با توجه به لیست فیلم هایی که قرار است در ادامه سال اکران شوند آنچه تا به امروز دیده اید تنها رم کردن به حساب می آید. امروز لیستی از پر سرو صدا ترین فیلم هایی که قرار است در طول پاییز اکران شوند را برایتان آماده کردم. از درام، اکشن، کمدی رفته تا فیلم های ترسناک و انیمیشن همه چیز در این لیست می توانید پیدا کنید. به علت زیاد بودن تعداد فیلم ها این مقاله را در دو بخش ارائه می کنم.

۱- IT – ۸ سپتامبر

این فیلم ابتدا یک مینی سریال چهار ساعته بود که از کتاب استفان کینگ به نام IT اقتباس شد. متاسفانه مینی سریال جلوه های ویژه جالبی نداشت بعضی مواقع نیز خنده دار می شد. اما حالا در سال ۲۰۱۷ این فیلم دوباره بازسازی شده و شخصیت ترسناک فیلم نیز با کمی به روز شدن همان دلقک مانده. در این فیلم گروهی از کودکان با IT درگیر می شوند و باید انتظار صحنه های دلهره آوری را داشته باشید. پیش بینی می شود شماره بعدی این فیلم نیز ساخته شود و در آن همین کودکان در سن بزرگسالی بار دیگر با این موجود درگیر خواهند شد.

خلاصه: کودکان یک شهر گم می شوند و به قتل می رسند. عده ای از این کودکان که در همسایگی هم زندگی می کنند تصمیم می گیرند گروهی را تشکیل دهند و به مقابله با عامل این اتفاقات بروند. او دلقکی قاتل است که سابقه ای طولانی مدت در کشتن انسان ها دارد.

۲- Kingsman: The Golden Circle – ۲۲ سپتامبر

تیم خلاق پشت Kingsman: The Secret Service برای ساخت شماره بعدی این فیلم دوباره با یکدیگر متحد شده اند. مسلما اگر شماره اول این فیلم را دیده باشید برای فیلم جدید بی تاب خواهید شد چون قرار است بازیگران بزرگی را دوباره دور هم جمع کند و البته حتما بازیگران جدیدی را هم خواهید دید.

خلاصه: اعضای گروه Kingsman پس از اینکه پایگاهشان نابود می شود در آمریکا به دنبال همپیمانی جدید می گردند و آنجا با گروهی دیگر به نام Statesman آشنا می شوند. در این ماجراجویی قدرت و عقل هر دو گروه به آزمایش گذاشته می شود تا به مقابله با دشمنشان بروند و دنیا را نجات دهند.

۳- Mother! – ۲۲ سپتامبر

وقتی دارن آرنوفسکی ( کارگردان ) قرار است پا به قسمت تاریک سینما بگذارد این تاریکی را کمی با قرمز در می آمیزد. فیم های دیگر این کارگردان مانند Black Swan و Requiem for a Dream شاید دلهره آور سنتی نباشند اما هر دو قسمتی از این ژانر را در خود دارند. اما در فیلم Mother! به نظر می رسد آرنوفسکی به تمام ویژگی های یک فیلم دلهره آور و ترسناک پایبند بوده. از آنجا که می دانیم چه کارهایی از پس این کارگردان بر می آید بی صبرانه منتظر فیلمش خواهیم بود.

بازیگران Mother! فوق العاده هستند. جنیفر لارسن و خاویر باردم زوج به نظر شادی هستند که میزبان اد هریس و سپس همسرش میشل پفیفر می شوند.

خلاصه: رابطه یک زوج زمانی که دو غریبه به خانه آنها می آیند مورد آزمایش قرار می گیرد. فیلمی روانشناسانه و دلهره آور درباره عشق را خواهید دید.

