Friday, July 26, 2024
18.2 C
Calgary

فرصت استخدام در والمارت همزمان با افزایش دستمزدها

بنابر اعلام والمارت کانادا بزودی برخی از کارمندان این شرکت شاهد افزایش دستمزد خواهند بود. همزمان آن‌ها از برنامه خود برای استخدام صدها نیروی جدید در سراسر کانادا خبر داده‌اند.

بگفته والمارت کانادا، آن‌ها 53 میلیون دلار برای افزایش دستمزد کارمندان ساعتی فروشگاه‌های خود، اختصاص داده‌اند.

در اطلاعیه این شرکت آمده که حدود 40,000 کارمند به واسطه این تصمیم، در سال جاری رشد دستمزد خواهند داشت.

همزمان والمارت از مزایای جدید کارکنان شامل پاداش تشویقی سالانه با توجه به عملکرد شرکت، پوشش مزایای جامع، دسترسی به مراقبت 24/7 و برنامه خرید سهام با تخفیف، پرده برداشت.

همچنین کارمندان یک تخفیف ده درصدی برای خرید مواد غذایی و کالاهای اساسی از فروشگاه‌‎های والمارت یا وبسایت Walmart.ca دریافت می‌کنند.

شرکت والمارت بر روی یک دستگاه دیجیتال نیز سرمایه‌گذاری کرده که به کارمندان این امکان را می‌دهد تا کالاهای موردنیاز مشتریان را خیلی سریع‌تر پیدا کنند. این ابزار جدید همزمان با برخی تغییرات دیگر در فروشگاه، شامل برچسب‌زن دیجیتال قفسه‌ها (DSL) و تکنیک قیمت‌گذاری جدید (از سال 2026) معرفی شده است.

بگفته ان‌ماری مرسر، مدیر ارشد والمارت، این شرکت در مسیر توسعه استعداد، ساده‌سازی و مدرن‌سازی فضای کار، سرمایه‌گذاری بر روی تیم‌ها و تقویت فرهنگ سازمانی، حرکت می‌کند.

هم‌اکنون شرکت والمارت به دنبال جذب صدها نیروی جدید در بیش از 400 شعبه خود در سراسر کانادا است. شما می‌توانید تمام فرصت‌های شغلی موجود را اینجا مشاهده کنید.

منبع: Daily Hive

اعلام برنامه تخریب Saddledome و ساخت استادیوم جدید

استادیوم Saddledome تنها چند فصل دیگر میزبان مسابقات هاکی خواهد بود و بزودی ورزشگاهی جدید جای آن را خواهد گرفت.

اوایل ماه آوریل قرارداد ساخت ورزشگاه جدید Calgary Flames به طور رسمی امضا شد. روز دوشنبه تصاویری جدید از ورزشگاه جدید Scotia Place منتشر شدند که مورد توجه طرفدارارن Flames قرار گرفتند.

قرار است در Scotia Place چندین رستوران ساخته شود که تمام سال فعال خواهند بود؛ بنابراین طرفداران Flames می‌توانند علاوه بر تماشای بازی‌‌ها از بهترین نوشیدنی‌ها و غذاها نیز لذت ببرند.

البته جذابیت‌های ورزشگاه جدید نمی‌توانید از ناراحتی شهروندان کلگری کم کند، زیرا باید با استادیوم خاطره‌انگیز  Saddledome که سال ۱۹۸۳ ساخته شده خداحافظی کنند.

ورزشگاه Saddledome در طول دوران فعالیت خود خاطرات شیرینی برای اهالی کلگری ساخته است. این ورزشگاه در سال ۱۹۸۸ میزبان المپیک زمستانی بود، سالی که شوروی مدال طلا، فنلاند مدال نقره و سوئد مدال برنز را کسب کردند.

Calgary Flames نیز سال پس از آن اولین و البته تنها جام استنلی را در همین ورزشگاه بالای سر برد.

بدون شک معماری بی‌نظیر این استادیوم که به شکل زین اسب طراحی شده، آن را به یکی از مهمترین نمادهای کلگری تبدیل کرده است.

قرار است عملیات ساخت Scotia Place تا سال ۲۰۲۷ پایان یابد و پس از افتتاح این استادیوم Saddledome تخریب شود.

