Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

غذاهای پرطرفدار کانادایی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مطمئنا غذاهای کانادا آنقدر معروف نیستند که وقتی به این کشور فکر کنیم اولین چیزی که به ذهنمان بیاید غذاهای آن باشد ، اما غذاهایی که می‌خواهیم معرفی کنیم طرفداران زیادی در کانادا دارند و بعضی از آن‌ها هم اولین بار در همین کشور پخته شده‌اند؛  بعضی از این غذاها فقط برای ناحیه ای خاص هستند و بعضی دیگر در همه جای این کشور استفاده می شوند.

دونات بیگل مونترال

سال هاست که شیرینی فروشی های مونترال و نیویورک برای درست کردن بهترین بیگل ها با هم در رقابت هستند با این حال برای چشیدن طعم واقعی این دونات به نانوایی فیرمونت در مونترال بروید. برای تهیه این دونات، خمیر را به صورت حلقه شده در می آورند و قبل از پخت مدتی در آب می جوشانند.

پوتاین (Poutine)

پوتاین در واقع سیب زمینی سرخ کرده به همراه ورقه های خرد شده پنیر است که روی آن سس عصاره گوشت ریخته می شود و طعمی بسیار دلچسب پیدا می کند. این غذا که نوعی فست فود است در همه شهرهای کانادا و نواحی شمالی آمریکا درست می شود اما  اولین بار در شهر کبک پخته شد، پس خوشمزه ترین پوتاین را می توانید در همین شهر پیدا کنبد. برای امتحان این غذا به رستوران La Banquise  کبک که معروف ترین رستوران پوتاین در این شهر است بروید، در این رستوران به همراه این غذا، گواکامولی، گوشت و سبزیجات سرخ شده هم گذاشته می شود.

گوشت دودی مونترال

کانادا کشوری است که مهاجران زیادی دارد و پیشینه آشپزی آن هم به خوبی این موضوع را نشان می دهد. غذای گوشت دودی را مهاجران اروپای شرقی به این کشور آوردند و حالا این گوشت در همه شهرهای کانادا درست می شود اما خوشمزه ترین آن را می توانید درمونترال پیدا کنید.

تورتیری (Toutiere)

تورتوری پای گوشت است که در شهر کبک در جشن هایی مثل کریسمس یا تعطیلات مختلف درست می شود. در حالی که پای گوشت های معمولی ترکیبی از گوشت و انواع مختلفی از سبزیجات است اما در تورتیری روی گوشت را شیرینی روغنی می پوشاند.

کباب ترکی

کباب ترکی از اسمش معلوم است که برای ترکیه است شاید بپرسید پس چرا آن را در لیست غذاهای کانادا آوردیم؟ با اینکه این غذا بومی کانادا نیست اما به غذای محبوب سواحل شرقی کانادا تبدیل شده است. اگر به استان نوا اسکوشیا و شهر هالیفاکس بروید و در ساعت ۲ صبح هوس غذا خوردن در بیرون کنید انتخاب دیگری به جز کباب ترکی ندارید! در این غذا گوشت را به همراه گوجه در نان نازک پیتا می پیچنند و روی آن را سسی غلیظ و شیرین می ریزند.

باناک (Bannock)

فهمیدن اینکه باناک اولین بار در کدام کشور درست شد کمی سخت است. مردمانی که در ابتدا در کانادا زندگی می کردند مدت ها قبل از آمدن اروپایی ها نان باناک را با آرد گیاهی درست می کردند اما با این حال در آن زمان این نان با آرد گندم تهیه نمی شد. باناک یکی از نان های فوری است که با آرد غلات درست می شود و تنوع زیادی دارد. این نان که در کانادا زیاد استفاده می شود معمولا با عسل و مربا خورده می شود.