Monday, October 21, 2024
-1.2 C
Calgary

معرفی بهترین مزارع کدو تنبل در مترو ونکوور

با نزدیک شدن به هالووین و آغاز برداشت کدو تنبل، بسیاری رفتن به این مزارع را برای گردش پاییزی انتخاب می‌کنند. در این مطلب با بهترین مزارع کدو تنبل در مترو ونکوور آشنا می‌شویم.

Richmond

The Pumpkin Patch at Richmond Country Farms

مزرعه Richmond با برنامه‌های خانوادگی، اجرای نمایش و موسیقی زنده با هنرنمایی گروه موسیقی The Country Pumpkins گزینه‌ای بسیار جذاب است. بازدیدکنندگان می‌توانند علاوه بر تماشای طراحی‌های فانتزی، کدو تنبل نیز خریداری کنند. حتما به دیدن حیوانات بانمک مزرعه نیز بروید.

آدرس: 12900 Steveston Highway, Richmond

زمان: هر روز از ۹ صبح تا ۴ عصر، آخرهفته‌ها از ۱۰ صبح تا ۴:۳۰ عصر

Delta/Ladner

Westham Island Herb Farm Pumpkin Patch

مزرعه Ladner انواع کدو تنبل را کشت و بصورت خوراکی‌های خوشمزه و تزئینات دیدنی ارائه می‌دهد. بنابراین فرقی نمی‌کند که به دنبال کدو برای تراشیدن چهره‌ هالووینی هستید یا می‌خواهید کیک و غذا تهیه کنید، حتما بهترین نوع را پیدا خواهید کرد. همچنین شما می‌توانید از نمایش سالانه مترسک نیز عکاسی کنید.

آدرس: 4690 Kirkland Road, Westham Island, Delta

تاریخ: تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴

زمان: هر روز از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

Surrey

Hazelmere Pumpkin Patch at Gabriel Farms

در مزرعه Gabriel بیست نوع کدو تنبل کشت می‌شود و می‌توانید در برنامه درشکه‌سواری، بازدید از حیوانات، مزرعه ذرت و تماشای ماشین‌های آتش‌نشانی قدیمی لذت ببرید.

آدرس: 18507 20th Avenue, Surrey

تاریخ: شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ۲۱ سپتامبر تا ۲۷ اکتبر و روزهای دیگر هفته از ۱ تا ۳۰ اکتبر

زمان: روزهای عادی از ۲ تا ۵ بعدازظهر، آخرهفته‌ها از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

Port Kells Pumpkin Patch

مزرعه Port Kells با فضاهای بازی و حیوانات بانمک گزینه دیگر است. شما می‌توانید تجربه گم شدن در هزارتو، تزئین کدو تنبل، بازی در گودال شن و تماشای حیوانات را باهم داشته باشید.

آدرس: 18730 88 Avenue, Surrey

تاریخ: از ۱ تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴

زمان: هر روز از ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر

Rondriso Farms

مزرعه خانوادگی Rondriso Farms انواع کدو خورشتی و تزئینی را ارائه می‌دهد. پس از درشکه‌سواری و بازدید از مزرعه به بازار محلی بروید و از خوراکی‌های خوشمزه و محصولات تازه لذت ببرید.

آدرس: 8390 172 Street, Surrey

زمان: هر روز از ۳ تا ۶ بعدازظهر، روزهای آخرهفته از ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر

Langley

Aldor Acres Pumpkin Patch

در مزرعه At Aldor Acres انواع کدو، حیوانات بانمک مانند خوک‌، الاغ‌، مرغ‌، خرگوش‌، اسب‌، و گاو را پیدا خواهید کرد.

آدرس: 8301 252nd Street, Langley

تاریخ:  از ۲۱ سپتامبر تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴

زمان: از ۹ صبح تا ۴:۳۰ عصر

Eagle Acres Pumpkin Patch

مزرعه Eagle Acres Pumpkin Patch در نزدیکی Fort Langley انواع نژاد کدوتنبل را کشت می‌کند. بازدید از مزرعه، درشکه‌سواری، بازدید از ۲۰۰ گونه حیوان و هزارتوی سه‌هکتاری بخش‌های مختلف آن را تشکیل می‌دهند.