منبع: Daily Hive

کیفیت هوای کلگری پایین‌تر از شهر دهلی

آتشسوزی گسترده جنگل‌ها، مخصوصا در منطقه جسپر، موجب کاهش کیفیت هوا در شهر کلگری شده است. این وضعیت تا جایی پیش رفته که صبح پنجشنبه شاخص IQAir کلگری از شهر دهلی هم پایین‌تر بود.

بر اساس نقشه وبسایت IQAir در برخی محلات کلگری این شاخص تا 188 نیز افزایش یافته، که به معنای هوای ناسالم است. در این سیستم اندازه‌گیری هرچقدر اعداد بالاتر باشد کیفیت هوای بدتر را داریم.

وضعیت در نواحی جنوبی کلگری بسیار بدتر است. برای مثال شهرک De Winton در جنوب کلگری شاخص 228 را ثبت کرد که به معنای “بسیار ناسالم” است.

نکته شوکه‌کننده عبور شاخص کیفیت هوای جنوب کلگری از پنج شهر آلوده جهان، که بخاطر کیفیت هوای وحشتناک خود شهرت دارند (در صدر آن‌ها شهر دهلی) است.

سازمان Environment and Climate Change Canada صبح پنجشنبه هشداری را به دلیل کیفیت هوای بسیار پایین کلگری منتشر کرد. در این اطلاعیه به کاهش دید و کیفیت هوای بد شهر اشاره شده است.

مقامات بهداشتی از شهروندان خواسته‌اند تا با بستن پنجره‌‌ها و درب منزل و استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا، تا جای ممکن اثرات مخرب این وضعیت را کاهش دهند. ماندن در خانه و خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین، مخصوصا در فضای باز، می‌تواند جلوی ورود حجم بالای ذرات خطرناک دود به بدن را بگیرد.

منبع: Daily Hive

معرفی شهرهای میزبان پنج دوره بعدی المپیک

برگزاری المپیک فرصتی بی‌نظیر برای نمایش توانایی‌ها و امکانات کشورها است، به همین دلیل میزبانی المپیک ارزش بسیاری دارد.

در این مطلب، در حالی که مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس تا ساعاتی دیگر شروع می‌شود، با میزبان‌های پنج دوره بعدی المپیک زمستانی و تابستانی آشنا می‌شویم.

المپیک زمستانی ۲۰۲۶- میلان کورتینا

المپیک زمستانی ۲۰۲۶ در دو شهر میلان و کورتینا برگزار می‌شود. شهر کورتینا دامپتزو در سال ۱۹۵۶ نیز میزبان بازی‌های زمستانی بود. باین رویداد چهارمین المپیک خواهد بود که به میزبانی ایتالیا برگزار می‌شود.

المپیک تابستانی ۲۰۲۸- لس‌‍‌آنجلس

قرار است در سال 2028 و پس از ۲۶ سال، ایالات‌متحده میزبان المپیک باشد. این سومین بار خواهد بود که این افتخار نصیب شهر لس‌‌آنجلس خواهد شد.

المپیک زمستانی ۲۰۳۰- آلپ فرانسه

فرانسه بار دیگر در سال 2030 میزبان المپیک زمستانی می‌شود. این مسابقات در کوهستان تماشایی آلپ فرانسه برگزار خواهد شد.

المپیک زمستانی ۲۰۳۲- بریزبن

استرالیا که در سال‌های ۱۹۵۶ و ۲۰۰۰ برگزارکننده المپیک بود، در سال ۲۰۳۲ و اینبار در شهر بریزبن، از بهترین ورزشکاران سراسر دنیا میزبانی خواهد کرد.

المپیک زمستانی ۲۰۳۴- سالت لیک سیتی

شهر سالت لیک سیتی ایالت یوتا، که در سال ۲۰۰۲ میزبان المپیک زمستانی بود، این رقابت‌ها را در سال 2034 نیز برگزار می‌کند. پس باید منتظر برگزاری این رقابت‌های جذاب در این شهر باشیم.

