Sunday, May 19, 2024
6.3 C
Calgary

خط قطار کلگری-ادمونتون یک گام دیگر به واقعیت نزدیک شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پس از سال‌ها گمانه‌زنی و اظهارات غیررسمی، به نظر می‌رسد به زودی دو کلانشهر آلبرتا با مسیر قطار به یکدیگر متصل خواهند شد.

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، روز دوشنبه و در قالب بخشی از طرح جامع راه‌آهن مسافربری این خبر را اعلام کرد. برنامه Passenger Rail Master Plan شامل تغییرات برنامه‌ریزی شده و اساسی در سیستم‌ ریلی آلبرتا می‌شود.

بر این اساس ایجاد خط قطار بین شهرهای کلگری و ادمونتون به آلبرتایی‌ها کمک خواهد کرد تا رفت‎‌آمد آسان‌تر و ارزان‌تر را تجربه کنند.

این شبکه مسافربری شامل قطارهای عمومی، خصوصی یا هیبریدی می‌شود و عبارتند از:

  • اجرای یک شبکه ریلی در کلگری برای رفت‌وآمد روزمره شهروندان؛ این خط قطار کلگری را به نواحی اطراف و مرکز شهر را به فرودگاه بین‌المللی متصل می‌کند
  • اجرای یک شبکه ریلی در ادمونتون برای رفت‌وآمد روزمره شهروندان؛ این خط قطار ادمونتون را به نواحی اطراف و مرکز شهر را به فرودگاه بین‌المللی متصل می‌کند
  • خطوط ریلی منطقه‌ای برای اتصال کلگری و ادمونتون به پارک‌های کوهستان راکی
  • یک خط ریلی منطقه‌ای میان کلگری و ادمونتون با ایجاد یک ایستگاه مرکزی حمل‌ونقل محلی در رد دیر
  • سیستم‌های LRT شهری در کلگری و ادمونتون که با سیستم ریلی مسافربری استانی ادغام می‌شوند
  • ایستگاه‌های حمل‌ونقل اصلی در کلانشهرهای استان تا ارتباط میان سیستم ریلی روزمره، مسیرهای ریلی منطقه‌ای و سیستم‌های حمل‌ونقل شهری را برقرار کند

دولت استانی 9 میلیون دلار را به منظور پشتیبانی از توسعه برنامه در بودجه سال 2024 پیشبینی کرده است و انتظار می‌رود این طرح‌ها تا سال 2025 به بهره‌برداری برسند.

این برنامه جامع شامل بررسی‌ هزینه‌‌ها، مدلسازی و پیشبینی رشد جمعیت در آینده و تکنولوژی‌های جدید مانند لکوموتیو‌های هیدروژنی، می‌شود. تمامی برنامه‌ها با توجه به نیازهای کنونی و آتی مسافران استان انتخاب خواهند شد.

منبع: Daily Hive