Friday, May 3, 2024
0.2 C
Calgary

رشد 32 درصدی اجاره‌بهای مسکن کلگری طی یکسال

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مستاجرهای کانادایی این روزها با رشد شدید هزینه‌های اجاره‌بها دست و پنجه نرم می‌کنند که موجب بالا رفتن بیش از پیش هزینه‌ها زندگی می‌شود؛ در این بین و طی سال گذشته شهروندان کلگری فشار بیشتری را متحمل شده‌‎اند.

براساس گزارش جدید Zumper بازار املاک اجاره‌ای کلگری بیشترین رشد سالانه قیمت اجاره‌بها طی یکسال را به میزان 32 درصد داشته است.

با این رشد کلگری در رتبه هشتم جدول هزینه‌های اجاره‌بها در کانادا جای گرفته است. در حال حاضر میانگین نرخ اجاره‌بهای یک آپارتمان تکخوابه در شهر به 1,800 دلار در ماه رسیده است.

نرخ اجاره‌بها در سراسر کشور نیز روند رو به رشد خود را ادامه داده و هم‌اکنون میانگین نرخ اجاره یک آپارتمان در سطح ملی به نسبت سال گذشته 15 درصد بیشتر است.

در حال حاضر میانگین هزینه اجاره‌بهای یک آپارتمان تکخوابه در کانادا 1,833 دلار و میانگین اجاره‌بهای یک آپارتمان دوخوابه 2,285 دلار است.

قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن ادمونتون نیز بالا رفته اما این رشد به اندازه شهر کلگری نیست.

در حال حاضر میانگین نرخ اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه در ادمونتون 1,130 دلار بوده که به نسبت سال گذشته رشد 13 درصدی را نشان می‌دهد.

بگفته Canada.ca این رشد نرخ به دلایل گوناگون ازجمله افزایش مهاجرت و نبود پروژه‌های عمرانی کافی برای پاسخ به تقاضای موجود در بازار برای مسکن رخ داده است. علاوه بر این باید به تاثیر افزایش نرخ‌های بهره بر بازار اشاره کرد که باعث شده مشتریان دوباره در مسکن اجاره‌ای زندگی کرده و امکان خرید خانه را پیدا نکنند.

در این گزارش نیز همچون سال‌های گذشته ونکوور بالاترین نرخ اجاره‌بها در کانادا را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر برای اجاره یک واحد تکخوابه در این شهر باید بطور میانگین ماهانه 2,800 دلار پرداخت کنید.

اگر ساکن کلگری هستید و رشد نرخ اجاره‌بها موجب شده تا قادر به تامین هزینه‌های زندگی خود نباشید بهتر است به سمت غرب و شهر Kelowna بروید. در این شهر طی سال گذشته بیشترین کاهش سالانه نرخ اجاره‌بها به میزان 4.6 درصد به ثبت رسیده است.

منبع: Daily Hive