Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

پیشبینی هواشناسی استان آلبرتا برای ماه مه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهروندان آلبرتا به بارش برف و باران‌های شدید در تعطیلات طولانی ماه مه عادت دارند، اما بنظر می‌رسد امسال خبری از آن‌ها نیست.

بنابر اعلام سازمان Environmental and Climate Change Canada شهروندان کلگری و ادمونتون در تعطیلات پیش‌رو هوای خنک را تجربه خواهند کرد. این شرایط در بسیاری از نواحی جنوبی آلبرتا نیز وجود دارد و در شروع تعطیلات همراه با رگبارهای بهاری نیز خواهد بود.

استفن برگ، کارشناس هواشناسی ECCC، در اینباره گفت: “دمای هوا در این نقاط بین 10 تا 20 درجه سانتی‌گراد پیشبینی می‌شود و بیشتر اوقات وزش باد از شمال‌غرب را خواهیم داشت. شهروندان بادهای سرد و خنک، اما نچندان شدید را، تجربه خواهند کرد. انتظار رگبار باران در شروع تعطیلات را داریم و در ادامه با نزدیک شدن به روز دوشنبه از شدت ابرها کاسته می‌شود.”

همزمان بارش برف و سفیدپوش شدن ارتفاعات استان در نواحی بنف و کنمور و … در روز شنبه را خواهیم داشت (البته این شرایط در شهرها مشاهده نخواهد شد).

به گفته برگ همزمان در شمال آلبرتا هوای نسبتا خشک حکمفرما خواهد بود که سبب افزایش خطر آتشسوزی‌ جنگل‌ها می‌شود. این رویدادها در همراهی با وزش باد می‌تواند دود را از شمال به شهرهای جنوبی استان آورد، شرایطی که کیفیت هوا را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

برگ به آلبرتایی‌ها توصیه می‌کند که در تعطیلات پیش‌رو حتما پوشاک گرم همراه داشته باشند. همچنین شهروندانی که برف‌بازی و هوای زمستانی علاقه دارند می‌توانند به ارتفاعات استان رانندگی کنند و یک روز خوش را رقم بزنند.

منبع: Daily Hive