Friday, May 3, 2024
1.6 C
Calgary

افزایش 40 درصدی نرخ اجاره‌بهای کلگری در مقایسه با سال 2020

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگر گمان می‌کنید اجاره‌بهای کلگری در مقایسه با سال گذشته بیشتر شده بهتر است نگاهی به مقایسه قیمت‌ها با سه سال پیش هم بیاندازید.

براساس گزارش جدید Housing Needs Assessment که روز چهارشنبه منتشر شده نرخ‌های اجاره‌بها افزایش چشمگیری داشته‌اند.

در حال حاضر برای اجاره یک خانه در کلگری باید دستمزد سالانه 84,000 دلاری داشته باشید. این مبلغ در سال گذشته 67,000 دلار بود که رشد 17,000 دلاری طی یک سال را نشان می‌دهد.

اما با نگاهی به نرخ‌های سال 2020 می‌توان دید که میانگین نرخ اجاره‌بها حدود 40 درصد کمتر بوده است.

در سال 2023 دستمزد سالانه موردنیاز خانواده برای خرید اولین منزل detached خود 156,000 دلار است، به عبارت دیگر با این سطح از درآمد نیازی نیست بیشتر از 30 درصد درآمد برای پرداخت مالیات مسکن هزینه شود.

اگر ساکن کلگری بوده و بدنبال خرید یک واحد آپارتمانی هستید باید دستمزد سالانه 70,800 دلاری داشته باشید تا بتوانید از پس میانگین هزینه خرید آپارتمان بر بیایید.

تیم وارد، مدیر Housing Solutions، در اینباره گفت: “کلگری در میانه یک بحران مسکن است. آخرین اطلاعات منتشر شده در Housing Needs Assessment نشان می‌دهد تعداد شهروندانی که برای پیدا کردن خانه ارزان دچار مشکل هستند رو به افزایش است. علاوه بر این نتایج بررسی‌ها نشان داده که بحران مسکن گروه بزرگی از شهروندان کلگری ازجمله آن‌هایی که به دنبال اجاره مسکن و حمایت لازم برای پیدا کردن خانه ارزان هستند را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.”

با توجه به رشد جمعیت شهر و نرخ بالا و رو به افزایش نیاز خانواده‌ها به مسکن ارزان‌، انتظار می‌رود تا سال 2026 این تعداد به 100,000 دلار برسد. بنابراین حداقل در کوتاه‌مدت آینده روشنی پیش روی بازار مسکن کلگری نیست.

بنابر اعلام شهرداری کلگری یک خانواده زمانی به مسکن ارزان نیاز دارد که کمتر از 65 درصد میانگین دستمزد شهر را دریافت کرده و بیش از 30 درصد درآمد خود را برای هزینه‌های مسکن صرف کند.

این بررسی هر پنج سال یکبار منتشر شده و اعضای شورا در تاریخ 14 سپتامبر در جلسه Community Development Committee آن را مورد بررسی قرار خواهند داد.

منبع: Daily Hive