود رسیده است.

بر اساس گزارش اجاره‌بها که توسط Rentals.ca و Urbanation در آگوست ۲۰۲۳ منتشر شده است، میانگین اجاره‌بها در ماه گذشته به ۲۰۷۸ دلار رسیده که این میزان افزایش اجاره‌بها در سه ماه گذشته بی‌سابقه است.

این گزارش نشان می‌دهد میانگین اجاره‌بها در جولای ۲۰۲۳ نسبت به جولای ۲۰۲۱ افزایش ۲۱ درصدی (۳۵۴ دلار) در داشته است. این مبلغ نسبت به جولای ۲۰۲۲ نیز ۸.۹ درصد افزایش یافته است.

افزایش نرخ بهره بانک کانادا و افزایش دانشجویان جویای مسکن اجاره‌ای پیش از شروع ترم پاییز از عوامل تأثیرگذار در افزایش اجاره‌بها در کانادا هستند.

Shaun Hildebrand، مدیر پایگاه داده Urbanation، در این مورد می‌گوید: «عواملی نظیر فصل اوج اجاره مسکن، سیاست‌های گشایش مرزها برای مهاجران، افزایش درآمدها و قیمت‌گذاری نادرست مسکن مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر بازار اجاره‌بها هستند.»

این گزارش تأکید می‌کند که میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌‌ها و کاندوها در ماه جولای به ۲۰۰۸ دلار رسیده است.

اجاره‌بهای آپارتمان‌ و کاندو نسبت به سال گذشته ۱۱.۳٪ و نسبت به ماه گذشته ۲٪ افزایش یافته است.

میانگین اجاره‌بهای خانه‌های یک‌خوابه و کاندوها ۱۸۵۰ دلار است که در سال ۱۳٪ افزایش یافته است.

میانگین اجاره‌بهای خانه دوخوابه به ۲۱۹۲ و سه‌خوابه به ۲۴۱۳ دلار رسیده است.

در ادامه مطلب میانگین نرخ اجاره‌بها در شهرهای بزرگ کانادا را بررسی می‌کنیم.

بالاترین نرخ میانگین اجاره‌بها در سراسر کانادا به ونکوور تعلق دارد. میانگین اجاره‌بها واحدهای یک‌خوابه ۳۰۱۳ دلار (٪۱۶.۲+ نسبت به سال گذشته) و واحدهای دوخوابه ۳۹۸۱ دلار (۱۵.۷٪+ درصد نسبت به سال گذشته) رسیده است.

هم‌اکنون میانگین اجاره‌بهای یک کاندوی یک‌خوابه ۳۰۳۷ دلار، کاندوی دوخوابه ۳۹۸۱ و سه‌خوابه ۴۶۰۴ دلار است.

میانگین اجاره‌بهای مسکن در تورنتو ۲۵۹۲ دلار (۱۳.۴٪+ نسبت به سال گذشته) و واحدهای دوخوابه ۳۳۷۰ دلار (۸.۹٪+ نسبت به سال گذشته) است که همین موضوع این شهر را به عنوان گران‌ترین اجاره‌بها در سراسر کانادا تبدیل کرده است.

میانگین اجاره‌بها در ماه جولای نسبت به ماه جون ۱۱.۵٪ افزایش داشته و به ۲۸۴۹ دلار رسیده است. اجاره‌بهای یک واحد یک‌خوابه و هر واحد کاندو به طور میانگین ۲۶۰۱ دلار، واحدهای دوخوابه ۳۳۸۹ دلار و خانه‌های سه‌خوابه ۳۷۲۹ دلار است.

اجاره‌بهای آپارتمان و کاندو در کلگری با سرعت زیادی افزایش یافته است. میانگین اجاره‌بها ۱۶.۱٪ افزایش یافته و به ۲۰۳۶ دلار رسیده است. این عدد در ماه جون ۱۸.۴٪ بوده است.

میانگین اجاره‌بها برای یک واحد یک‌خوابه ۱۷۱۸ دلار (۱۱.۴٪+ نسبت به سال گذشته) و واحدهای دوخوابه ۲۱۲۱ دلار (۱۶.۹٪+ نسبت به سال گذشته) رسیده است.

در فهرست بالاترین میانگین اجاره‌بها که توسط Rental.ca منتشر شده، ادمونتون در رده ۳۱ قرار گرفته است. پس از ادمونتون نیز لث‌بریج و رجینا مشاهده می‌شوند.

میانگین اجاره‌بهای هر واحد یک‌خوابه در ادمونتون ۱۱۹۷ دلار (۱۲.۸٪+ نسبت به سال گذشته) و هر واحد دوخوابه ۱۵۳۱ دلار (۱۱.۵٪+ نسبت به سال گذشته) است.

کاندوهای یک‌خوابه، دوخوابه و سه‌خوابه نیز به ترتیب ۱۲۱۶ دلار، ۱۵۷۴ دلار و ۱۶۷۳ دلار هستند.

بر اساس این گزارش، میانگین اجاره‌بها مسکن در مونترال نسبت در ماه جون ۱۱.۲٪ و در ماه جولای ۱۵.۳٪ ثبت شده است. میانگین اجاره‌بهای واحدهای آپارتمانی و کاندوها ۱۹۸۷ دلار است.

مونترال با اجاره‌بهای هر واحد یک‌خواب ۱۷۵۶ دلار و دوخوابه ۲۲۲۱ دلار در ماه جولای در رده ۲۳ این فهرست مشاهده می‌شود.

متوسط اجاره بهای هر واحد آپارتمان و کاندو در این شهر برای واحد یک‌خوابه ۱۷۵۲ دلار، دوخوابه ۲۲۲۲ دلار و سه‌خوابه ۲۵۳۹ دلار است.

در این لینک می‌توانید گزارش کامل میانگین اجاره‌بهای شهرهای کانادا را مطالعه کنید.

 

 

منبع: Dailyhive