Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

احتمال اعتصاب گسترده ماموران مرزی کانادا در ماه آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس اعلام اتحادیه آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA)، بیش از 9,000 نیرو در سراسر کشور بزودی اعتصاب خواهند کرد.

به گفته سازمان Public Service Alliance of Canada، 96 درصد از اعضای این اتحادیه با انجام اعتصاب موافقت کرده‌اند.

برگزاری اعتصاب احتمالی می‌تواند موجب اختلال جدی در سفرها و حمل‌ونقل کالا از مبادی مرزی کانادا، طی روزهای شلوغ تابستان، شود.

نیروهای خدمات مرزی کانادا خواستار افزایش منصفانه دستمزدها همسو با سایر آژانس‌های مجری قانون کانادا، ارائه گزینه‌های شغلی انعطاف‌پذیر مانند دورکاری، مزایای بازنشستگی بهتر و امنیت شغلی در مواجهه با انضباط کاری، ساعات کاری و مخاطرات مربوط به تکنولوژی هستند.

در سال 2021 نیز کارکنان CBSA دست به اعتصاب زندن که موجب تاخیر و ترافیک در فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های مرزی شد. سرانجام پس از 26 ساعت و دست یافتن به یک توافق، اعتصاب آن سال پایان یافت.

کریس آیوارد، رئیس ملی PSAC، در اینباره گفت: “اعتصاب همیشه آخرین راه‌حل است، اما انجام آن نشان می‌دهد که اعضای ما برای دستیابی به یک قرارداد منصفانه دست به هر کاری می‌زنند. خزانه‌داری و CBSA برای جلوگیری از تکرار وقایع سال 2021 باید بر سر میز مذاکره بیایند و به مشکلات کلیدی ما رسیدگی کنند.”

دبیرخانه هیئت خزانه‌داری کانادا (TBS) در واکنش به رای مثبت کارکنان CBSA به اعتصاب اعلام کرده که دولت برای دستیابی به یک توافق منصفانه و منطقی با کارکنان متعهد است.

در بیانیه TBS آمده: “ما در حال حاضر با بیش از 80 درصد از نیروهای خدمات عمومی قراردادهای جدید امضا کرده‌ایم. در صورتی که اتحادیه آماده مذاکره سازنده باشد می‌توانیم چنین قراردادی را با کارکنان خدمات مرزی نیز به امضا برسانیم.”

در ادامه TBS یادآور شده که در صورت اجرای این اعصاب 90 درصد از کارمندان مرزی سمت‌های حیاتی دارند و باید در طول اعتصاب نیز به ارائه خدمات ادامه دهند.

اعتصاب احتمالی می‌تواند طی ماه آتی اجرایی شود.

منبع: Daily Hive