Saturday, July 27, 2024
18.2 C
Calgary

ابزار رایگان فدرال برای برنامه‌ریزی دوران بازنشستگی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود اهمیت بالای برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی، بسیاری تصور دقیقی درباره آن ندارند و نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. برای این منظور دولت فدرال یک ابزار رایگان و پرکاربرد را طراحی کرده است.

ابزار Retirement Hub تصویری روشن از گزینه‌های موجود برای بازنشستگی و چگونگی برنامه‌ریزی برای آن‌ها ارائه می‌دهد.

این ابزار از یک بخش برای محاسبه درآمد بازنشستگی تشکیل شده که مزایای Old Age Security (OAS) و Canada Pension Plan (CPP) را مدنظر قرار می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از این بخش تمامی محاسبات موردنیاز را انجام دهید. البته این کار با دنبال کردن چند گام مشخص امکان‌پذیر خواهد بود.

پیش از هر چیز باید جنسیت، سال تولد و درآمد سالانه خود از تمام منابع و پیش از کسر مالیات را، وارد کنید. سپس از شما خواسته می‌شود تا درآمد سالانه هدف برای بازنشستگی (پیش از کسر مالیات را) به ارزش دلاری امروز را وارد کنید.

برای مثال اگر شما 31 سال سن دارید و هم‌اکنون پیش از کسر مالیات درآمد سالانه 60,000 دلاری دارید، این ابزار پیشبینی می‌کند که درآمد بازنشستگی فرد بین 27,000 تا 46,000 دلار خواهد بود.

شما می‌‎توانید رقم پیشنهادی این محاسبه‌گر یا رقم هدف خود را وارد کنید.

پس از آن باید به چندین پرسش پاسخ دهید که شامل وضعیت عضویت در طرح بازنشستگی شرکت کارفرما، برنامه پس‌انداز بازنشستگی (RRSP) و دیگر طرح‌های پس‌انداز (مانند حساب TFSA) می‌شود. این برنامه‌ها را می‌توان پس از بازنشستگی مورد استفاده قرار داد.

این ابزار میزان درآمد دریافتی فرد در دوران بازنشستگی از منابع گوناگون را پیشبینی می‌کند. محاسبات مذکور با توجه به اطلاعات وارد شده بدست می‌آیند و می‌توانید آن را با درآمد هدف خود مقایسه کنید.

البته باید توجه داشت که این نتایج تنها برآورد هستند و نمی‌توان با اطمینان از آن‌ها به منظور انجام برنامه‌ریزی‌های مالی استفاده کرد.

همچنین این وبسایت دارای یک بخش Old Age Security Benefits Estimator است که پس از پرسیدن پنج پرسش به شما کمک خواهد کرد تا بهترین مزایای OAS که می‌توانند در سن 65 سالگی استفاده شوند را، انتخاب کنید.

اگر مطمئن نیستید برای بازنشستگی آماده هستید یا به راهنمایی بیشتر نیاز دارید به اینجا مراجعه کنید. پس از انجام این کوییز کوتاه یک چک‌لیست از نکات راهنما در اختیار شما قرار خواهد گرفت که می‌توانند بسیار مهم باشند.

منبع: Daily Hive