منبع: Daily Hive

آتشسوزی بسیار گسترده در پارک ملی جسپر

آتشسوزی گسترده در پارک ملی جسپر، که هم‌اکنون در دو نقطه جداگانه جریان دارد، موجب تخریب گسترده، تخلیه شهر و تعطیلی پارک تا اوایل ماه آگوست شده است.

بنابر اعلام مقامات و نیروهای آتشنشان، این حریق موجب تخریب ساختمان‌ها در شهر جسپر و حاشیه بزرگراه شماره 16 و Icefield Parkway شده است. در این بین آتشنشان‌ها تمام تلاش خود را برای نجات سازه‌های شهر جسپر و مراقبت از زیرساخت‌های حیاتی شهر مانند واحد تصفیه آب، مراکز ارتباطی و خط ‌لوله Trans Mountain کرده‌اند.

جاستین ترودو و دیگر مقامات فدرال اطمینان داده‌اند که تمام امکانات و منابع لازم برای کنترل و مقابله با آتشسوزی را در اختیار آلبرتا قرار می‌دهند.

خوشبختانه تاکنون آتشسوزی تلفات جانی نداشته و کسی مصدوم نشده است. با اینحال حدود 25,000 نفر از ساکنین شهر و پارک ملی جسپر مجبور به ترک منزل خود شده‌اند. این افراد به مراکز ویژه در Shouldice Arena کلگری و Bonnets Energy Centre گرند پریری ساکن منتقل شدند.

انتظار می‌رود که سامانه‌ کم‌فشار جوی که از دیروز وارد استان شده موجب بارش باران در منطقه شود و از شدت آتشسوزی کم کند. این شرایط تا صبح جمعه نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام سازمان پارک‌های کانادا تمامی رزروهای انجام شده بین تاریخ 23 جولای تا 6 آگوست در پارک ملی جسپر، به صورت اتوماتیک، لغو شده‌اند. هزینه پرداختی بابت این رزروها به افراد باز خواهد گشت. در حال حاضر هیچ تاریخ دقیقی برای بازگشایی دوباره پارک اعلام نشده، بنابراین احتمال لغو رزروهای بیشتر پس از تاریخ 6 آگوست نیز وجود دارد.

منبع: Daily Hive

معرفی مشاغل جذاب اما کم‌طرفدار استان آلبرتا

اگر به دنبال یک کار جدید می‌گردید حتما به لیست مشاغل کم‌طرفدار آلبرتا سر بزنید، زیرا کارفرمایان به شدت به آن‌ها نیاز دارند و دستمزد خوبی می‌پردازند.

به طور کلی رقابت برای رسیدن به برخی فرصت‌های کاری موجب دشوار شدن استخدام در آن‌ها می‌شود. پس اگر به دنبال استخدام آسان می‌گردید بررسی مشاغل کم‌طرفدار در این لیست خالی از لطف نیست.

به تازگی پلتفرم کاریابی Indeed فهرستی از ده شغل جذاب آلبرتا که نیروی کافی برای آن‌ها وجود ندارد را، منتشر کرده است.

از فرصت‌های شغلی بدون نیاز به سابقه کار گرفته تا فرصت‌هایی که به متخصص نیاز دارند را می‌توان در این لیست مشاهده کرد.

پس همین حالا رزومه خود را برای استخدام در این مشاغل بروزرسانی کنید.

  1. متخصص E-Commerce
  2. آرایشگر حیوانات خانگی
  3. معلم موقت
  4. دستیار سرآشپز
  5. راننده اتوبوس
  6. مشاور کمپ
  7. تکنسین HVAC
  8. مکانیک ماشین‌آلات صنعتی
  9. دستیار دندانپزشک
  10. سرایدار

منبع: Daily Hive

راهنمای بازدید از پنج پارک ملی آلبرتا

کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای علاقه‌مندان به طبیعت و کمپینگ است. در این بین برخی از زیباترین پارک‌های ملی کانادا و حتی جهان در آلبرتا قرار دارند. در این مطلب با پنج پارک ملی آلبرتا و امکانات کمپینگ و پیاده‌روی آن‌ها بیشتر آشنا می‌شویم.