آدرس: 8796 240 Street (Rawlison Crescent), Langley

تاریخ:  ۱۹، ۲۰، ۲۵ و ۲۷ اکتبر ۲۰۲۴

زمان: از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

Maple Ridge

Laity Pumpkin Patch

مزرعه Laity Pumpkin Patch در Maple Ridge از غرفه‌های خوراکی، بخش درشکه‌سواری، و برنامه‌های جذاب دیگر تشکیل می‌شود. برای تهیه بلیت باید به مزرعه مراجعه کنید.

آدرس اول: North Side – 21145 128th Avenue, Maple Ridge

آدرس دوم: South Side – 12725 Laity Street, Maple Ridge

تاریخ: تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴

زمان: به این لینک مراجعه کنید

Chilliwack

Petey’s Pumpkin Patch

در مزرعه Fantasy Farms برنامه‌های سرگرم‌کننده مانند قطارسواری، بازدید از حیوانات و تیراندازی را خواهید یافت

تاریخ: تا ۳۱ اکتبر ۲۰۲۴

زمان: هر روز از ۱ تا ۵ بعدازظهر، روزهای آخرهفته از ۱۰ صبح تا ۵ بعدازظهر

Chilliwack Original Corn Maze and Pumpkin Farm

مزرعه Chilliwack علاوه بر انواع کدو تنبل دارای ترامپولین، هزارتو، تراکتورسواری، حیوانات مزرعه و دیگر برنامه جذاب است.

آدرس: 41905 Yale Road West, Chilliwack

تاریخ: هر روز باز است

زمان: هر روز از ۱ ظهر تا ۹ شب، شنبه‌ها از ۹ صبح تا ۹ شب، یکشنبه‌ها از ۹ صبح تا ۶ عصر

Abbotsford

Willow View Farms

در مزرعه Willow View بیش از ۵۰ نوع کدوتنبل کشت می‌شود و برخی از آنها بین ۵۰ تا ۱۰۰ پوند وزن دارند. شما در این مزرعه می‌توانید کدو موردنظر خود را بچینید، به بازدید حیوانات مزرعه بروید و تجربه سیب‌چینی نیز داشته باشید.

آدرس: 288 McCallum Road, Abbotsford

تاریخ: هر روز باز است

زمان: از سه‌شنبه تا یکشنبه

Taves Family Farms

مزرعه Taves Family انواع کدو کوچک برای پای و کدوهای بزرگ تزئینات هالووینی را ارائه می‌دهد. به شما پیشنهاد می‌کنیم از کارگاه تولید سرکه‌ نیز دیدن کنید.

آدرس: 333 Gladwin Road, Abbotsford

تاریخ: هر روز باز است

زمان: از ۹:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعدازظهر

Maan Farms

مزرعه Maan انواع برنامه‌های سرگرم‌کننده، زیپ‌لاین، حیوانات مزرعه، هزارتو، قلعه و برنامه‌های جذاب دیگر را در خود دارد. همچنین میزبان برنامه‌های هالووینی و ترسناک نیز هست.

آدرس: 790 McKenzie Road, Abbotsford

تاریخ: هر روز تا ۳ نوامبر ۲۰۲۴

زمان: از ۹ صبح تا ۶ عصر

منبع: Daily Hive

رشد چشمگیر سهم مالیات در هزینه‌ خانواده‌های کانادایی‌

بر اساس یک مطالعه جدید خانواده‌های کانادایی بیشتر درآمد خود را بجای اختصاص برای تامین نیازهای ضروری، صرف پرداخت مالیات می‌کنند.

گزارش امسال Canadian Consumer Tax Index، که توسط انستیتو فریزر تهیه می‌شود، به بررسی سهم مالیات در جدول هزینه‌های خانواده‌ها طی سال 2023 پرداخته است.

این گزارش نشان می‌دهد که پارسال بطور میانگین خانواده‌ها 43 درصد از درآمد خود را صرف پرداخت مالیات کرده‌اند؛ این درحالیست که میزان هزینه‌ خانواده‌ها برای تامین نیازهای ضروری شامل مسکن، غذا و پوشاک تنها 35.6 درصد بوده است.

بگفته جک فاس، مدیر Fiscal Studies و یکی از نویسندگان گزارش، مالیات بیشترین سهم را در هزینه‌های خانواده‌های کانادایی به خودش اختصاص داده است.

طبق این گزارش میانگین هزینه‌های مالیاتی خانواده‌ای که درآمد سالانه 109,235 دلاری دارد به 46,988 دلار می‌رسد.

بنابر اعلام انستیتو فریزر این شرایط در مقایسه با سال 1961، که میانگین هزینه‌های مالیاتی خانواده‌ها 33.5 درصد از هزینه‌ها را به خود اختصاص می‌داد و 56.5 درصد از درآمد صرف تامین نیازهای ضروری میشد، تغییر چشمگیری را نشان می‌دهد.

البته باید توجه داشت که در گذشته خبری از برنامه‌های فدرال و خدمات اجتماعی که با استفاده از درآمد‌های مالیاتی تامین بودجه می‌شوند، نبوده است. یکی از این برنامه‌ها Canada Health Act است که از سال 1984 خدمات درمانی رایگان را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

در کنار این انستیتو فریزر هزینه‌های آشکار و پنهان چون مالیات بر درآمد، فروش، دستمزد، مسکن، کربن، بهداشت و درمان، سوخت و الکل را در این امر موثر می‌داند.

این گزارش می‌افزاید که از سال 1961 به اینسو میانگین مالیات پرداختی خانواده‌های کانادایی بطور متوسط رشد 2,705 درصدی داشته است؛ در همین بازه زمانی هزینه‌های مسکن، پوشاک و غذا بترتیب افزایش 2,006 درصدی، 478 درصدی و 901 درصدی را تجربه کرده‌اند.

بسیاری از کانادایی‌های این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا با وجود رشد چشمگیر مالیات پرداختی، چندان شاهد آثار و نتایج مثبت آن در زندگی خود نیستند.

منبع: Daily Hive

بازگشت رویداد ترسناک هالووینی شب جهنمی به کلگری

رویداد هیجان‌انگیز و دلهره‌آور شب جهنمی یکی از اصلی‌ترین برنامه‌‌های هالووین در کلگری است که امسال با تم زامبی در Heritage Park برگزار می‌شود.

بگفته Haunted Calgary، برگزارکننده شب جهنمی، قرار است امسال Heritage Park به میدان نبردی برای بقا در برابر زامبی‌ها تبدیل شود و این برنامه تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود. در گذشته مرکز خرید New Horizon میزبان ما بود، اما تصور می‌کنیم Heritage Park بهترین نقطه برای یک شب ترسناک است.

شما در این رویداد شگفت‌انگیز باید از هوش، استراتژی و شجاعت خود برای فرار از دست ارتش زامبی‌ها استفاده کنید! بازیکنان برای زنده ماندن استراتژی‌های پیچیده‌ را به کار می‌برند و تعاملی نفس‌گیر باهم دارند. افراد بدشانس که طعمه زامبی‌ها می‌شوند نیز باید به فروشگاه لباس و آرایش Don’s Costume & Makeup Shop بروند و بعد از تبدیل شدن به زامبی، در تیم شکار حاضر شوند.

رویداد هالووینی شب جهنمی مناسب افراد بالای ۱۲ سال و مملو از برنامه‌های هیجان‌انگیز برای نوجوانان و بزرگسالان است. بازیکنان کمتر از ۱۶ سال باید با والدین یا سرپرست خود در این رویداد شرکت کنند.

زمان: ۱ و ۲ نوامبر

آدرس: Heritage Park, 1900 Heritage Dr SW

برای تهیه بلیت به اینجا مراجعه کنید.

منبع: Dailyhive

بهترین شهرهای کانادا برای اشتغال جوانان

در این مطلب با ده شهر برتر کانادا برای اشتغال جوانان آشنا می‌شویم که فرصت‌های کاری بسیار جذاب را می‌توان در آن‌ها پیدا کرد.

شرکت Youthful Cities در پروژه DEVlab امسال ۳۰ شهر را بر اساس فاکتورهایی که جوانان در محیط زندگی و کار مدنظر قرار می‌دهند، بررسی کرده است.

