Saturday, July 27, 2024
10.7 C
Calgary

مقایسه نرخ اینترنت پرسرعت کانادا با دیگر کشورها

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نرخ اینترنت پرسرعت با توجه به فاکتورهای گوناگون تعیین می‌شود و می‌تواند در نواحی مختلف بسیار متفاوت باشد.

به تازگی شرکتCable.co.uk  قیمت 3,405 بسته اینترنتی در 223 کشور دنیا را با یکدیگر مقایسه کرده است. این قیمت‌ها بین سپتامبر تا نوامبر 2023 بدست آمده‌اند.

این بررسی نشان می‌دهد که کشور سودان ارزان‌ترین نرخ ماهانه اینترنت دنیا به میزان 2.40 دلار آمریکا (3.27 دلار کانادا) را دارد. دلیل این نرخ پایین از بین رفتن ارزش پوند سودان (SDG) در مقایسه با دلار آمریکا و مشکلات اقتصادی عمیق این کشور است.

در رتبه دوم ارزان‌ترین نرخ اینترنت کشور آرژانتین با قیمت ماهانه 5.17 دلار آمریکا (7.04 دلار کانادا) قرار دارد. پس از آن نیز کشورهای بلاروس، اوکراین و مصر در رتبه‌های سوم تا پنجم لیست جای گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش تمام کشورهایی که اینترنت را با نرخ بسیار پایین ارائه می‌دهند درگیر بحران‌های مختلف اقتصادی یا جنگ هستند.

گران‌ترین نرخ‌ ماهانه اینترنت با رقم ترسناک 457.84 دلار آمریکا (623.78 دلار کانادا) متعلق به جزایر سلیمان است.

در بخش دیگر گزارش Cable.co.uk نرخ‌های منطقه‌ای اینترنت در 13 ناحیه مختلف را بررسی کرده است. بر این اساس کشورهای مشترک ‌المنافغ (CIS) ارزان‌ترین نرخ ماهانه اینترنت با رقم 14.46 دلار آمریکا (22.43 دلار کانادا) را دارند. پس از آن نیز کشورهای شرق اروپا با نرخ ماهانه 18.06 دلار آمریکا (24.61 دلار کانادا) قرار گرفته‌اند.

به گفته دن هودل، تحلیلگر بخش مشتریان مخابرات Cable.co.uk، وجود زیرساخت پیشرفته FTTP و پوشش این شبکه سریع در کشورهای CIS و شرق اروپا نقش مهمی در کاهش نرخ اینترنت در این نواحی دارد.

کشورهای آمریکای لاتین نیز با میانگین نرخ ماهانه 105.72 دلار آمریکا (144.04 دلار کانادا) گران‌ترین خدمات را ارائه می‌دهند.

کشورهای آمریکای شمالی با میانگین نرخ ماهانه 104.33 دلار آمریکا (142.14 دلار کانادا) در رتبه سوم گران‌ترین مناطق برای خدمات اینترنت جای گرفته‌اند.

این گزارش کانادا را به عنوان ارزان‌ترین ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در آمریکای شمالی شناسایی کرده است. بر این اساس هزینه ماهانه اینترنت در کانادا 58.26 دلار آمریکا (79.38 دلار کانادا) است.

در این بین کمیسیون Canadian Radio-Television and Telecommunications Commission (CRTC) با تلاش‌های خود به منظور ارائه اینترنت ارزان و فراگیر نقشی مهم ایفا کرده است.

کمیسیون CRTC در گزارش ماه نوامبر خود تاکید کرده که با حمایت از شرکت‌های اینترنت مستقل و کوچک‌تر در مقابل غول‌های مخابراتی مانند Bell و Telus (البته در برخی استان‌ها)، به ارائه خدمات شبکه فیبر نوری و اینترنت ارزان و اقتصادی به بیش از پنج میلیون خانواده کانادایی کمک کرده است.

کانادا در این لیست رتبه 144ام را به خود اختصاص داده‌ است. ایالات‌متحده نیز با نرخ اینترنت 65 دلار آمریکا (88.56 دلار کانادا) در رتبه 155ام و جایگاه پایین‌تر از کانادا قرار دارد.

به گفته هودل کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته معمولا گران‌ترین نرخ اینترنت را دارند، که دلیل اصلی آن کسب درآمدهای بیشتر با سرمایه‌گذاری گسترده‌تر و تجهیز شبکه به تکنولوژی‌های جدید و مدرن است.

شما می‌توانید گزارش کامل را در اینجا مطالعه کنید.

منبع: Daily Hive