Friday, July 26, 2024
21.6 C
Calgary

معرفی بهترین مسیرهای کوهپیمایی آلبرتا در فصل بهار

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبیعت باشکوه آلبرتا را در هیچ‌کجای دنیا نمی‌توان پیدا کرد، مخصوصا وقتی فصل بهار از راه می‌رسد.

در این مطلب با بهترین مسیرهای کوهپیمایی آلبرتا برای فصل بهار آشنا می‌شویم.

Yates Mountain via Prairie View Trail

درجه سختی: متوسط

آدرس: Trailhead located at the Barrier Lake day-use area, off of Highway 40 (Bow Valley Wildland Provincial Park)

طول مسیر: ۱۱٬۹ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۶۹۹ متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

این مسیر پیاده‌روی با ذوب شدن برف‌ها در فصل بهار قدری لغزنده می‌شود. اگر با سگ خود به این منطقه سفر می‌کنید به هیچ عنوان قلاده را باز نکنید. در طول مسیر برخی از زیباترین مسیرها را شاهد خواهید بود که بهترین آن در نقطه پایان پدیدار می‌شود.

Mist Mountain Peak Trail

درجه سختی: دشوار

آدرس: Trailhead accessible from Highway 546 (Elbow-Sheep Wildland Provincial Park)

طول مسیر: ۹٬۸ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۱٬۲۵۳ متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

آبشار زیبا و چشمه‌های آبگرم طبیعی بخشی از جاذبه‌های Mist Mountain Peak Trail هستند. بهترین زمان برای پیاده‌روی در این منطقه فصل تابستان است. عبور از میان درختان و دامنه کوهستان راکی یک تجربه فراموش‌نشدنی است. اگر می‌خواهید طلوع خورشید را مشاهده کنید باید خود را در ساعات اولیه روز به ابتدای مسیر برسانید.

Little Lougheed

درجه سختی: دشوار

آدرس: Trailhead begins to the left of the Spencer Creek day-use area, off of Highway 742 (Bow Valley Wildland Provincial Park)

طول مسیر: ۵ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۷۲۷ متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

یکی از بهترین چشم‌اندازهای پانوراما در Little Lougheed قابل مشاهده است. توجه داشته باشید که برخی از صخره‌های مسیر سست هستند و عبور از میان درختان گزینه مطمئن‌تری است. همچنین در فصل زمستان و بهار به کرامپون نیاز خواهید داشت.

Gypsum Ridge Route

درجه سختی: دشوار

آدرس: Trailhead is located off of Highway 742 (Peter Lougheed Provincial Park)

طول مسیر: ۴٬۸ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۴۳۴ متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

این مسیر کوهنوردی که در نزدیکی Kananaskis قرار دارد، به دلیل سختی مسیر به کوهنوردان حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. اگر خود را به عنوان یک کوهنورد حرفه‌ای معرفی می‌کنید و تجهیزات لازم را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما به این منطقه سفر کنید. کفش مناسب و یخ‌شکن، لباس گرم در فصل‌های سرد به شدت توصیه می‌شود.

King Creek Ridge

درجه سختی: دشوار

آدرس: Trailhead is located off of Highway 40 (Peter Lougheed Provincial Park)

طول مسیر: ۶٬۸ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۷۷۷ متر

نوع مسیر: رفت و برگشت

این منطقه زیبا با آبشار تماشایی خود یکی از محبو‌ب‌ترین مسیرهای پیاده‌روی در نزدیکی Kananaskis است. به دلیل ذوب شدن برف در فصل بهار و لغزندگی مسیر باید حتما کفش مناسب، کرامپون و عصای کوهنوردی داشته باشید.

نکات مهم کوهپیمایی

برنامه‌ریزی: همیشه با گروه سفر کنید. حتما برنامه سفر خود را با نزدیکان در میان بگذارید و زمان بازگشت را به آنها اعلام کنید. علائم موجود در مسیر را با دقت بررسی و به نشانه‌هایی مانند ردپای حیوانات وحشی توجه کنید. حتما جعبه کمک‌های اولیه، عصای کوهنوردی، آذوقه و آب همراه داشته باشید.

آمادگی در برابر خطر: همراه داشتن اسپری خرس در فصل بهار و تابستان کاملا ضروری است. در صورت مشاهده حیوانات سر و صدا کنید. در صورت مواجهه با حیوانات وحشی وحشت نکرده و آرامش خود را حفظ کنید.

حیات وحش: حتما راهنمای پارک‌های کانادا را مطالعه کنید. بدون شک مشاهده حیوانات وحشی تجربه‌ای شگفت‌انگیز است، اما می‌تواند خطرساز باشد. از غذا دادن به حیوانات خودداری کنید و ته‌مانده غذا را در طبیعت رها نکنید. این کار موجب تغییر رفتار حیوانات وحشی خواهد شد. سگ‌ خانگی را با قلاده به گردش ببرید زیرا در صورت روبرو شدن با حیوانات وحشی دچار استرس می‌شوند.

شرایط مسیر: برای ثبت عکس به صخره‌ها و پرتگاه‌ها نروید و تا جای ممکن از مسیر پیاده‌روی خارج نشوید.

صدای محیط: همیشه در طول مسیر سکوت را رعایت کنید و از صدای طبیعت لذت ببرید. این کار به شما کمک می‌کند تا صدای لیز خوردن تخته سنگ‌ها و بهمن را بشنوید و به موقع از خطرات آگاه شوید. همچنین هرگونه درخواست کمک احتمالی را خواهید شنید.

هیج ردی از خود باقی نگذارید: پیش از سفر مجوزهای لازم برای ماهیگیری، کمپینگ و … را دریافت کنید. همیشه زباله‌ها را جمع‌آوری کنید و اثری بر جای نگذارید.

پیش از شروع سفر از آمادگی جسمانی و تجهیزات خود مطمئن شوید. به شما پیشنهاد می‌کنیم راهنمای Albertaparks.ca و AdventureSmart را با دقت مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive