Sunday, May 19, 2024
3.2 C
Calgary

تابستان گرم و خشک در راه آلبرتا و بیشتر مناطق کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس پیشبینی وبسایت Farmers’ Almanac برای تابستان 2024، استان آلبرتا و بسیاری از مناطق کانادا هوای گرم و خشک را تجربه خواهند کرد.

هم‌اکنون فاصله چندانی تا تاریخ 20 ژوئن، آغاز رسمی فصل تابستان، نداریم و باید برای چند ماه با هوای خنک این روزها خداحافظی کنیم.

در اطلاعیه Farmers’ Almanac آمده: “دمای هوا در بسیاری از بخش‌های کانادا از مقادیر نرمال گرم‌تر خواهد بود (به استثنای هوای خنک‌نر از نرمال در نواحی شرقی خلیج هادسون). در محدوده آتلانتیک کانادا تا جنوب‌شرق انتاریو و همچنین جنوب‌شرق بریتیش‌کلمبیا، یوکان و شمال قلمروهای شمال‌غربی، بارندگی بالاتر از نرمال ثبت می‌شود. در دیگر نواحی نیز بارندگی نرمال تا کمتر از نرمال را خواهیم داشت.”

بنابر اعلام این وبسایت بخش‌های شمالی آلبرتا هوای گرم و خشک را تجربه خواهند کرد و در جنوب استان، از جمله شهر کلگری، هوای بسیار گرم و خشک را داریم.”

در بریتیش‌کلمبیا نیز شرایط تقریبا مشابه با آلبرتا را خواهیم داشت (به استثنای بخش‌های جنوب‌شرقی استان).

ساکنین انتاریو شرایط جوی گوناگون را در نواحی مختلف تجربه می‌کنند؛ بر این اساس بخش‌های شمالی هوای سرد و خشک، بخش‌های جنوب‌غربی هوای بسیار گرم و خشک و بخش‌های جنوبی (شامل شهر تورنتو) هوای بسیار گرم و بارانی را خواهند داشت.

برای نواحی مرکزی کانادا نیز بارش بالاتر از نرمال پیشبینی شده است. انتظار می‌رود در تابستان پیش‌رو بخش‌هایی از کوهستان راکی، دشت‌های مرکزی و دریاچه‌های بزرگ بارندگی‌های مقطعی و سنگین را، همراه با طوفان‌های تندری، داشته باشند.

در دیگر بخش‌ها، شامل کبک و برخی مناطق مریتایمز، هوای سرد و بارانی را داریم. همچنین امواج گرم و بارانی مناطقی چون نوا اسکوشا، پرینس ‌ادوارد ‌آیلند و نیو برانزویک را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

منبع: Daily Hive