Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

بزرگترین خطراتی که آینده کانادا را تهدید می‌کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طی سال‌های گذشته شاهد بروز بحران‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و محیط‌زیستی گوناگون در دنیا بودیم. در این بین برخی سناریوها بیش از سایرین آینده کانادا را تهدید می‌کنند.

به تازگی کارگروه Policy Horizon Canada (PHC) نتایج مطالعه خود درباره 35 تهدید جدی که می‌توانند آینده کانادا را تحت تاثیر قرار دهند، منتشر کرده است.

اعضای PHC با جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات 500 کارشناس و تیم مختلف تلاش کردن تا پاسخ این پرسش را پیدا کنند. این اطلاعات شامل اختلالات موجود، احتمال وقوع رویدادها، افق زمانی آن‌ها و ارتباط عوامل گوناگون با یکدیگر می‌شوند.

به گفته نویسندگان گزارش شناخت و بررسی مخاطرات احتمالی می‌تواند به کانادایی‌ها کمک کند تا خود را برای سناریوهای مختلف آماده کنند.

کریستل فن در الست، مدیر عمومی کارگروه PHC، در اینباره گفت: “حتی سناریوهای دور از دسترس یا به ظاهر ناممکن نیز می‌توانند ناگهان روی دهند و در صورت همپوشانی با دیگر رویدادها شرایط دشواری را رقم خواهند زد.”

این نتایج نشان می‌دهند که مهمترین و بزرگترین تهدید و اختلال برای آینده کانادا ناتوانی مردم در تشخیص درست از غلط و ایجاد تمایز میان این دو است.

به گفته نویسندگان گزارش ابزارهای هوش مصنوعی قدرتمند می‌توانند اعتماد عمومی مردم به منابع اطلاعاتی را از بین ببرند. همچنین الگوریتم‌هایی که گزارش‌دهی را در اولویت قرار نمی‌دهند بر توانایی افراد در درک تفاوت بین حقیقت و دروغ اثر می‌گذارند.

در بخشی از این گزارش آمده: “در این شرایط افراد در دنیایی که با محتوای شخصی و اکوسیستم‌های اطلاعاتی برای خود ساخته‌اند زندگی خواهند کرد. این دنیا می‌تواند به کانون اطلاعات نادرست و روایت‌های ناسازگار و متناقض تبدیل شود.”

دومیت بحران جدی از بین رفتن تنوع زیستی و نابودی اکوسیستم‌ها است. به باور کارشناسان این بحران می‌توانند تاثیرات مخرب و گسترده بر تمام موجودات زنده بگذارد و به حذف عناصر ضروری برای حیات مانند هوای پاک، آب و غذا منجر شود.

بروز اختلال در عملکرد بخش اورژانس سومین تهدید جدی برای آینده کانادا است. نویسندگان گزارش می‌گویند در چنین شرایطی بخش اورژانس نمی‌تواند در بحران‌هایی چون آتشسوزی، سیل و طوفان پاسخگویی لازم را داشته باشد.

در این سناریو شهروندان وارد یک بحران دائمی و هولناک می‌شوند و قادر به دریافت خدمات امدادی در شرایط گوناگون نیستند.

از دیگر سناریوهای مخرب می‌توان به ناتوانی شهروندان برای تامین نیازهای زندگی، بحران بهداشت روانی و اداره شدن دنیا توسط میلیاردرها اشاره کرد.

گزارش PHC یک لیست از هشت بحران که سیاستمداران باید در نظر داشته باشند نیز تهیه کرده است. در صدر این بحران‌ها از بین رفتن قدرت آنتی‌بیوتیک‌ها قرار دارد و پس از آن برآورده نشدن نیازهای اولیه، توقف مهاجرت از دیگر کشورها به کانادا و شروع جنگ جهانی جای گرفته‌اند.

کارشناسان PHC تاکید دارند که شناخت این بحران‌ها می‌تواند به رهبران و سیاستمداران کمک کند تا تمام نیازهای لازم برای آماده شدن به منظور مقابله با بحران‌های احتمالی را فراهم کنند. همچنین آن‌ها چالش‌ها، سناریوهای احتمالی و سیاست‌های لازم برای مقابله با بحران‌ها را اتخاذ خواهند کرد.

شما می‌توانید گزارش کامل را در اینجا مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive