Saturday, April 27, 2024
1.8 C
Calgary

انتقاد بازیگر بومی از فیلم قاتلان ماه کامل

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دوری جیکوبز، بازیگر فیلم Reservation Dogs، از نحوه به تصویر کشیدن خشونت علیه بومیان توسط مارتین اسکورسیزی در فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل انتقاد کرد.

این بازیگر اهل Kahnawà:ke یکی از مناطق حفاظت شده بومیان در جزیره مونترال است. جیکوبز احساس خود را در خصوص این فیلم در پلتفرم X نوشت.

«مشاهده جنایاتی که علیه اجداد شما صورت کرده، آن هم در صحنه‌های خشونت‌آمیز، بسیار ناراحت‌کننده است.»

فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل بر اساس رمانی از David Grann با همین نام ساخته شده است.

داستان این فیلم در دهه ۲۰ میلادی رخ می‌دهد، یعنی درست زمانی که FBI‌ در خصوص قتل‌ اعضای ثروتمند قبیله اوسیج در اوکلاهما تحقیقات خود را آغاز می‌کند.

لئوناردو دی کاپریو، رابرت دنیرو و لیلی گلدستون نقش اعضای قبیله بلک‌فیت در مونتانا را ایفا می‌کنند.

جیکوبز در حالی که بازی گلدستون در این فیلم را تحسین می‌کند، می‌گوید: «مردان سفید پوست در این فیلم مودب‌تر و محترم‌تر به تصویر کشیده شده‌اند.»

جیکوبز از ساخته اسکورسیزی تقدیر می‌کند اما تصاویر خشونت‌آمیز در این فیلم را نیز مورد نقد قرار می‌دهد. او معتقد است به تصویر کشیدن چنین جنایتی در خصوص زنان می‌تواند در عادی کردن چنین جرایمی تأثیر بگذارد.

وی در ادامه می‌گوید: « نژاد، زبان، فرهنگ و مراسم ما چیزهایی هستند که به آنها افتخار می‌کند و باعث غرور ما شده‌اند. نمایش تصاویر خشونت‌آمیز مردان سفید پوست علیه قبایل ما چیزی نیست که باعث افتخار ما باشد.»

دوری جیکوبز تنها بومی فعال در صنعت سینما نیست که به این رویکرد کارگردانان انتقاد دارد.

مشاور زبان قبیله اوسیج در فیلم سینمایی قاتلان ماه کامل نیز احساسات خود را در مورد این فیلم روی فرش قرمز بیان کرده است.

کریستوفر کوت در این خصوص می‌گوید: «من می‌خواستم دیدگاه مولی و آنچه بر سر خانواده‌اش گذشته است را در این فیلم مشاهده کنم. به نظرم این فیلم برای مخاطبان غیراوسیج ساخته شده است. برای رسیدن به این هدف به کارگردانی از قبیله اوسیج نیاز داشتیم. من ترجیح می‌دهم فیلمی از سازنده اوسیجی ۲۰۰ میلیون دلار بفروشد و تاریخ این قبیله را به تصویر بکشد.»

قاتلان ماه کامل هم‌اکنون بر روی سینماهای سراسر جهان اکران می‌شود و انتقادات این دو فرد می‌تواند در تصمیم‌گیری مخاطب تأثیر بگذارد.

 

منبع: Dailyhive