Monday, April 29, 2024
7.7 C
Calgary

پیشبینی رشد قیمت املاک کلگری در فصل پاییز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس گزارش جدید RE/MAX انتظار می‌رود قیمت املاک کلگری طی ماه پاییز و با وجود کاهش رونق در بازار مسکن کانادا، افزایش پیدا کند.

این گزارش وضعیت بازار املاک و قیمت منازل مسکونی کانادا را مثبت ارزیابی کرده، اما از احتمال افزایش قیمت‌ در برخی بازارهای بزرگتر خبر می‌دهد. کلگری یکی از این بازارهای بزرگ بوده که انتظار رشد 4.5 درصدی قیمت‌ها در آن وجود دارد. پیشبینی رشد قیمت برای گریتر تورنتو نیز 2.5 درصد بوده و بیشترین رشد با نرخ 5 درصد به Sudbury تعلق دارد.

کریستوفر الکساندر، رئیس RE/MAX Canada، در اینباره گفت: “اگر بازار فصل پاییز را یک پیش‌درآمد برای سال 2024 در نظر بگیریم می‌توان انتظار داشت در سه‌ماهه اول سال بعد معاملات رونق بگیرد. با این تحولات خریداران و فروشندگان از پایین بودن قیمت‌ها استفاده کرده و در اوایل سال آتی معاملات خود را نهایی می‌کنند. درحالی که ما منتظر اجرای استراتژی مسکن ملی دولت برای رشد عرضه مسکن ارزان و متنوع هستیم، بازار در برخی مناطق دچار رکود شده است. البته بروز این شرایط برای بازاری که قیمت‌های بسیار بالا را در چند سال گذشته تجربه کرده قابل انتظار بود.”

طی سال 2022 میانگین قیمت خانه در کلگری به 525,704 دلار رسید و هم‌اکنون این رقم به 539,718 دلار افزایش پیدا کرده است. در مقابل قیمت منازل ادمونتون افت 2 درصدی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده و قیمت‌ها از 418,309 دلار به 409,986 دلار رسیده است.

بازار این روزها تاثیر زیادی بر برنامه جوانان برای خرید مسکن گذاشته است. براساس بررسی‌های انجام شده 55 درصد Gen Z و 49 درصد Millennials از تغییر برنامه‌های خود برای خرید خانه به دلیل کمبود مسکن ارزان خبر داده‌اند.

منبع: Daily Hive