۴- The LEGO Ninjago Movie – ۲۹ سپتامبر

The LEGO Ninjago Movie در واقع یک فیلم تبلیغاتی با مدت زمان بالا است. باورتان می شود این همه زحمت کشیده می شود تا شما به وجد بیایید و پول خود را خرج این اسباب بازی ها کنید؟ اما هم این فیلم و هم The LEGO Batman Movie هر دو آنقدر کاراکترهای بامزه دارند و خوش ساخت هستند که علاوه بر تبلیغاتی بودن بیننده را از دیدنش راضی می کند. از آنجا که تجربه قبلی ما یعنی The LEGO Batman Movie خوب بوده پیش بینی می شود این یکی هم خوب از کار در بیاید.

خلاصه: در نبرد برای شهر NINJAGO لویید که به نینجای سبز معروف است همراه دوستانش فراخوانده می شوند. سرپرست این گروه استاد وو است. آنها باید گارمادون که فرمانده نیروهای شرور است و بر حسب اتفاق پدر لویید نیز هست را شکست دهند.

۵- American Made – ۲۹ سپتامبر

تام کروز را بگذارید پشت فرمان یک هواپیما و منتظر اتفاقات هیجان انگیز باشید. بعد از سه دهه از آخرین فیلم تام کروز (Top Gun ) که در آن هواپیماها نقش داشتند او این بار دوباره به آسمان ها بازگشته. فیلمی که بر اساس زندگی واقعی بری سیل ساخته شده. در فیلم American Made تام کروز از یک خلبان پروازهای تجاری تبدیل می شود به یکی از قاچاقچیان بد نام مواد مخدر. اما وقتی به یکباره هم برای CIA، DEA و کارتل مواد مخدر پابلو اسکوبار کار می کنید ممکن است اتفاقات طور دیگری رقم بخورد.

خلاصه: بری سیل یک خلبان است که توسط CIA استخدام می شود تا مامور شناسایی تهدید رو به رشد کومونیست در آمریکای مرکزی شود. او خیلی  زود خود را در میان یکی از بزرگترین عملیات های تاریخ آمریکا می بیند.

۶- Flatliners – ۲۹ سپتامبر

اگر نام Flatliners برایتان آشنا است دلیلی دارد: فیلم دلهره آور و تخیلی نیلز آردن اوپلو  دنباله فیلم کیفر سوزرلند است که در سال ۱۹۹۰ ساخته شده. مانند فیلم اصلی، Flatliners از یک گروه پنج نفره تشکیل شده است که همگی دانشجوی پزشکی هستند. نسخه جدید Flatliners نسبت به فیلم اصلی ترسناک تر و دلهره آور تر است. البته نمی توان به این فیلمم لقب دنباله Flatliners اصلی را داد چون داستان تقریبا یکی است اما باید دید کارگردان می تواند با هنرمندی آن را تبدیل به اثری ماندگار کند یا خیر.

خلاصه: پنج دانشجوی پزشکی به اتفاق هم دست به آزمایشی عجیب و خطرناک می زنند تا ببینند بعد از زندگی چه چیزی است. این ماجراجویی بزرگ زمانی جدی می شود که آنها با متوقف کردن قلب خود برای مدت کوتاه دست به تجربه نزدیک به مرگ می زنند. همینطور که تجربه های آنها طولانی تر و خطرناک تر می شود، هر کدام از آنها باید با گناهانی که در گدشته انجام داده اند روبرو شوند و همچنین با عواقب ورود به دنیای دیگر دست و پنجه نرم کنند.

۷- Blade Runner 2049 – ۶ اکتبر

یک کارگردان باید خیلی اعتماد بنفس بالایی داشته باشد که بتواند برای یکی از بهترین فیلم های تخیلی تاریخ سینما مانند Blade Runner دنباله بسازد؟ مسلما وظیفه ای دشوار خواهد بود اما دنیس ویلنیو کارگردان فیلم Blade Runner 2049 ابزار خوبی برای انجام این کار دارد مانند ریدلی اسکات کارگردان فیلم اصلی به عنوان تولید کننده و هریسون فورد که نقض بازیگر اول را بازی می کرد به عنوان بازیگر. بنابراین مانند همان شاهکار ریدلی اسکات انتظار می رود Blade Runner 2049 نیز فیلمی خوب از آب دربیاید.

