Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

پیمایش مسیر جنگلی و تماشای Picklejar Lakes

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دره باشکوه Picklejar با طبیعت آلپاین و چهار دریاچه دیدنی در Kananaskis واقع شده است. شما می‌توانید با پیمایش این مسیر یک ماجراجویی جذاب و یکروزه را تجربه کنید. این مسیر از نواحی جنگلی، صخره‌ای و دریاچه‌های چشم‌نواز در میان قلل بلند می‌گذرد و مناظر چشم‌نواز بسیاری دارد.

چگونه خود را به Picklejar Lakes برسانیم

این منطقه زیبا در پارک استانی Elbow-Sheep Wildland در Kananaskis Country واقع شده و با 40 دقیقه رانندگی از بنف و کمتر از 2 ساعت رانندگی از کلگری قابل دسترس است. شما باید در 9 Avenue SW به سمت شرق و 3 Street SW S/Barclay Street SW S پیش بروید. سپس در بزرگراه 541 به سمت Kanananskis رانندگی کنید. اگر از ادمونتون حرکت می‌کنید سه ساعت رانندگی تا کلگری نیز در پیش خواهید داشت.

پارکینگ اتومبیل سرویس بهداشتی و تعدادی میز پیکنیک دارد. برای رسیدن به ابتدای مسیر باید از جاده عبور کنید و در ادامه از کنار یک تابلو هشدار حضور خرس بگذرید.

این بزرگراه از اوایل ماه دسامبر تا اواسط ماه ژوئن با ورود امواج زمستانی گاهی مسدود می‌شود و برای بازدید از هرکجای منطقه Kananaskis نیاز به تهیه Conservation Pass دارید.

پیمایش مسیر Picklejar Lakes

اولین بخش مسیر از ناحیه‌ای جنگلی عبور می‌کند. گوش دادن به نوای آرامش‌بخش جویبارها و مناظر سرسبز و تماشایی شما را برای یک ماجراجویی پرهیجان و بیادماندنی آماده خواهد کرد.

پس از یک کیلومتر از بخش جنگلی عبور کرده و وارد مسیر شنی می‌شوید. در اینجا اگر به پشت سر خود نگاه کنید منظره‌ای خارق‌العاده از دره جنگلی را خواهید دید.

در ادامه با افزایش ارتفاع از تراکم درختان کاسته شده و در بالا تیغه Lineham Ridge خودنمایی می‌کند. این منطقه پر از سنگ و ریشه درختان است نباید از مسیر اصلی خارج شوید. دامنه‌های اطراف پوشیده از انواع گل‌های وحشی و زیبا است.

در ادامه با گذشتن از یک بخش شنی و نچندان دشوار وارد دره اصلی می‌شوید و برای اولین بار Picklejar Lakes را خواهید دید. در مجموع چهار دریاچه طبقه‌ای در این تنگه وجود دارند که دریاچه دوم در سمت چپ دره است. مسیر دسترسی به تمام دریاچه مشخص بوده و می‌توان آن را در دامنه‌های سنگی و میان درختان دنبال کرد. این دره میان تیغه‌های صخره‌ای باشکوه محصور شده و دریاچه چهارم از سایرین بزرگ‌تر است.

آب این دریاچه‌های حسابی سرد است و هرکسی نمی‌تواند در آن‌ها شنا کند، اما اگر اینکاره هستید بهترین استخر روباز دنیاست! این دریاچه‌ها مکانی عالی برای ماهی‌گیری نیز به شمار می‌رود و می‌توان اطلاعات بیشتر را در اینجا مطالعه کنید.

در هنگام بازگشت از مسیر مراقب شیب تند و لغزندگی سنگ‌ها در برخی بخش‌ها باشید.

مسیر Picklejar Lakes برای خانواده‌ها و کسانی که تجربه کوهنوردی چندان ندارند کاملا مناسب است.

نکات ایمنی

  • این منطقه قلمرو اصلی خرس‌های گریزلی است. حتما اطلاعات کافی درباره خرس‌ها را در اینجا مطالعه کرده، اسپری خرس همراه ببرید و بصورت گروهی حرکت کنید.
  • حتما در هوای گرم و آفتابی به این سفر بروید تا لذت بیشتری ببرید.
  • تماشای مناظر طلایی‌ در پاییز تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود، آن را امتحان کنید.
  • لوازم پیکنیک را همراه ببرید.
  • حتما ژاکت ضدآب و پافر برای هوای بارانی و سرد همراه داشته باشید.
  • پوشیدن کفش کوهنوردی ساقدار برای عبور از بخش‌های صخره‌ای اطراف دریاچه ضروری است.
  • شکار در برخی ایام مجاز است، بنابراین حتما لباس براق و جلیقه فلورسنت بپوشید.

Picklejar Lakes Trail

Elbow-Sheep Wildland Provincial Park – AB

طول مسیر: 11.6 کیلومتر

زمان تقریبی پیمایش: 4 ساعت 30 دقیقه

نوع مسیر: رفت و برگشت

درجه سختی: دشوار

ارتفاع صعود: 706 متر

بهترین فصل بازدید: ژوئن تا دسامبر

نقشه مسیر

منبع: The Holistic Backpacker