این معیارها شامل تغییرات اقلیمی، برابری، تنوع فرهنگی، مشاغل مناسب جوانان، آموزش و تحصیلات، دسترسی دیجیتال، اقتصاد شهری، کارآفرینی، هزینه‌های زندگی، حمل‌ونقل و خدمات بهداشت و درمان می‌شوند.

بر اساس این گزارش، شاخص اشتغال شهری به کارفرمایان کمک می‌کند تا نیاز جوانان برای پیشرفت، آینده چندفرهنگی، پویایی و مشارکت را بشناسند. این شاخص نشان می‌دهد که افراد می‌توانند با توجه به درآمد خود هزینه‌ها را مدیریت کرده و بدون تحمل فشار اقتصادی در شهر زندگی و کار کنند.

این گزارش تورنتو را به عنوان بهترین شهر برای اشتغال جوانان انتخاب کرده است. تورنتو در زمینه‌ اقتصاد شهری، دسترسی دیجیتال، خدمات بهداشت و درمان، برابری و تنوع فرهنگی رتبه نخست را دارد. همچنین با برخورداری از صد کتابخانه و فرصت‌های تبادل دانشجویان بین‌المللی در ۴۰ کشور مقام اول را کسب کرده است.

تورنتو با از نظر تعداد استارتاپ، سرمایه‌گذار و شتاب‌دهنده توانسته در بخش روحیه کارآفرینی مقام دوم را بدست آورد.

با این وجود، هزینه‌های بالای زندگی در تورنتو باعث شده تا ۳۲.۵٪ از ساکنین ۳۰٪ از درآمد خود را صرف مسکن کنند.

ونکوور نیز با اقدامات خود در بخش مقابله با تغییرات اقلیمی جایگاه اول را کسب کرده است. همچنین بخاطر برخورداری از سازمان‌های اجتماعی خدمات‌رسان به سیاه‌پوستان و بومیان در زمینه‌های برابری، تنوع جنسی و فرهنگی در جایگاه دوم قرار گرفته است.

ونکوور با حضور ۳۰ عضو جوان در هیئت مشاوره شهرداری نیز در صدر لیست قرار دارد.

مونترال در جایگاه سوم فهرست در زمینه مشاغل ویژه جوانان در صدر قرار داشته و در بخش مقابله با تغییرات اقلیمی و خدمات بهداشت و درمان در جایگاه دوم جای گرفته است.

کلگری نیز بخاطر تنوع نژادی رده سوم و در بخش تامین مالی استارتاپ‌ها جایگاه چهارم را کسب کرده است.

ده شهر برتر لیست عبارتند از:

  1. تورنتو
  2. ونکوور
  3. مونترال
  4. اتاوا-گتینو
  5. ادمونتون
  6. کلگری
  7. ویکتوریا
  8. کبک
  9. کیچنر – کمبریج – واترلو
  10. سنت کاترینز – نیاگارا

منبع: Daily Hive

پنج مسیر پیاده‌روی عالی در نزدیکی کلگری

این آخرهفته و پیش از آغاز سرما بهترین زمان برای پیاده‌روی و رفتن به دل طبیعت است. در این مطلب با پنج مسیر پیاده‌روی عالی در نزدیکی کلگری آشنا می‌شویم.

Troll Falls

مسیر دسترسی به آبشار Troll یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌رود. شما می‌توانید در این بین از تماشای چند آبشار بزرگ و کوچک نیز نهایت لذت را ببرید.

درجه سختی: آسان – متوسط

آدرس: The Stoney Trail Head parking lot is just off Highway 40

طول مسیر: ۳.۴ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۲۲۷ متر

Bow River Loop

اگر می‌خواهید سفری یکروزه داشته باشید به مسیر Bow River Loop، در کنمور بروید. تماشای چشم‌انداز رودخانه ‌Bow و پیاده‌روی در کنار رودخانه تجربه‌ای هیجان‌انگیز خواهد بود.

