Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

اعلام وضعیت فوق العاده در بریتیش کلمبیا، آتش سوزی گسترده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با از کنترل خارج شدن آتش سوزی در برخی از مناطق مرکزی استان ، دولت بریتیش کلمبیا اعلام وضعیت اضطراری کرد.

در پی طوفان رعد وبرق جمعه گذشته در بریتیش کلمبیا که سبب آتش سوزی در یک منطقه جنگلی در استان شد، دستور تخلیه هزاران نفر از ساکنان منطقه صادر و 100 میلیون دلار بودجه امدادی برای قربانیان در نظر گرفته شده است.

گسترش آتش سوزی در مناطق مختلف دست کم منجر به تخلیه یک فرودگاه ، یک شهر و صدها خانه در سرتاسر استان شده است . به گزارش B.C. Wildfire Service تنها دیروز 138 آتش سوزی جدید در سطح استان به وقوع پیوست که اکثر آنها بر اثر صاعقه بوجود آمدند.

مناطق Cariboo، Kamloops و Southeast  طی دو هفته گذشته به دلیل دمای 39 درجه سانتیگراد و خشکی هوا، در معرض خطر آتش سوزی قرار داشتند. متاسفانه با طوفان رعد و برق جمعه گذشته، علفزارهای خشک آتش گرفته و وزش باد شدید آتش را به سرعت گسترش داد. مقامات استان در منطقه وضعیت اضطراری اعلام و دستور تخلیه ساکنان را صادر کردند.

کوین اسکرپنک، از مقامات ارشد سازمان آتش نشانی بریتیش کلمبیا، آغاز 140 آتش سوزی در روز جمعه، 100 آتش سوزی در روز شنبه و ده ها مورد دیگر در روز یکشنبه را تایید کرد. به گفته وی ماموران آتش نشانی، نیروی خود را بر روی ده ها منطقه مسکونی که ساکنان برخی از آنها از محل تخلیه شده اند، متمرکز کرده اند. تا به اینجا 14 هزار نفر مجبور به ترک خانه هایشان شده اند. اسکرپنک گفت: ما بر روی محافظت از زیرساخت ها، محافظت از مناطق مسکونی و از همه مهمتر باز نگه داشتن بزرگراه ها متمرکز شده ایم. با توجه به صادر شدن دستور تخلیه مردم، باز نگه داشتن این بزرگراه ها اهمیت زیادی دارد.

کلیه ساکنان شهرهای 100 Mile Hose و Cache Creek تخلیه شده و به ساکنان شهر 10 هزار نفری  Williams Lake اخطار داده شده که آماده تخلیه منازل خود باشند. 30 خانه و 2 آشیانه فرودگاهی در نزدیکی Cache Creek خاکستر شده اند. آتش همچنین به چندین ساختمان و خانه در منطقه تحت کنترل  قبیله  Ashcroft Indian Band  خسارت جدی وارد کرده است. از کلیه افرادی که مجبور به ترک خانه هایشان شده اند، خواسته شده که با مراجعه به وب سایت صلیب سرخ کانادا و یا تماس با تلفن 1-800-863-6582  نزد این سازمان ثبت نام نمایند.

متاسفانه امید چندانی به بهبود شرایط جوی در منطقه نیست و هواشناسی همچنان هوای گرم و خشک را برای منطقه پیش بینی می کند. دمای هوا تا پایان هفته جاری بالای 30 درجه سانتیگراد خواهد بود. وزش باد نیز مشکل ساز می باشد. آسمان منطقه را دود سیاه فرا گرفته است که دید را به میزان چشمگیری کاهش داده است.

یکی از بزرگترین آتش سوزی ها در نزدیکی شهر اشکرافت در 120 کیلومتری کملوپس بود.

در منطقه تامسپون نیکولا آتش سوزی ظرف مدت کوتاهی از 50 هکتار جنگلها به 4000 هکتار منتقل شد . بیمارستان اشکرافت تعطیل شده و ساکنان شهر به طور موقت به شهر مریت نقل مکان کرده اند.

از سوی دیگر جان رانتا شهردار Cache Creek به سی بی سی گفت آتش سوزی دو آشیانه در فرودگاه شهر به همراه 30 خانه در منطقه بوستن فلتز را کاملا نابود کرده است و 48 آتش نشان با کمک چند فروند هواپیما در حال اطفای حریق هستند.