شاید برای شما هم جالب باشد که به تماشای طبیعت بکر و جاذبه های ناب کوه های راکی کانادا بروید.در میان این رشته کوه ها ، دریاچه ها و پارک های جنگلی متعدد و بسیار با شکوهی شکل گرفته که دیدن این مناظر زیبا و دلنشین در تابستان کانادا ، می تواند آرزوی هر انسانی باشد..

کوه های راکی کانادا  از زیبایی هایی است که پس از مهاجرت به کانادا خواهید دید. مجموعه کوه های راکی رشته کوه وسیعی در غرب آمریکای شمالی است که از شمال به جنوب ، از کانادا تا نیومکزیکو به طول (۴٨٣٠ ) کیلومتر کشیده شده است . بلندترین قله ی رشته کوه راکی ، مونت آلبرت در کلورادو است که ( ۴۴٠١ ) متر نسبت به سطح دریا ارتفاع دارد.

رشته کوه راکی در ۵۵ تا ۸۰ میلیون سال پیش در دورهٔ کوهزایی لارامید شکل گرفت که در آن تعدادی از صفحات شروع به حرکت در زیر صفحهٔ آمریکای شمالی با یک زاویهٔ فرورانش کم‌عمق نموده و باعث شکل‌گیری این رشته کوه شدند که نتیجهٔ آن ایجاد یک کمربند گسترده از سمت شمال غرب آمریکا شد.پس از پایان آخرین عصر یخبندان ، به تدریج انسان ها در اطراف این رشته کوه سکونت کردند. این کوه ها دارای گونه های متنوع و ارزشمندی از پوشش های گیاهی و جانوری می باشد.پدید آمدن کوه های راکی در کلورادو ، همیشه باعث حیرت دانشمندان شده و به معمایی برای آنان تبدیل شده بود،ولی همیشه بقایایی از تاریخ وجود دارد که پنهان کاری آن را آشکار میکند.

طبیعت بکر کوه های راکی کانادا

طبیعت بکر و جاذبه های ناب کوه های راکی کانادا، همواره باعث جذب گردشگران بسیاری از تمام دنیا می شود.در میان این رشته کوه ها ، دریاچه ها و پارک های جنگلی متعدد و بسیار با شکوهی شکل گرفته که دیدن این مناظر زیبا و دلنشین ، می تواند آرزوی هر انسانی باشد.جنگلی بسیار سرسبز و بارانی در مرکز بخش داخلی ایالت بریتیش کلمبیا در کشور کانادا قرار گرفته است که از جمله زیباترین جنگل های دنیا می باشد.

 

بیشترین توده درختان این جنگل را درختان سدر تشکیل می‌دهند و به علت قرار گرفتن در مناطق شمالی و مجاورت با رشته کوه‌های راکی ، دارای آب وهوایی سرد است.بخش قابل توجهی از این جنگل در مناطق دره‌ای کوه‌های راکی قرار گرفته است و این موضوع موجب شده است که از تلفیق منظره کوهستان و جنگل انبوه منظره های فوق‌العاده زیبا و چشم‌نوازی به وجود آید.

منبع : vaghtsefaratuk

مقاله قبلیپاستای مدیترانه ای
مقاله بعدیاعلام وضعیت فوق العاده در بریتیش کلمبیا، آتش سوزی گسترده