Sunday, April 28, 2024
7.2 C
Calgary

افزایش نگران‎‌کننده کمپین‌های GoFundMe برای کمک‌ مالی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با ادامه بحران تورم هر روز کانادایی‌های بیشتری درگیر مشکلات مالی می‌شوند. این موضوع باعث شده تا درخواست‌های بیشتری به امید دریافت کمک در GoFundMe ثبت شوند.

این پلتفرم معمولا برای تامین هزینه‌های پزشکی، آموزشی، اجرای برنامه‌های داوطلبانه، ورزشی، خاکسپاری و نگهداری از حیوانات به کار می‌رود. با این وجود طی سال‌های گذشته تعداد این درخواست‌ها به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرده است.

در گزارش اخیر GoFundMe آمده: “رشد بی‌سابقه تورم و کمبود شدید مسکن ارزان تاثیر منفی بر زندگی کانادایی‌ها گذاشته است. به همین دلیل آن‌ها از پلتفرم GoFundMe برای دریافت کمک مالی استفاده می‌کنند. به تازگی شاهد افزایش قابل توجه تعداد کمپین کانادایی‌ها با عنوان «هزینه‌های زندگی» بوده‌ایم.”

از سال 2020 تاکنون تعداد کمپین‌هایی که با عنوان «هزینه‌های زندگی» در این پلتفرم ایجاد شده‌اند رشد 274 درصدی داشته است.

بین سال‌های 2020 تا 2023 حدود 214,912 کمپین توسط کانادایی‌هایی که درگیر مشکلات مالی بودند راه‌اندازی شده است. نتیجه این کمپین‌ها جمع‌آوری حدود 480,212,706 دلار بود.

شهرهای تورنتو، کلگری و ونکوور بیشترین تعداد کمپین را به خود اختصاص داده‌اند.

بررسی‌های این شرکت نشان داده است که شهروندان کانادایی به دو دلیل اساسی نیازمند کمک مالی بوده‌اند: غذا و مسکن.

بین سال‌های 2020 تا 2023 تعداد 55,997 کمپین توسط کانادایی‌هایی که بحران غذایی داشتند، ایجاد شده است. بحران اجاره‌بها نیز حدود 139,447 کمپین را به خودش اختصاص داد تا شهروندان بتوانند هزینه مسکن خود را بپردازند.

در یکی از این موارد شهروند بی‌خانمان اهل آنتاریو، که در اتومبیل خود زندگی می‌کرد، برای تامین هزینه تعمیر اتومبیل خود نیازمند کمک بود. او با ایجاد یک کمپین موفق شد 8,371 دلار جمع‌آوری کند.

سال 2023 برای کانادایی‌ها بسیار پرچالش بود، با این وجود بسیاری مراجعه به GoFundMe و کمک به افراد نیازمند را فراموش نکردند. طبق گزارش Giving Report کاناداها طی سال گذشته دو میلیون کمک مالی داشتند که رشد 7.2 درصدی را در مقایسه با سال 2022 نشان می‌دهد.

این بررسی نشان می‌‌دهد که بیشترین کمک‌های مالی مربوط به شهرهای استان‌ بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو بوده است. شهر ویکتوریا سخاوتمندترین شهروندان را داشت و پس از آن نورث ونکوور و ونکوور جای گرفته‌اند.

منبع: Daily Hive