درجه سختی: آسان

آدرس: Access the trail from Canmore’s downtown core on 8th Street

طول مسیر: ۲.۱ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۵۰ متر

Elbow Falls

فصل پاییز بهترین زمان برای رفتن به آبشارهای Elbow و پیاده‌روی در مسیرهای آن است. علاوه بر این می‌توانید از مکان‌های ویژه پیک‌‌نیک در ساحل رودخانه نیز استفاده کنید.

درجه سختی: آسان

آدرس: Highway 66, 20 km from Bragg Creek

طول مسیر: ۰.۶ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۸ متر

Ptarmigan Cirque

مسیر پیاده‌روی مرتفع و زیبای Ptarmigan Cirque را می‌توانید همراه با سگ باوفای خود طی کنید. تماشای جنگل پاییزی کنید و مناظر کوهستانی برخی از جاذبه‌های آن هستند.

درجه سختی: متوسط

آدرس: Highwood Meadows Day Use area at Highwood Pass

طول مسیر: ۳.۴ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۲۴۱ متر

Grassi Lakes

شما می‌توانید با توجه به توان بدنی خود به مسیرهای گوناگون در کاناناسکیس بروید. مسیر زیبای Grassi Lakes شما را به دریاچه‌ای کریستالی می‌رساند که تصویر آن تا ابد در ذهن شما نقش خواهد بست.

درجه سختی: متوسط

آدرس: Spray Lakes Road, around 2 km past the Canmore Nordic Center

طول مسیر: ۳.۴ کیلومتر

ارتفاع صعود: ۱۶۶ متر

منبع: Daily Hive

کاهش نرخ اجاره‌بهای آپارتمان‌ در شهر کلگری

بر اساس گزارش اخیر Rentals.ca، نرخ اجار‌ه‌بهای آپارتمان‌های تکخوابه و دوخوابه در کلگری کاهش پیدا کرده است.

طبق این گزارش میانگین اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه در کلگری با افت ۰.۹ درصدی نسبت به ماه گذشته به ۱٬۶۹۲ دلار رسیده است. این عدد نسبت به سال گذشته ۲.۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌های دوخوابه نیز با کاهش ۰.۹ درصدی نسبت به ماه گذشته، رقم ۲٬۰۷۴ دلار را نشان می‌دهد. میانگین اجاره‌بهای آپارتمان‌های دوخوابه کلگری نسبت به سال گذشته نیز ۴.۹ درصد کاهش پیدا کرده است.

با اینحال کلگری همچنان گران‌ترین نرخ اجاره‌بهای آلبرتا را در اختیار دارد. میانگین اجاره‌بها در ادمونتون نیز رشد چشمگیر داشته و برای آپارتمان‌های تکخوابه و دوخوابه بترتیب به ۱٬۴۰۸ و ۱٬۷۱۷ دلار رسیده است.

بگفته این گزارش، کلگری و ادمونتون نسبت به سایر شهرهای کانادا وضعیت بهتری دارند. در ماه جاری میانگین نرخ اجاره‌بهای انواع مسکن در کانادا به ۲٬۱۹۳ دلار رسیده است.

گران‌ترین شهرهای کانادا همچنان در بریتیش‌کلمبیا و انتاریو هستند. میانگین اجاره‌بهای آپارتمان تکخوابه در ونکوور ۲٬۶۴۹ دلار است و در رتبه نخست این لیست جای دارد.

منبع: Daily Hive

اولین برف پاییزی در کلگری چه زمانی می‌بارد

هوای ایده‌آل سپتامبر و اکتبر امسال باعث شده تا دل بسیاری از اهالی کلگری برای روزهای برفی تنگ شود. در این مطلب آمار برف نخست طی ده سال گذشته و تاریخ تقریبی سفیدپوش شدن شهر را بررسی می‌کنیم.

بتازگی سازمان Environment and Climate Change Canada (ECCC) تاریخ اولین بارش برف پاییزی در کلگری را منتشر کرده است.

