Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

معرفی مشهورترین المان‌های شهری کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یکی از مهمترین ویژگی‌های کلگری معماری منحصربفرد آن است. در این بین نمادها و المان‌های شهری جذابیت بسیار خاصی به فضا می‌بخشند.

اگر می‌خواهید در اولین فرصت این المان‌های ارزشمند را ببینید پیش از هر چیز به وب‌سایت شهرداری کلگری مراجعه کنید تا موقعیت مکانی ۱٬۳۰۰ نماد در سراسر شهر را ببینید. در این مطلب با مشهورترین المان‌های شهری کلگری آشنا می‌شویم.

Conversation Sculpture

اگر از خیابان استفن عبور کرده باشید حتما با مجسمه دو مرد که در حالگفتگو هستند مواجه شده‌اید. این مجسمه که از طرف Noreen Energy Resources به شهرداری کلگری اهدا شده توجهات بسیاری را به خود جلب می‌کند.

The Family of Man

ساحل رودخانه Bow در مرکز شهر یکی از زیباترین المان‌های شهر کلگری را دارد. مجسمه غول‌پیکر Family of Man statue بخشی از نمایشگاه 67ام British Pavilion هستند که توسط ماریو آرمنگول طراحی شده‌اند.

Wonderland Sculpture

یکی از محبوب‌ترین مجسمه‌های کلگری تندیس فلزی و مشبک سر یک دختر است که مقابل ساختمان Bow قرار دارد. یکی از دلایل محبوبیت این مجسمه تعاملی بودن آن است. شما می‌‌توانید از دو ورودی  مجسمه وارد آن شوید و عکس‌هایی جذاب ثبت کنید.

Novus Textura

این مجسمه بزرگ که سال 2023 توسط هنرمند محلی جولی برد ساخته شده در خیابان استفن  قرار دارد. حضور این سازه رنگارنگ به منطقه حال و هوایی خاص بخشیده است.

Blue Ring

المان Blue Ring یک شاهکار مهندسی است که هیچ پایه‌ای ندارد. این اثر هنری شگفت‌انگیز نماد حرکت و پیشرفت است. با اینحال بسیاری آن را بدترین تصمیم هنری در تاریخ کلگری می‌دانند.

Wishing Well

المان کروی و براق Wishing Well از دو بخش تشکیل شده است. در ابتدا این نماد قرار بود پیامک آرزوهای بازدیدکنندگان را به صورت موسیقی و نور نمایش دهد، اما تنها یک پیام را تکرار می‌کند. جالب است بدانید ساخت این سازه ۵۵۹ هزار دلار برای شهرداری هزینه داشت و هم‌اکنون در یک انبار نگهداری می‌شود. البته هنوز هم صحبت‌هایی درباره نصب دوباره آن در سطح شهر مطرح است.

Bowfort Towers

هرچند بسیاری از آثار هنری عمومی مورد تحسین و انتقاد مخاطبان قرار می‌گیرند، اما برخی از آنها به عذرخواهی هنرمند نیز ختم می‌شوند! دل گایست سازنده المان ۵۰۰ هزار دلاری Bowfort Towers از اینکه باعث ناراحتی شهروندان شده عذرخواهی کرده است. مردم به دلیل ظاهر نامناسب این المان، هرچند ادعا می‌شود از فرهنگ Blackfoot الهام گرفته شده، خوشحال نیستند.

منبع: Daily Hive