پارک ملی بنف

پارک ملی بنف پس از رسیدن کارگران راه‌آهن به چشمه‌های آبگرم منطقه در سال 1885، به عنوان اولین پارک ملی کشور، بازگشایی شد. این منطقه با داشتن بیش از 1,600 کیلومتر مسیر پیاده‌روی تمام نیازهای شما از این بابت را پاسخ می‌دهد. همچنین می‌توان در این مسیرها به دوچرخه‌سواری و اسب‌سواری نیز پرداخت. پس از یک روز ماجراجویانه و برای برطرف کردن خستگی می‌توان به چشمه‌های آبگرم مشهور بنف نیز مراجعه کنید. فاصله بسیار نزدیک و 127 کیلومتری پارک ملی بنف از کلگری آن را به مقصد اول بسیاری از ساکنین این شهر تبدیل کرده است.

کمپینگ

بین ماه‌های ژوئن تا سپتامبر بیشترین تعداد بازدیدکننده به پارک ملی بنف مراجعه می‌کنند. در این پارک تماشایی بیش از 2,000 محل چادرزنی در 14 اردوگاه کمپینگ جداگانه وجود دارند. هزینه کمپینگ در هر اردوگاه پارک متفاوت است و بین 15.70 تا 120 دلار برای هر شب خواهد بود.

مسیر پیاده‌روی

فصل پیمایش مسیرهای پیاده‌روی پارک ملی بنف از بهار شروع می‌شود و تا اواسط ماه سپتامبر ادامه دارد. برخی از مهمترین مسیرهای پیاده‌روی پارک ملی بنف عبارتند از:

  • Tunnel Mountain
  • Sulphur Mountain
  • Commonwealth Walkway
  • Sunshine Meadows
  • Johnston Canyon
  • Cascade Amphitheatre
  • Cory Pass-Mount Edith Circuit
  • Bourgeau Lake & Harvey Pass

پارک ملی الک آیلند

پارک ملی الک آیلند در فاصله 342 کیلومتری شمال کلگری، زیستگاه و منطقه حفاظت‌شده تاریخی گاومیش کوهان‌دار است. دولت کانادا در سال 1907 یکی از آخرین و بزرگ گله‌های گاومیش کوهان‌دار، با نژاد دست‌نخورده را، از مونتانا خریداری و به این منطقه منتقل کرد. این حیوانات باشکوه به طور موقت به الک آیلند آورده شدند و زیستگاه نهایی آن‌ها پارک بوفالو بود (آن زمان ساخت آن پایان نیافته بود). در این مدت بین 40 تا 70 گاومیش کوهان‌دار از محوطه نگهداری فرار کردند که گله‌های کنونی در جزیره الک را تشکیل دادند.

پارک ملی الک نقش مهمی در حفاظت از گاومیش وود نیز ایفا کرده و در ابتدا 23 قلاده از این حیوان درخطر به جنوب این ناحیه منتقل شدند. در حال حاضر حدود 300 گاومیش وود اصیل در این منطقه زندگی می‌کنند.

کمپینگ

شما برای کمپینگ در پارک ملی الک آیلند گزینه‌های بسیاری دارید. از اقامت در چادرهای مجهز و مبله گرفته تا برپایی چادر در سایت‌های کمپینگ را می‌توان در این پارک تجربه کرد. هزینه کمپینگ در الک آیلند بین 15.70 تا 120 دلار برای هر شب خواهد بود.

مسیر پیاده‌روی

پارک ملی الک آیلند کوهستانی است و مسیرهای پیاده‌روی بسیاری دارد. شما می‌توانید از گشت‌وگذار در نواحی جنگلی و تماشای حیات‌وحش متنوع و خاص این منطقه نهایت لذت را ببرید. برخی از مهمترین مسیرهای پیاده‌روی الک آیلند عبارتند از:

  • Hayburger Trail
  • Simmons Trail
  • Shirley Lake Trail
  • Moss Lake Trail
  • Amisk Wuche Trail
  • Lakeview Trail
  • Beaver Pond Trail
  • Living Waters Boardwalk
  • Tawayik Lake Trail
  • Shoreline Trail
  • Wood Bison Trail

پارک ملی جسپر

پارک ملی جسپر با هزاران کیلومتر مربع وسعت در نواحی آلپاین گسترده شده است و 305 کیلومتر با شهر کلگری فاصله دارد. شما می‌توانید در این منطقه از پیاده‌روی در مسیرهای صخره‌ای و دشوار تا تماشای آسمان پر از ستاره و چشم‌اندازهای خارق‌العاده را، تجربه کنید.

