Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

برنامه شهرداری کلگری برای کاهش نرخ مالیات مسکن

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری تنها چند ماه پس از افزایش نرخ مالیات مالکین مسکن قصد دارد آن را دوباره کاهش دهد. دلیل این موضوع نگرانی درباره تاثیرات منفی این تصمیم بر شرایط اقتصادی ساکنین اعلام شده است.

بر این اساس برخی اعضای شورای شهر کلگری یک طرح پیشنهادی ارائه کرده‌اند که بر اساس آن 23 میلیون دلار از درآمد مالیاتی کاسته می‌شود.

جین مارتین، یکی از شهروندان کلگری که دادخواست کاهش مالیات را به راه انداخته، در اینباره گفت: “ما به سیاست‌هایی نیاز داریم که از رشد اقتصادی و رفاه برای تمام شهروندان کلگری حمایت کنند. ما با اقداماتی که فشار اضافی بر اقشار تحت فشار وارد می‌کنند و هزینه‌های اقتصادی را بالا می‌برند، مخالف هستیم.”

پیش از جلسه ماه نوامبر که به تصویب افزایش نرخ مالیات انجامید، شورای شهر یک جلسه عمومی را برای شنیدن نظرات موافق و مخالف برگزار کرد.

در این جلسه برخی شهروندان با این طرح موافقت کردند؛ استدلال آن‌ها این بود که پول دریافتی از مالکین خانه به کسانی که تحت فشار هستند کمک خواهد کرد.

در مقابل سایر حاضران در جلسه ازجمله نمایندگان شورا با رقم تعیین شده برای رشد مالیات مخالف بودند. یکی از این آن‌ها سونیا شارپ، نماینده منطقه یک بود، که اصلاحاتی را در این طرح ارائه کرد.

در نهایت این طرح که رشد 7.8 درصدی مالیات را اعمال کرد با 9 رای موافق و 6 رای مخالف به تصویب رسید.

طبق برنامه درآمد حاصل از این رشد مالیات برای موارد گوناگون هزینه می‌شوند که عبارتند از:

  • استراتژی جدید مسکن کلگری با بودجه 90 میلیون دلاری، بودجه سالانه 27 میلیون دلاری و بودجه تک‌نوبت 54.5 میلیون دلاری برای سال 2024
  • اجرای برنامه ایمنی حمل‌ونقل و جامعه به بودجه سالانه 15 میلیون دلاری و بودجه تک‌نوبت 2 میلیون دلاری برای سال 2024
  • اجرای استراتژی سلامت روان و کنترل اعتیاد کلگری با بودجه سالانه 6 میلیون دلاری

هنوز مشخص نیست که در صورت تصویب طرح کاهش نرخ مالیات این رقم به چه میزان خواهد بود.

منبع: Daily Hive