Saturday, July 27, 2024
12.5 C
Calgary

سفر به آبشار مرتفع دلا فالز در جزیره ونکوور

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آبشار Della Falls یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی جزیره ونکوور و کانادا است. سفر به این آبشار باشکوه شما را به یک ماجراجویی در میان کوهستان، دریاچه‌ها، دره‌ها و جنگل‌های انبوه می‌برد.

برای بازدید از دلا فالز و دیگر جاذبه‌های این منطقه باید یک سفر حداقل سه‌روزه به پارک استانی Strathcona را برنامه‌ریزی کنید. دسترسی به ابتدای مسیر با یک سفر آبی تا ابتدای مسیر ممکن است. تاکسی آبی پس از طی 35 کیلومتر شما را به غرب Great Central Lake می‌رساند. البته می‌توانید این مسیر را با قایق پدالی، کانو یا کایاک نیز طی کنید! این تاکسی‌ها از اواسط ماه مه تا اواسط سپتامبر، همه روزه و با فاصله زمانی 55 دقیقه (با توجه به وضعیت جوی)، تردد می‌کنند. هزینه آن نیز به تعداد و سن نفرات بستگی خواهد داشت.

شما می‌توانید در کنار اسکله بندر آلبرنی، در ابتدای مسیر آبشارهای دلا، چادر بزنید. البته داخل دهکده نیز امکانات گوناگون وجود دارد،. اما در تعطیلات و روزهای پایانی هفته ورود بازدیدکنندگان ظرفیت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را تکمیل می‌کند. کمپینگ در پارک استانی Sproat Lake دیگر گزینه پیش روی شما است. اردوگاه این پارک با دریاچه گریت سنترال 11 دقیقه رانندگی فاصله دارد و بهتر است از پیش محل چادر خود را رزرو کنید.

شروع پیاده‌روی

مسیر پیاده‌روی Della Falls برخی از زیباترین مناظر ممکن را در طول خود جای داده است. شما در طول این پیاده‌روی 16 کیلومتری تا آبشار از بخش‌های نسبتا دشوار عبور می‌کنید و باید به علائم راهنما نیز توجه داشته باشید. هشت کیلومتر ابتدایی مسیر بدون شیب خاص و تا حدی ساده است، اما در ادامه با افزایش شیب و ورود به بخش‌های صخره‌ای و لغزنده باید از توان بدنی خود کمک بگیرید.

توجه داشته باشید که چشمه خاصی در مسیر نیست و باید آب کافی همراه داشته باشید. اختلاف ارتفاع نقطه شروع و پایان مسیر 540 متر است و باید خود را برای یک پیاده‌روی متوسط آماده کنید. این مسیر از دره‌ها و جویبارهای بسیار عبور می‌کند و سرانجام به محوطه کمپینگ اصلی Della Falls می‌رسد. تمامی مکان‌های برپایی چادر به انبار غذا و سرویس بهداشتی مجهز هستند.

جاذبه طبیعی فاصله (کیلومتر)
اسکله قایق و اردوگاه ابتدای مسیر 0
دره بدون پل 2.8
دره بدون پل 3.9
اردوگاه تنگه مارگارت 6.5
اردوگاه پل کابلی 11.5
پل دره درینک‌واتر 12.5
دوراهی مسیر دریاچه لاو لیک 14.5
اردوگاه ساو بلیدز 15
اردوگاه دلا فالز 15.8
آبشار دلا فالز 16

 

آبشار دلا با ارتفاع 440 متر یکی از مرتفع‌ترین‌ها در کانادا است. شما می‌توانید پس از رسیدن به آبشار از تخته‌سنگ‌های بزرگ اطراف برای تماشای بهتر این منظره شگفت‌انگیز کمک بگیرید. این سنگ‌ها به اندازه ون یا کلبه‌های کوچک هستند و بهترین پلتفرم برای مشاهده آبشار به شمار می‌روند.

بازدید از دریاچه لاو لیک

حتما طی مدت حضور خود در این منطقه به دریاچه لاو لیک نیز بروید. شروع مسیر دسترسی به این دریاچه حیرت‌انگیز در فاصله 0.5 کیلومتری از اردوگاه ساو بلیدز قرار دارد. دامنه‌های اطراف دریاچه تا اواسط ماه جولای پوشیده از برف هستند، بنابراین حتما یخشکن برای پیمایش بخش پایانی داشته باشید (این بخش مسیر بهمن‌گیر است و در صورت وجود برف زیاد نباید پیموده شود). اختلاف نقطه شروع و پایان مسیر دریاچه لاو لیک 720 متر است، اما از آنجایی که برای معدنچیان طراحی شده شیب ملایمی دارد. منظره قله‌های Mount Septimus در اطراف دریاچه بیش از پیش به زیبایی آن می‌افزاید.

آبشار دلا فالز

طول مسیر رفت‌ و برگشت: 32 کیلومتر

اختلاف ارتفاع نقطه شروع و پایان: 540 متر

درجه سختی: آسان تا متوسط

مدت زمان لازم: 2 تا 3 روز

هزینه سفر: رایگان برای کسانی که قایق موتوری یا کانو دارند. 150 تا 175 دلار برای بلیت تاکسی آبی

بهترین زمان برای سفر: اواسط ماه ژوئن تا اواسط ماه جولای – در این مدت آبشار بیش از هر زمان دیگر شدت دارد و بیشتر نقاط مسیر بدون برف خواهد بود. از اواسط ماه مه تا اواسط ماه سپتامبر نیز می‌تواند زمان خوبی برای برنامه‌ریزی سفر باشد

منبع: Happiest Outdoors