کمپینگ

امکانات بی‌نظیر کمپینگ بسیاری را در فصل تابستان به پارک ملی جسپر می‌کشاند. شما می‌توانید در سایت‌های مختلف چادر خود را برپا کنید. برخی از این اردوگاه‌ها دارای امکانات کامل مانند تخت‌خواب، سیستم گرمایشی و مبلمان هستند. هزینه اقامات در این اردوگاه‌ها از 15.70 تا 120 دلار برای هر شب متفیر است.

مسیر پیاده‌روی

پارک ملی جسپر شبکه‌ای گسترده از مسیرهای پیاده‌روی و کوهنوردی دارد. برخی از این مسیرها پرشیب و صخره‌ای هستند، اما می‌توان برخی دیگر را همراه با خانواده پیمایش کرد. از مهمترین مسیرهای پیاده‌روی منطقه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • Maligne Canyon
  • Skyline Trail
  • Sulphur Skyline
  • Pyramid Lake and Atabasca Overlook

پارک ملی دریاچه واترتون

پارک ملی واترتون در جنوب‌غربی آلبرتا و فاصله 258 کیلومتری از کلگری قرار دارد. این پارک در همسایگی پارک Glacier National Park در ایالات‌متحده قرار داشته و در لیست میراث جهانی یونسکو نیز جای گرفته است. سال 2017 و پس از یک آتشسوزی گسترده بخش‌هایی از پارک ملی واترتون برای بازدید عموم بسته شد. اطلاعات بیشتر درباره وضعیت دسترسی به نقاط مختلف این پارک را در وبسابت Parks Canada قابل مشاهده هستند.

کمپینگ

شما می‌توانید در پارک ملی واترتون فضاهای بسیاری برای برپایی چادر پیدا کنید. اردوگاه‌های گوناگون پارک با پرداخت 15.70 تا 38.20 دلار برای هر شب قابل اجاره هستند و امکاناتی نظیر آب آشامیدنی، سیستم فاضلاب و الکتریسیته را ارائه می‌دهند.

مسیر پیاده‌روی

پیاده‌روی در مسیرهای گسترده پارک ملی واترتون بسیار لذت‌بخش است و به شما امکان تماشای مناظر چشم‌نواز و پیک‌نیک را می‌دهند. برخی از بهترین مسیرهای پیاده‌روی پارک عبارتند از:

  • Crypt Lake Trail
  • Bertha Falls
  • Linnett Lake
  • Wishbone

پارک ملی وود بوفالو

دسترسی به پارک ملی وود بوفالو در شمال استان برای شهروندان کلگری و ادمونتون به هیچ عنوان آسان نیست، اما یکی از بکرترین سرزمین‌های طبیعی دنیا است. وود بوفالو بزرگترین پارک ملی کانادا بوده که بین مرزهای آلبرتا و نورث‌وست تریتوریز گسترده شده است. این پارک در سال 1922 و با هدف حفاظت از بزرگترین گله وود بایسن دنیا تاسیس شد. پاک ملی وود بوفالو از کشور سوییس بزرگتر است و دومین پارک ملی بزرگ دنیا به شمار می‌رود.

کمپینگ

شما می‌توانید در اردوگاه‌های بکر و طبیعی یا جایگاه‌های مجهز کمپینگ پارک ملی وود بوفالو چادر بزنید. در کنار این‌ها کابین‌های بسیار زیبا نیز برای اقامت وجود دارند. هزینه هر شب کمپینگ در این پارک از 15.70 تا 100 دلار خواهد بود.

