Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

در استانبول از این تفریحات رایگان لذت ببرید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود ساختمان ها و موزه های تاریخی زیادی که در استانبول هست مطمئنا می توانید تفریحات رایگان زیادی در این شهر تاریخی و بینظیر داشته باشید.

بازدید از موزه مدرن استانبول

یکی از مهم ترین سرگرمی ها برای هنر معاصر که هم برای هنرمندان محلی و هم برای هنرمندان بین المللی جالب توجه است موزه مدرن استانبول است که تجربه ای ضروری برای طرفداران هنر است. خبر خوب برای موزه دوستان این است که بازدید از این موزه در روزهای پنج شنبه رایگن است بنابراین می توانید کل روز را به تماشای هنرهای زیبا مشغول باشید و پولی هم خرج نکنید.

بازدید از موزه نقاشی و مجسمه سازی

یکی از موزه های هنرهای زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه سازی است که در ۱۹۳۷ توسط آتاتورک تاسیس شد و آثار هنرمندان قرن نوزده و بیست ترک مانند عثمان حمدی بی و بدری رهمی را به نمایش می گذارد. این موزه روزانه بین ۱۰am و ۴:۳۰ pm (غیر از یکشنبه و دوشنبه) رایگان است.

رفتن به سالت گالاتا

مرکز فرهنگی هنری سالت گالاتا، هم به واسطه معماری و هم کتابخانه و گالری هنر خود خیره کننده است. این مرکز فرهنگی در مجاورت بانک سابق عثمانی قرار دارد و در داخلش کتابخانه پژوهشی زیبا (رایگان)، رستوران، کافه، کتابفروشی، گالری هنر (رایگان)، و موزه بانک عثمانی (رایگان) وجود دارند. می توانید کل روز خود را آنجا سپری کنید.

تور بالات

یکی از محله های رنگارنگ و تاریخی استانبول تور بالات است که می توانید کل روز را در آن بچرخید و گردش کنید بدون اینکه مجبور شوید پول خرج کنید. می توانید به ساختمان کالج ارتدوکس یونانی فانار زیبا خیره شوید، شمعی در کلیسای سنت جرج روشن کنید و کلیسای بلغاری سنت استفن زیبا را در کنار دریا به نظاره بنشینید، همچنین بالات دارای خانه های بسیار زیبایی است که متعلق به خانواده های ارتدوکس یونانی این شهر است.

بازدید از مسجد زیریک

مسجد زیریک که قبلا کلیسا بوده با ساختمان خوش رنگ زیباییش دومین عمارت مذهبی بزرگ پس از ایاصوفیه است که همچنان پس از سال ها باقی مانده، مسجدی که پس از سقوط قسطنطنیه به مسجد تبدیل شد.

بازدید از گالری های هنری در خیابان استقلال

گالری های هنری همیشه رایگان بوده اند و بنابراین فعالیتی عالی برای صرفه جویی در هزینه هستند. می توانید در استانبول بهترین گالری های هنری این شهر را درست در خیابان استقلال بیابید، از جمله ساختمان تاریخی میسیر که ساختمانی با هنر نوین بوده و در هر طبقه گالری های متفاوتی دارد، گالری هایی مثل گالری زیلبرمن، گالریست، و گالری نو. کمی پائین تر از استقلال، گالری هنری معاصر دیگری به نام آرتر واقع شده که نمایشگاه های آن ارزش دیدن دارند.

 

منبع : National Geographic