Wednesday, April 17, 2024
2.1 C
Calgary

عذرخواهی الیزابت بنکس از اسپیلبرگ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

الیزابت بنکس که در روزهای گذشته با انتقاد از استیون اسپیلبرگ مدعی شده بود این کارگردان سرشناس در هیچ‌یک از فیلم‌هایش بازیگر زن نقش اول زن نداشته است، ساعاتی پیش با انتشار پستی در صفحه توییتر خود بابت اظهارات اخیرش عذرخواهی کرد. ستاره سه‌گانه «مرد عنکبوتی» و مجموعه فیلم‌های «بازی بقا» در تازه‌ترین توییت خود نوشت: «من منظورم را اشتباه بیان کردم. می‌خواهم از همین‌جا صریحا اعلام کنم مسئولیت هر آنچه گفتم را تماما به عهده می‌گیرم و از این بابت متاسفم.»

سه‌شنبه گذشته، بنکس در مراسم اهدای جوایز «زنان سینما» حاضر شد و زمانی‌که برای دریافت جایزه‌اش به روی صحنه رفته بود انتقاداتی را متوجه فیلمساز سرشناس هالیوود ساخت. اظهارات بنکس در روزهای گذشته حسابی در شبکه‌های مجازی به ویژه توییتر جنجال‌ساز شد، تا جایی‌که بازیگر و کارگردان 43 ساله را وادار به عذرخواهی و ابراز پشیمانی کرد.

به گزارش «هالیوود ریپورتر»، بنکس در ادامه توییت خود نوشته: «وقتی آن نظرات را مطرح کردم، به فیلم‌هایی فکر می‌کردم که استیون اخیرا کارگردانی کرده است. به هیچ وجه، قصد نداشتم اهمیت فیلم نمادین «رنگ ارغوانی» را نادیده بگیرم.» فیلم یاد شده در سال 1985 و با نقش‌آفرینی ووپی گلدبرگ و اپرا وینفری روی پرده رفت.

زمانی‌که بنکس روی صحنه و مشغول سخنرانی بود یکی از حاضران در سالن، نام این فیلم را با صدای بلند به این بازیگر یادآوری کرد. کارگردان فیلم «پیچ پرفکت» در بخشی از صحبت‌های خود گفته بود: «من برای تماشای «ایندیانا جونز» و «آرواره‌ها» به سینما رفته‌ام و تمام فیلم‌هایی که استیون اسپیلبرگ تا امروز ساخته را دیده‌ام اما او هیچ‌وقت فیلمی با محوریت نقش اول زن نساخته است. متاسفم، استیون. قصد ندارم تو را در مظان اتهام قرار بدهم، اما حرفم حقیقت دارد.»

حمله بنکس با موجی از واکنش منفی حاضران در مراسم روبه‌رو شد و همان‌طور که قبلا هم گفته شد یکی از مهمانان گفته‌های او را تصحیح کرد. بنکس در سال 2002 در فیلم «اگه می‌تونی منو بگیر» به کارگردانی اسپیلبرگ مقابل دوربین رفته بود.

این بازیگر 43 ساله همچنین در ادامه توییت خود آورده است: «کسانی که امتیاز و افتخار کارگردانی و تهیه فیلم‌های سینمایی را دارند، باید اشتباهات ما را به بزرگی خودشان ببخشند؛ چه درباره تبعیض نژادی یا اظهارات نادرستی از این دست باشد. من بسیار متاسفم.»

مدیر برنامه‌های اسپیلبرگ در پاسخ به تماس خبرنگار «هالیوود ریپورتر»، با اشاره به این که فیلمساز برنده اسکار این روزها درگیر فیلمبرداری جدیدترین پروژه‌اش فیلم «اسناد» است، گفته فعلا امکان دسترسی به او وجود ندارد.

منبع : آی ‌سینما