Friday, July 26, 2024
21.6 C
Calgary

بررسی شاخص خشم در استان‌های مختلف کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادایی‌ها به صلح‌طلب بودن و آرامش شهرت دارند، اما نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که سطح خشم در کشور از هر زمان دیگر بیشتر است. البته این وضعیت در تمامی شهرها و استان‌ها یکسان نیست و شهروندان برخی استان‌ها شرایط بحرانی‌تر را تجربه می‌کنند.

در این بین انتاریو در صدر خشمگین‌ترین استان‌های کانادا جای دارد. نتایج شاخص خشم که توسط Pollara انجام شده نشان می‌دهد که هزینه‌ بالای زندگی و بحران مسکن نقش پررنگی در ناراحتی و افزایش استرس ایفا می‌کنند. به طور کلی شهروندان انتاریو از عملکرد مسئولان ناامید شده‌اند و دیگر به آن‌ها اطمینان ندارند.

به طور کلی اصلی‌ترین علت ناراحتی کانادایی‌ها وضعیت اقتصادی کشور است (67 درصد پاسخ‌دهندگان خشم متوسط تا شدید دارند)؛ اخبار منتشر شده در رسانه‌ها (63 درصد) و تغییراتی که در کانادا روی می‌دهد (61 درصد) از دیگر دلایل خشم مردم هستند.

همچنین بیشتر پاسخ‌دهندگان از دولت فدرال (60 درصد) و دولت استانی (56 درصد) ناراضی هستند.

بر اساس نظرسنجی اخیر میزان خشم شهروندان در تمامی حوزه، به نسبت نظرسنجی پیشین که ابتدای سال جاری انجام شد، رشد 9 درصدی را نشان می‌دهد.

طبق این مطالعه 62 درصد شهروندان انتاریو اظهار داشتند که در تمام موارد ذکر شده خشمگین‌تر از قبل هستند.

این رقم در مقایسه با نظرسنجی ژانویه رشد 7 درصدی را برای اهالی انتاریو نشان می‌دهد که 4 درصد از دیگر استان‌های خشمگین (آلبرتا و بریتیش‌کلمبیا با شاخص خشم 58 درصد) بیشتر است.

طبق این نظرسنجی جن ایکس خشمگین‌ترین گروه سنی در کانادا است و کسانی که خود را محافظه‌کار می‌دانند بیش از دیگر گروه‌های سیاسی ناراضی هستند.

در این گزارش آمده: “این نتایج نشان می‌دهند که شاخص خشم به بالاترین رقم طی دو سال گذشته رسیده است. این شرایط به دلیل نارضایتی شهروندان از وضعیت اقتصادی و دولت‌های استانی و فدرال روی داده است. در این بین برنامه بودجه فدرال نیز هیچ کمکی در راستای کاستن از خشم مردم نکرده و بیشتر شهروندان (40 درصد) دیدگاه منفی به آن دارند و طرفداران بودجه (18 درصد) بسیار اندک هستند.

منبع: Daily Hive