Saturday, July 27, 2024
18.2 C
Calgary

آشنایی با بهترین نقاط برای کمپینگ در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا با داشتن چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و جاذبه‌های طبیعی فراوان برخی از بهترین نواحی چادر زدن را در خود جای داده است. در این مطلب با بهترین نقاط برای کمپینگ در کانادا آشنا می‌شویم.

پارک ملی گروس مورن

پارک ملی گروس مورن با دره‌های عظیم و کوهستان‌های مرتفع مناظر ساحلی و باتلاقی و جنگلی بسیار دارد. به گفته سازمان پارک‌های کانادا این ناحیه بر اثر برخورد صفحات قاره‌ای و حرکت یخچال‌ها پس از عصر یخبندان پدید آمده و همین ویژگی‌های باعث شده تا در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گیرد. شما می‌توانید یکی از بهترین تجربه‌های کمپینگ را این منطقه داشته باشید.

پارک ملی گرسلندز

کمپینگ در پارک ملی گرسلندز برای کسانی پیشنهاد می‌شود که به دنبال آرامش هستند و می‌خواهند از شلوغی‌ زندگی شهری فرار کنند. این منطقه در دشت‌های جنوبی ساسکاچوان واقع شده و برخی از بهترین مناظر طلوع و غروب خورشید را دارد. بنابر اعلام سازمان پارک‌های کانادا فسیل‌ دایناسورها، آثار اجاق‌های قدیمی، تیپی‌های باستانی، چراگاه‌های گاومیش‌های کوهان‌دار و عوارض جغرافیایی شگفت‌انگیز برخی از جاذبه‌های این ناحیه هستند.

پارک استانی رایتینگ-آن-استون

این ناحیه مقدس از دشت‌های سبز و صخره‌ای قرار دارد و دره میلک ریور از میان آن می‌گذرد. توپوگرافی خاص این ناحیه مهمترین جاذبه آن است که بسیاری را برای کمپینگ به سوی خود می‌کشاند. در جای جای این پارک می‌توان نشانه‌هایی از حضور بومیان بلک‌فوت را یافت که به صورت نقاشی‌ و سنگ‌نوشته بر روی دیواره‌های دره میلک ریور و اطراف آن نقش بسته‌اند.

پارک استانی آلگانکوین

این پارک در سال 1893 و به عنوان اولین پارک استانی کانادا تاسیس شده است. سواحل دریاچه و جنگل‌های زیبای آن نقاشان و عاشقان طبیعت را به سوی خود می‌کشاند. بدون شک چادر زدن در این منطقه بهترین تجربه ممکن برای شما را رقم می‌زند.

پارک ملی جسپر

پارک ملی جسپر به داشتن آسمان پرستاره و بدون آلودگی نوری شهرت دارد و بسیاری را به کوهستان راکی می‌کشاند. حیات‌وحش بسیار جذاب و متنوع و مسیرهای پیاده‌روی گسترده این پارک آن را به یکی از بهترین‌ها در دنیا تبدیل کرده‌اند.

اردوگاه کمپینگ گرین پوینت

اردوگاه گرین پوینت در پارک ملی پسیفیک ریم، واقع در ساحل غربی جزیره ونکوور، جزو سرزمین‌های بومیان نوو-چاه-نولت به شمار می‌رود. شما می‌توانید طی مدت حضور خود در سواحل شنی و طولانی پارک به شنا و تفریح مشغول شوید و در جنگل‌های استوایی و بکر به پیاده‌روی و گردش بپردازید.

پارک ملی واترتون لیکز

دشت‌های استان آلبرتا جاذبه‌های طبیعی بسیاری دارند. پارک ملی واترتون لیکز در محل تلاقی این دشت‌ها با کوهستان راکی قرار دارد. آب‌های شفاف و کریستالی دریاچه واترتون، آبشارهای شگفت‌انگیز، رودخانه‌های خروشان، صخره‌های زیبا و مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی با چشم‌اندازهای تماشایی کمپینگ را لذت‌بخش می‌کنند.

پارک ملی یوهو

پارک ملی یوهو در دامنه‌های غربی گریت دیواید، یخچال‌ها و آبشارهای دیدنی قرار دارد. قله‌های مرتفع محل برپایی چادرها را احاطه کرده و بازدیدکنندگان می‌توانند از طبیعت بی‌نظیر و حیرت‌انگیز آن لذت ببرند. در کنار اینها دریاچه این پارک زیستگاه ماهی‌ها و حیات‌وحش بسیار کهن و دست‌نخورده است.

پارک استانی پیتر لاگهید

پارک ملی لاگهید در جنوب کنمور و میان کوهستان راکی قرار دارد. قله‌های مرتفع و رشته‌ کوه‌های بلند این ناحیه پوشیده از برف هستند و حیات‌وحش متنوع، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، دره‌های عمیق و جویبارهای متعدد برخی از جاذبه‌‎های آن هستند.

پارک ملی کلویین

پارک ملی کلویین برخی از زیباترین مناظر جنوب‌غرب یوکان را در دل خود جای داده و بازدیدکنندگان می‌توانند در مسیرهای کوهستانی مرتفع آن به پیاده‌روی بپردازند. در این بین‌ دره‌های یخچالی و وسیع، جنگل‌های انبوه، دریاچه‌های کریستالی، حیات‌وحش بی‌نظیر، چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز و فرهنگ بومیان تاتچون را خواهید دید.

پارک ملی پرنس ادوارد آیلند

اگر می‌خواهید طی مدت کمپینگ به موج‌سواری و ورزش‌های آبی مشغول شوید باید خود را به صخره‌های ساحلی و سرخ پارک ملی پرنس ادوارد آیلند برسانید. شما می‌توانید در مسیر پیاده‌روی ساحلی قدم بزنید و در اطراف فانوس دریایی پیکنیک کنید. بازدید از نواحی جنگلی، پیاده‌روی در ناحیه باتلاقی و تماشای حیات‌وحش منطقه بسیار جذاب خواهد بود. کودکان نیز می‌توانند به ساختن قلعه‌های شنی و بازی در ساحل مشغول شوند.

پارک ملی کیپ برتون هایلندز

یکی از بهترین نقاط نوا اسکوشا برای کمپینگ پارک ملی کیپ برتون هایلندز است. این ناحیه با وسعت 950 کیلومتر مربع تنوع بسیار بالا از حیات‌وحش را در خود دارد. مسیر پیاده‌روی Cabot Trail شما را شگفت‌زده خواهد کرد و از درون سرزمین‌های کهن، مناطق جنگلی و چمنزارهای پوشیده از گل‌های وحشی می‌گذرد.

پارک ملی فیورد-دو-سوگونی

گذرگاه آبی پارک ملی فیورد-دو-سوگونی یکی از زیباترین مناظر طبیعی کانادا است. این منطقه در میان پارک ملی قرار دارد و بازدیدکنندگان را حیرت‌زده می‌کند. شما می‌توانید برخی از بهترین ماجراجویی‌های طبیعی کبک را در این ناحیه و طی مدت کمپینگ تجربه کنید.

پارک ملی فوریون

پارک ملی فوریون حدود 245 کیلومتر مربع وسعت دارد و کمپینگ در ساحل دریا، دامنه صخره‌ها و جنگل را همزمان ارائه می‌کند. تاریخچه غنی، حیات‌وحش بی‌نظیر و گل‌های وحشی آن بسیار تماشایی هستند و می‌توانید از دیدن وال‌ها لذت ببرید. همچنین پیمودن مسیر Les Graves شما را به دل طبیعت می‌برد و می‌توان از ناحیه تاریخی نیز بازدید کرد.

منبع: CTV News