تاریخ اولین برف و میزان آن عبارت است از:

2013: 27 اکتبر، 4.4 سانتی‌متر

2014: 8 سپتامبر، 12 سانتی‌متر

2015: 3 اکتبر، 3 سانتی‌متر

2016: 7 اکتبر، 4 سانتی‌متر

2017: 1 نوامبر، 2.2 سانتی‌متر

2018: 1 اکتبر، 5.3 سانتی‌متر

2019: 28 سپتامبر، 4.5 سانتی‌متر

2020: 14 اکتبر، 5.5 سانتی‌متر

2021: 29 اکتبر، 3.6 سانتی‌متر

2022: 22 اکتبر، 21 سانتی‌متر

2023: 23 اکتبر، 9.2 سانتی‌متر

آمار بارش برف در کلگری از سال 1952 ثبت می‌شود. در آن سال کلگری تا تاریخ 19 نوامبر رنگ برف را به خود ندیده بود.

آخرین پیشبینی‌های هواشناسی ECCC نشان می‌دهد که کلگری در آغاز هفته آینده سفیدپوش خواهد شد.

بر این اساس روز یکشنبه و پس از تاریک شدن هوا شاهد ورود سامانه بارشی و کاهش دما در شهر خواهیم بود.

روز دوشنبه حداکثر دما به 2 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و اولین دانه‌های برف در شهر شروع به باریدن خواهد کرد. در ساعات شب نیز دما تا 4- درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا کرده و احتمال بارش برف نیز وجود دارد.

پس می‌توان امیدوار بود برف اول امسال در روزهای 20 یا 21 اکتبر ببارد.

منبع: Daily Hive

محله‌های کلگری با بیشترین تقاضا برای خرید مسکن

در سال‌های اخیر تقاضا برای خرید مسکن در کلگری بسیار بالا بوده، اما در این بین برخی محله‌ها بیش از سایرین در کانون توجهات هستند.

بر اساس گزارش وبسایت Wahi، قیمت مسکن در برخی محله‌های کلگری رشد پیدا کرده که نشان از افزایش توجه خریداران به آن‌ها است.

میانگین قیمت مسکن طی سه‌ماهه سوم سال جاری با کاهش ۲ درصدی به ۵۶۱٬۰۰۰ دلار رسیده، اما همچنان نسبت به پارسال افزایش ٪۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین در همین بازه زمانی معاملات بطور میانگین ۴٬۹۲۵ دلار پایین‌تر از رقم پیشنهادی فروشنده انجام شده‌اند.

در سوی دیگر تقاضا در محله‌های Red Carpet و Deer Ridge بالاتر بوده و معاملات به ترتیب ۱۰٬۲۰۰ و ۱۰٬۱۰۰ دلار بالاتر از رقم پیشنهادی انجام شده‌‎اند.

در جایگاه سوم، چهارم و پنجم محله‌های پرطرفدار نیز Vista Heights، Southview و Riverbend با ارقام ۷٬۶۰۰ دلاری، ۶٬۹۰۰ دلاری و ۵٬۱۰۰ دلاری قرار دارند.

بگفته بن‌جی کچن، مدیرعامل Wahi، بازار مسکن کلگری در حال رسیدن به ثبات است. از آنجا که تابستان فصل تعطیلات و سفر است، کاهش معاملات خارج از تصور نیست.

در سه ماهه سوم امسال حدود ۶٬۵۸۵ خانه معامله شده که کاهش ۲۵ درصدی در مقایسه با به پارسال را نشان می‌دهد. فروش زیر قیمت خانه نیز در ۱۹ محله مشاهده شده است.

اگر به دنبال خرید مسکن در کلگری هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این ۱۰ خانه که در حال حاضر به قیمت کمتر از ۵۰۰٬۰۰۰ دلار به فروش می‌روند را بررسی کنید.

منبع: Daily Hive

کانادایی‌ها صاحب سیستم دارویی یونیورسال می‌شوند

با تصویب برنامه سیستم دارویی یونیورسال، کانادایی‌ها یک گام دیگر به دریافت پوشش جامع برای داروهای تجویزی خاص نزدیک‌تر شده‌اند.

روز جمعه لایحه Pharmacare Act توانست Royal Assent را بدست آورده و به تصویب برسد؛ البته این بدان معنا نیست که بلافاصله پوشش دارویی یونیورسال در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت کانادا، وزیر بهداشت مارک هالند با استان‌ها و قلمروها همکاری خواهد کرد تا به توافق‌های دوجانبه برای دسترسی همگانی، تک‌پرداخت و دلاری به طیف گسترده‌ای از داروهای پیشگیری از بارداری و دیابت، بعنوان بخش اول برنامه ملی پوشش دارویی یونیورسال، دست پیدا کنند.

