Friday, July 26, 2024
21.6 C
Calgary

جاذبه‌های برتر آلبرتا در مقایسه با دیگر استان‌ها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتا جاذبه‌های بی‌نظیر بسیاری دارد، اما برخی از آن‌ها در هیچ استان و کشور دیگر پیدا نمی‌شوند. به همین دلیل برخی آلبرتا را به عنوان بهترین استان کانادا می‌شناسند. از طبیعت بکر تا شهرهای کوچک و بزرگ سرزنده، برخی از آن‌ها هستند. در این مطلب با هرآنچه آلبرتا را به استان برتری کانادا تبدیل کرده، آشنا می‌شویم.

The Battle of Alberta

رقابت تیم‌های Edmonton Oilers و Calgary Flames همیشه جذابیت بسیاری بالایی دارد، اما زمانی که این دو تیم در پلی آف یا مسابقات Heritage Classic مهم رقابت می‌کنند توجهات بسیاری به سمت آن‌ها جلب می‌شوند.

The Calgary Stampede

کلگری استمپید، بزرگ‌ترین نمایش فضای باز دنیا، هر تابستان در کلگری برگزار می‌شود. شما می‌توانید همزمان با نمایش‌ها از جشنواره‌های خوشمزه و کنسرت‌ها نیز لذت ببرید.

West Edmonton Mall

مرکز خرید West Edmonton Mall علاوه بر بوتیک‌ها و فروشگاه‌های گوناگون امکانات تفریحی دیگر مانند Galaxyland، پارک آبی، مینی گلف، اسکیت روی یخ و بولینگ نیز دارد. همچنین شما می‌توانید در هتل عجیب با تم عجیب‌ و غریب نیز اقامت داشته باشید.

Moraine Lake

دریاچه Moraine با آب‌‌های فیروزه‌ای و شفاف یکی دیگر از جاذبه‌های آلبرتا است. وجود پارک ملی بنف نیز یک امتیاز بزرگ برای ساکنین استان است که باعث تمایز آلبرتا نسبت به سایرین می‌شود.

The Badlands and Dinosaur Provincial Park

موزه Royal Tyrrell Museum در درامهلر پر از فسیل‌های دایناسور و یافته‌های جذاب از این جانوران کهن است. این منطقه که در لیست  میراث جهانی یونسکو قرار دارد گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند.

All the outrageous roadside attractions

تندیس‌های عجیب و بزرگ که در حاشیه جاده‌های آلبرتا یافت می‌شوند یکی از جاذبه‌های خاص استان به شمار می‌روند. از زنبورها و حشرات بسیار بزرگ گرفته تا سگ‌های آبی غول‌‌پیکر را می‌توان در نقاط مختلف پیدا کرد.

Fort Mcleod

شهر Fort Mcleod محل فیلم‌برداری فیلم‌های هالیوودی بسیار است. اگر می‌خواهید به لوکیشن سریال‌هایی چون The Last of Us، Brokeback Mountain، Ghostbusters، Afterlife و Fargo سفر کنید حتما این شهر را در لیست خود قرار دهید.

Athabasca Sand Dunes

اگر اهل طبیعت هستید و به تپه‌های شنی علاقه‌ دارید باید به Athbasca در پارک Maybelle River Wildland در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال Fort McMurray بروید. شما می‌توانید در این منطقه از تپه‌های شنی به ارتفاع ۱۲ متر و قله‌های ماسه‌ای ۶۰ متری، که بزرگترین‌ها در جهان هستند، دیدن کنید.

Public art that gets people talking

مجسمه‌ها و آثار هنری شهرهای ادمونتون و کلگری توجهات بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند. المان Travelling Light در شهر کلگری و گنبد تیلس ادمونتون جزو بهترین جاذبه‌های گردشگری بشمار می‌روند. این مجسمه انتزاعی با بیش از هزار کره استیل منعکس‌کننده تصویر آسمان و خودروها است.