خلاصه: افسر ” کی ” blade runner جدید پلیس لس آنجلس پرده از رازی بزرگ بر می دارد که می تواند آنچه از جامعه به جا مانده را وارد هرج و مرجی بزرگ کند. یافته هایش او را به یافتن افسر پیشین یعنی ریک دیکارد منتهی می کند، blade runner پیشینی که به مدت ۳۰ است ناپدید شده.

۸- The Mountain Between Us – ۶ اکتبر

چیزی از ستاره شدن ادریس البا در سینمای هالیوود نمی گذرد. بازی در فیلم The Dark Tower جز انتقاد برای البا چیزی در پی نداشت اما شاید The Mountain Between Us جبرانی بر آن فیلم بد باشد. او در این فیلم تنها نیست و نقش مقابلش برنده جایزه اسکار و بازیگری قوی به نام کیت وینسلت است. هانی عبد الاسد نیز کارگردان فیلم است و او نیز دوبار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده است.

خلاصه: دو غریبه بعد از سقوط هواپیما در کوهستان گیر می افتند، حالا باید با کمک یکدیگر سختی ها را تحمل کنند تا نجات بیابند. آنها متوجه می شوند کمکی هم در راه نیست بنابراین باید مایل ها در میان طبیعت وحشی حرکت کنند.

۹- The Foreigner – ۱۳ اکتبر

در این فیلم دو ستاره را روبروی هم میبینیم یکی پیرس برسن و دیگر جکی چان. کارگردان فیلم نیز مارتین کمپبل است که او را با فیلم هایی نظیر Casino Royale و GoldenEye به خاطر داریم. با حضور جکی چان در فیلم مسلما باید منتظر صحنه های اکشن فوق العاده ای باشیم این بازیگر با بالا رفتن سنش همچنان چالاکی گذشته را دارد.

خلاصه: کوان یک تاجر سر به زیر است که در لندن زندگی می کند اما زمانی که آخر عشق زندگیش ( دخترش ) در یک انفجار کشته می شود دوباره به گذشته اش و زمانی که یک مامور حرفه ای بوده باز می گردد. پیگیری او برای پیدا کردن عاملان این حمله تروریستی تبدیل به بازی موش و گربه با یکی از سران دولت بریتانیا می شود، کسی که در گذشته با تروریست ها در ارتباط بوده.

۱۰- Happy Death Day – ۱۳ اکتبر

جمعه ۱۳ در آمریکا بدون یک فیلم ترسناک و شوکه کننده وجود ندارد. حالا در سال ۲۰۱۷ نوبت به فیلم Happy Death Day می رسد. عنوان فیلم عجیب است و اگر کمی با سینما آشنایی داشته باشید مطمئناً پی به ترسناک بودن آن می برید. انتظار نداشته باشید فیلمی سنگین ببینید فقط سعی کنید خیلی شدید جیغ نزنید!

خلاصه: یک دانشجو که به قتل رسیده در روز مرگش دوباره به زندگی باز می گردد تا به شناسایی قاتلینش بپردازد و انتقام بگیرد.

۱۱- The Snowman – ۲۰ اکتبر

وقتی یکی از زنان محلی در اولین برف سال گم می شود، مایکل فسبندر که نقش کارآگاه را بازی می کند به دنبال ردی از او می گردد. این ففیلم نیز مانند فیلم سکوت بره ها موش و گربه بازی دارد که در مناظر بی نظیر سوئد اتفاق می افتد. بازگران فیلم قابل هستند و از این بابت می توانید مطمئن باشید فیلم خوبی را می بینید. و اگر این فیلم در باکس آفیس فروش خوبی داشته باشد مسلما از هری هول شخصیت اصلی فیلم آثار دیگری در آینده خواهیم دید. فیلم بر اساس رمانی پر فروش نوشته شده است و کلی قاتل مرموز در کتاب هست که هری هول باید شکارشان کند.

خلاصه: پسری شالگردن مادر گمشده اش را دور گردن یک آدم برفی پیدا می کند. کارآگاه هری هول برای پرونده فراخوانده می شود و خیلی زود متوجه می شود این قتل کارِ یک قاتل زنجیره ای است که خود را آدم برفی نامیده.