هالند در اینباره گفت: “تمام کانادایی‌ها لیاقت آن را دارند که به مراقبت‌ها درمانی موردنیاز، شامل داروهای تجویزی، دسترسی داشته باشند. برنامه ما برای دسترسی یونیورسال به داروهای پیشگیری از بارداری و دیابت به معنای آزادی آنان برای انتخاب داشتن یا نداشتن فرزند و گامی مهم در راستای بهبود سلامت و برابری درمانی در کانادا است.”

هرچند این قانون پس از نهایی شدن توافق‌ها شامل پوشش داروهای دیابت و پیشگیری از بارداری می‌شود، اما ارائه لیست کامل داروهای ضروری و دیگر محصولات در حوزه وظایف آژانس داروی کانادا قرار دارد. این سازمان باید یک فرمول ملی و استراتژی خرید عمده دارو را با هدف کاستن از قیمت‌ها و توزیع سریع و آسان این اقلام، طراحی کند.

در بخشی از اطلاعیه سازمان بهداشت کانادا آمده: “دولت کانادا درباره بهبود دسترسی، کاستن از قیمت و مصرف مناسب محصولات دارویی با استان‌ها، قلمروها، بومیان و دیگر شرکا و افراد مشورت خواهد کرد.”

بگفته این سازمان، قانون جدید به حدود نه میلیون زن و افراد به جنسیت‌های دیگر اجازه می‌دهد تا به داروهای پیشگیری از بارداری دسترسی پیدا کنند.

همچنین جمعیت 3.7 میلیون نفری کانادایی‌های مبتلا به دیابت صاحب پوشش یونیورسال به داروهای موردنیاز خود می‌شوند. این موضوع خطر بروز علائم خطرناک بیماری را کاهش می‌دهد و کیفیت زندگی آن‌ها را تا حد زیادی بهبود خواهد داد.

بریتیش‌کلمبیا بعنوان اولین استان کشور تفاهم‌نامه دوجانبه برای اجرای برنامه پوشش یونیورسال دارویی را با دولت فدرال به امضا رسانده است.

هالند در کنفرانس روز جمعه G7 که به میزبانی ایتالیا برگزار شد، بر تلاش دولت فدرال بمنظور اجرای توافق‌های لازم برای اجرای برنامه دارویی با تمامی استان‌ها و قلمروها تا پیش از فصل بهار، تاکید کرد.

منبع: Daily Hive

پرواز رفت‌وبرگشت کلگری به هاوایی تنها 369 دلار

اگر می‌خواهید از زمستان سرد کلگری فرار کنید، حتما پرواز اقتصادی به یکی از زیباترین مقصدهای استوایی را مدنظر قرار دهید.

شما می‌توانید طی ماه‌های ژانویه، فوریه و مارچ با پروازهای اقتصادی به دو مقصد مختلف در هاوایی سفر کرده و آسمان آفتابی نهایت لذت را ببرید.

پروازهای رفت‌وبرگشت به هونولولو و کونا، با توقف در ونکوور، از ۳۶۹ تا ۳۹۳ دلار قیمت دارند. شما می‌توانید با پرداخت ۱۰۰ دلار بیشتر سفری مستقیم به هاوایی داشته باشید.

استراحت در سواحلی شگفت‌انگیز هاوایی می‌تواند آغازی بی‌نظیر برای سال ۲۰۲۵ باشد، پس پیش از افزایش احتمالی قیمت‌ها پرواز خود را رزرو کنید.

برای خرید بلیت مراحل زیر را انجام دهید:

  • در Google Flight هونولولو و کایلو-کونا را جستجو کنید
  • قیمت‌های وب‌سایت‌های Kayak و Skyscanner را بررسی کنید
  • عضو گروه فیس‌بوک YYC Deals شوید تا از بهترین پیشنهادهای قیمت باخبر شوید

منبع: Daily Hive