مسیر پیاده‌روی

وود بوفالو به عنوان بزرگترین پارک ملی کانادا دارای مسیرهای پیاده‌روی بسیار جذاب است. برخی از این مسیرها کاملا شناخته‌شده هستند، اما شما می‌توانید با پیمایش برخی دیگر یک تجربه کاملا ماجراجویانه و بی‌نظیر داشته باشید. برخی از مهمترین مسیرهای پیاده‌روی پارک ملی وود بوفالو عبارتند از:

  • Karstland Trail
  • Salt River Meadows Trail
  • Lakeside Trail
  • Salt River Access
  • Lane Lake
  • Salt Pan Lake
  • Sweetgrass Trail

منبع: Daily Hive

پیشبینی هواشناسی آلبرتا برای فصل پاییز

سازمان Environment and Climate Change Canada (ECCC) پیشبینی خود برای وضعیت جوی آلبرتا طی ماه‌های آینده را منتشر کرد. در این گزارش پدیده لانینا نقشی پررنگ ایفا می‌کند و موجب ورود سامانه‌های جوی گوناگون خواهد شد.

بر این اساس طی شش هفته آتی دمای بیشتر نواحی آلبرتا همچنان بالاتر از نرمال باقی می‌ماند. انتظار می‌رود بیشترین آنومالی دما را در دامنه‌ پارک‌های ملی کوهستان راکی و منطقه گرند پریری شاهد باشیم.

برایان پروکتور، هواشناس ECCC، در اینباره گفت: “پیشبینی‌ها نشان می‌دهند که حداقل در کوتاه‌مدت گرمای هوا ادامه خواهد داشت، اما بی‌صبرانه منتظر قدرت گرفتن پدیده لانینا با شروع پاییز هستیم. بدون شک اگر به هوای خنک و مرطوب ماه‌های مه و ژوئن نگاه کنیم تابستان بدی را پشت سر نگذاشتیم، اما ورود ناگهانی امواج گرم و خشک در ماه جولای شرایط را تغییر داد.”

به باور پروکتور هوای گرم و تابستانی احتمالا در ماه‌های آگوست و سپتامبر نیز ادامه دارد، اما با ورود به فصل پاییز هوای خنک به واسطه فعالیت لانینا وارد استان خواهد شد.

در ماه‌های سپتامبر و اکتبر سامانه‌های جوی بیشتری وارد استان می‌شوند و آلبرتایی‌ها باید منتظر بارش‌های نرمال و احتمالا دماهای قدری بالاتر از نرمال باشند.

با نزدیک شدن به فصل زمستان پدیده لانینا موجب ورود سامانه‌های جوی سرد و پرتعداد به آلبرتا خواهد شد. لانینا در ماه‌های اکتبر، نوامبر و دسامبر قوی‌تر بوده و سبب بارش‌های بیشتر در نقاط مختلف استان می‌شود.

معمولا پدیده لانینا با افزایش بارش برف و ورود سامانه‌های خنک‌تر به آلبرتا همراه است، پس از همین حالا خود را برای پاییز و زمستان سرد و برفی آماده کنید.

منبع: Daily Hive

پاداش مدال‌آواران کانادایی در المپیک پاریس

کسب مدال طلای المپیک بزرگ‌ترین افتخار ورزشی به شمار می‌رود، اما در این بین نمی‌توان از پاداش مالی چشمگیر که به ورزشکاران پرداخت می‌شود چشم‌پوشی کرد.

بر اساس اعلام کمیته المپیک کانادا، صندوق حمایت مالی Athlete Excellence Fund (AEF) که با هدف حمایت از ورزشکاران و بهبود عملکرد و کیفیت ورزش کانادا تاسیس شده است به ورزشکارانی که مدال طلای المپیک پاریس را کسب می‌کنند ۲۰٬۰۰۰ دلار پاداش می‌دهد.

مدال‌آواران نقره و برنز المپیک نیز به ترتیب ۱۵٬۰۰۰ و ۱۰٬۰۰۰ دلار پاداش می‌گیرند. این پاداش‌ها برای ورزش‌های فردی و تیمی یکسان است.

اما صندوق AEF فقط به ورزشکاران المپیک پاداش نمی‌دهد. این صندوق که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد به ورزشکارانی که در مسابقات جهانی در بین پنج ورزشکار برتر قرار می‌گیرند نیز ۵٬۰۰۰ دلار جایزه می‌دهد.