۱۲- Professor Marston & the Wonder Women – ۲۷ اکتبر

شکی نیست که ۲۰۱۷ سالِ Wonder Woman بود. نه تنها این فیلم توانست به عنوان اولین فیلم سولو رکورد باکس آفیس را بزند بلکه در ماه نوامبر دوباره با Justice League به سینماها باز می گردد.

و دوباره یک داستان اورجینال از Wonder Woman ساخته شده که قرار است سینماها را درنوردد. البته این را بدانید که Professor Marston & the Wonder Women درباره قدرت های ماوراء الطبیعه و صحنه های اکشن نیست و این کمبود را با چیزهای دیگر پر کرده ( اگر خواستید ببینید تنها ببینید ? ).

خلاصه: داستان زندگی نا متعارف دکتر ویلیام مارستون، روانشناس دانشگاه هاروارد و خالق Wonder Woman.

۱۳- Jigsaw – ۲۷ اکتبر

کمپانی Lionsgate مسلما با معرفی aw 3D: The Final Chapter به عنوان آخرین نسخه از این سری فیلم همه ما را بازی داده. با اینکه تمام جزئیات نشان می دهد فصل جدید از فیلم های دلهره آور سرشار از معما و تله شروع شده چارلی کلوسر سازنده فیلم گفته قسمت هشتم این فیلم تجدید ساختاری از این سری فیلم خواهد بود که مایکل و پیتر اسپیلبرگ پیشنهاد دادند.

مردی دیوانه و مرموز گروهی از قربانیان را جمع می کند تا بازی سادیستیک از زندگی و مرگ را انجام دهد. پلیس خیلی زود سرنخ هایی پیدا می کند که قتل ها را به Jigsaw مرتبط می کند، قاتل بدنامی که ۱۰ سال پیش مرده است.

۱۴- Suburbicon

جورج کلونی را بیشتر به خاطر بازی های خوبش می شناسیم اما به مرور زمان نشان داده می تواند کارگردان قابلی نیز باشد. پاییز امسال قرار است کلونی به همراه برادران کوئن یلمی دلهره آور و جنایی را روی پرده سینما ببرند.

Suburbicon قرار است کلی از ستاره های سینما را نیز در خود داشته باشد از جمله مت دیمون، جولیان مور و اسکار ایساک. یادم رفت به این مورد اشاره کنم که فیلم علاوه بر اینکه جنایی و دلهره آور است طنز نیز هست. اگر از جنایت در کنار طنز خوشتان می آید پس Suburbicon را از دست ندهید.

خلاصه: Suburbicon یک مجتمع صلح آمیز است با خانه های مقرون به صرفه، مکانی عالی برای تشکیل خانواده. ود رتابستان ۱۹۵۹ خانواده لاج نیز به این منطقه می روند اما ظاهر آرام آنجا چیزی دیگر در خود دارد.

۱۵- Thor: Ragnarok – ۳ نوامبر

در اساطیر اسکاندیناوی، Ragnarök وقایع پیوسته آخر الزمانی است که پس از مرگ چندین خدا – از جمله اودین، ثور و لکی — در نتیجه آن دنیا به زیر آب فرو می رود و سیاره دوباره متولد می شود. لازم به ذکر نیست و از عنوان فیلم مشخص است ثور قرار است سختی های زیادی بکشد.

خلاصه: ثور آن سوی دنیا خود را اسیر زندان می بیند و به ناچار وارد رقابتی گلادیاتوری می شود جایی که در مقابل هم پیمان پیشین خود یعنی هالک قرار می گیرد. تلاش ثور برای بقا او را وارد مسابقه ای با زمان می کند تا جلوی هلا قدرتمند را بگیرد و نگذارد خانه و تمدن اسکاراردین را از بین ببرد.

مقاله قبلیدومین سخنرانی باراک اوباما در کانادا ، جمعه ۲۹ سپتامبر
مقاله بعدیبهترین مدارس فیلم سازی کانادا و اروپا کدامند؟