حمله و یا استرس ناگهانی
روانشناسان بر این باورن که وضعیت جدیدی به اسم “nomophobia” که کوتاه شده ی کلمه های انگلیسی “no-mobile-phone phobia” هست و به معنای ” ترس از همراه نداشتن موبایل ” هست، به وجود اومده و روز به روز روی جوان ها تاثیر میذاره. نشونه های این وضعیت و نگرانی ها و حواس پرتی هاش زمانی اتفاق میفته که افراد از گوشی های موبایلشون جدا می شن و نمی تونن اون رو چک کنن. محققان این وضعیت رو به وضعیت معتادان تشبیه میکنن.

اسپرم ضعیف
مطالعه ای نشون داده که امواج وای-فای ” wi-fi ” به اسپرم های مردان آسیب رسونده و جلوی حرکت و باروری اونها رو میگیره. بر طبق نظر دانشمندان تحقیقات بیشتری برای نتیجه گیری لازمه و هرگونه نتیجه گیری قبل از تحقیقات قابل اعتماد نیست اما در این میان برای افراد خوبه که وسایلشون رو تا جایی که امکان داره خاموش کنن.

سندروم بینایی کامپیوتر
خیره شدن به صفحه کامپیوتر برای ساعت های طولانی در طول یک روز برای چشماتون هیچ فایده ای نداره، حتی باعث سندروم بینایی کامپیوتر هم می شه، با نشونه هایی از قبیل خستگی چشم، سر درد، و تاری دید. برای کم کردن این مشکلات، سعی کنین خیره شدن به مانیتورتون رو کم کنین، بیشتر پلک بزنین و استراحت های کوتاهی داشته باشین.

انگشت اشاره
پزشکان ارتوپد گزارش دادن ورم انگشتان اشاره که ناشی از استفاده از کامپیوتر و موبایل هست افزایش پیدا کرده. علائم هشدار دهنده‌ی آن عبارتند از سوزش و یا صدا کردن انگشتان، یا بی حسی اونها. اگه انگشتانتون دردناک هستن، بهشون استراحت بدین و یا با کمک فیزیوتراپی اونها رو درمان کنین.

طرز نشستن نادرست
با قوز نشستن پشت میز و در تمام طول روز باعث درد کمر می شه و این اصلا خوب نیست. برای کم کردن این ناراحتی، کشش قفسه سینه رو امتحان کنین.

درد شونه
بر اساس گزارش ” سی ان ان ” اتفاقی که ممکنه در اثر استفاده از تلفن همراه برای شما بیفته ربطی به میزان هوشمند بودن گوشی شما نداره، بلکه درد شونه در اثر شرایطی ایجاد می شه که مردم برای استفاده ی طولانی از موبایل خودشون به مدت طولانی گوشی تلفن رو با شونه های خود محکم نگه میدارن. ممکنه شما در اثر نگه داشتن گوشی تلفن کنار گوش خودتون برای مکالمه احساس ناراحتی کنین. راه حل های ممکن چیه؟ شونه هاتون رو در طی مکالمه تغییر بدین، و یا برای حرف زدن از هدست استفاده کنین.

بیماری در اثر استفاده ی زیاد از کامپیوتر
محققان این شرایط رو در طی سال ها مورد بررسی قرار دادن و به این نتیجه رسیدن که افرادی دچار این بیماری می شن که بیشتر زمان خود رو در دنیای مجازی میگذرونن. متاسفانه دنیای مجازی امروزه خیلی شایع شده و چیزهای زیادی از قبیل فیلم های سه بعدی و یا حتی صفحه نمایش های HD در موبایل یا تبلت رو شامل می شه. علائم این نوع بیماری حالت تهوع و سردرد هست.

منبع: reader’s digest

مقاله قبلیاستفاده از موبایل در زمان صرف غذا ارتباط عاطفی بین والدین و فرزندان را خراب می کند
مقاله بعدیاخذ شهروندی کانادا به شرایط سابق باز می‌گردد؛ سه سال از پنج سال، شش ماه حضور هم لازم نیست