Abraham Lake ice bubbles

حباب‌های یخی دریاچه آلبرتا شهرت جهانی دارند. این جاذبه طبیعی منظره‌ای خیره‌کننده‌ را خلق می‌کند که در کمتر جایی مشابه آن پیدا نمی‌شود. اگر اهل اسکیت روی یخ هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم به این دریاچه سفر بروید.

Maligne Canyon

آبشارهای یخ‌زده و چشم‌اندازهای خیره‌کننده تنها بخشی از جاذبه‌های Maligne Canyon در پارک ملی جسپر هستند. بدون شک این منطقه در هر فصل برخی از زیباترین مناظر کانادا را در خود جای می‌دهد.

Beautiful golf courses

با وجود اینکه سرمای آلبرتا باعث کوتاه بودن فصل گلف می‌شود، اما برخی از برترین زمین‌های جهان در این استان قرار دارند. برای مثال Fairmont Jasper Park Lodge Golf Course در پارک ملی جسپر، Blackhawk in Nisku در پارک میکلسون، Calgary Golf & Country Club و Stewart Creek در کنمور امکانات بسیاری را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

Alberta beef

گوشت گاو آلبرتا یکی از محبوب‌ترین محصولات استان است. این گوشت باکیفیت در دنیا زبان‌زد است و بهترین استیک‌ها را می‌توان در شهرهای کلگری و ادمونتون پیدا کرد.

The affordable housing

مسکن مقرون‌بصرفه در شهرهای ادمونتون و کلگری باعث شده تا بسیاری برای خرید خانه و زندگی به این آلبرتا مهاجرت کنند. بنابراین اگر به تازگی ازدواج کرده‌اید و خانه اولی هستید نگاهی به بازار استان بیاندازید.

Icefields Parkway

منطقه Icefields Parkway بین پارک ملی جسپر و دریاچه لوییز قرار دارد و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر را می‌توان در آن پیدا کرد. بیش از ۱۰۰ یخچال طبیعی، دریاچه‌ و جنگل در این منطقه وجود دارند.

The Fairmont Banff Springs Hotel

هتل مجلل Fairmont Banff Springs علاوه بر داشتن فضای رمانتیک امکانات بی‌نظیری نیز در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. این هتل لوکس در پارک ملی بنف تاکنون میزبان سلبریتی‌های بسیار بوده است.

Commonwealth Stadium

بزرگ‌ترین استادیوم روباز آلبرتا در ادمونتون هر سال رویدادهای بسیاری را میزبانی می‌کند. در این مجموعه هنرمندانی چون گارث بروکس، تایلور سوییفت، دیوید بووی و بیانسه هنرنمایی کرده‌اند و رویدادهایی مانند 2023 Heritage Classic و 1978 Commonwealth Games را تجربه کرده است.

Peyto Lake

دریاچه Peyto Lake در ۴۰ کیلومتری شمال دریاچه لوییز یکی از جاذبه‌های شگفت‌انگیز پارک ملی بنف است. مسیرهای پیاده‌روی این ناحیه با چشم‌اندازهای خیره‌کننده عکاسان و طبیعت‌دوستان را به سوی خود جلب می‌کنند.

Columbia Icefield

بزرگ‌ترین یخچال کوهستان راکی در آلبرتا قرار دارد. یخچال طبیعی Columbia Icefield با وسعت ۲۳۰ کیلومتر مربع، عمق ۱۲۰۰ فوت و طول ۲۸ کیلومتر یکی از جاذبه‌های طبیعی استان به شمار می‌رود. تورهای بسیاری در این منطقه برگزار می‌شوند که شما را به نقاط دیدنی گوناگون ‌می‌برند تا نهایت لذت را ببرید.

Waterton Lakes National Park

پارک ملی Waterton Lakes یک مقصد ایده‌آل برای استراحت و تماشای مناظر خارق‌العاده است. این پارک با فاصله سه ساعت از جنوب کلگری وسعت بسیار زیادی دارد و تا ایالت مونتانا در ایالات‌متحده امتداد پیدا می‌کند تا سرانجام پارک Glacier National Park متصل شود.

منبع: Daily Hive