این نوع حمایت مالی از سال ۱۹۹۷ و با تاسیس COC آغاز شد. پس از آن، در سال ۲۰۰۳، این صندوق جایگزین برنامه حمایت مالی PRSP شد و مدال‌آواران المپیک و پنج نفر برتر مسابقات جهانی را واجدشرایط دریافت پاداش‌ اعلام کرد.

در کنار این‌ها تمام ورزشکاران کانادایی در فواصل بین المپیک‌ها نیز بر اساس عملکرد خود از کمیته المپیک کانادا (COD) برای زندگی، تمرین و شرکت در مسابقه حمایت می‌شوند.

مراسم اقتتاحیه و اختتامیه المپیک ۲۰۲۴ بترتیب در تاریخ ۲۶ جولای و ۱۱ آگوست برگزار می‌شود.

منبع: Daily Hive

نرخ بهره بانک کانادا به 4.5 درصد کاهش یافت

بانک کانادا برای دومین دور پیاپی اقدام به کاستن از نرخ بهره کرد و آن را به 4.5 درصد رساند. ماه گذشته نیز این نهاد مالی نرخ بهره را از 5 به 4.75 درصد کاهش داده بود.

در اطلاعیه بانک کانادا آمده: “درحالی که هنوز نرخ تورم با اهداف مدنظر بانک کانادا فاصله دارد، اما انتظار داریم این رقم به تدریج کاهش پیدا کند. در ایالات‌متحده کاهش رشد اقتصادی ادامه داشته و با تعدیل میزان مصرف، به نظر می‌رسد نرخ تورم نیز وارد روندی نزولی شده است.”

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده: “در حوزه یورو، پس از سال بحرانی 2023، شاهد رشد اقتصادی هستیم. اقتصاد چین نیز به میزان قابل‌قبولی رشد داشته و افزایش میزان صادرات تا حدی تقاضای پایین بازار داخلی را جبران کرده است. شرایط اقتصادی دنیا بهتر شده و بازده اوراق قرضه پایین‌تر، قیمت سهام شناور و پرداخت بدهی شرکت‌ها با قدرت ادامه دارد. دلار کانادا نیز توانسته ارزش خود را تثبیت کند و قیمت نفت در ماه آوریل با پیشبینی‌های گزارش Monetary Policy Report همخوانی دارد.”

پژوهشگران Oxford Economics در ماه ژانویه پیشبینی کرده بودند که نرخ بهره حداقل تا اواسط سال 2024 همان 5 درصد باقی خواهد ماند و پس از آن بانک کانادا روند کاستن از آن را شروع می‌کند؛ حال شاهد تحقق این پیشبینی هستیم.

در روزهای اخیر فعالان بازار و کارشناسان اقتصادی نیز این کاهش را پیشبینی کرده بودند.

کانادا به سرعت در حال حرکت به سمت شاخص 2 درصدی Consumer Price بوده و این رقم در ماه ژوئن به 2.7 درصد رسید. همزمان داده‌های تورمی ایالات‌متحده نیز از کاهش نرخ بهره بانک کانادا حمایت می‌کردند.

تاثیر کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره بر وام‌گیرندگان

کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره خبری خوشایند برای وام‌گیرندگان کانادایی است.

بر این اساس اگر خریدار خانه‌ای به ارزش 696,179 دلار (میانگین قیمت مسکن در ماه ژوئن بنابر اعلام CREA) وامی با پیش‌پرداخت 10 درصدی و با نرخ متغیر پنج‌ساله 5.70 درصد و دوره استهلاک 25 ساله (مجموع وام حدود 645,984 دلار) گرفته باشد، پیش از این ماهانه حدود 4,019 دلار قسط پرداخت می‌کرد.

حال با رسیدن نرخ بهره به 4.5 درصد، نرخ بهره متغیر به 5.45 درصد کاهش یافته و اقساط ماهانه این خریدار نیز به 3,924 دلار رسیده است.

بگفته Ratehub.ca تصمیم اخیر بانک کانادا موجب صرفه‌جویی ماهانه 95 دلار و سالانه 1,140 دلار در هزینه‌های وام‌گیرندگان می‌شود.

منبع: Daily Hive