گردآودنده : مریم جمشیدیان، وکیل رسمی استان آلبرتا

در ادامه به شناسایی برخی از مزایای داشتن وصیت نامه می پردازیم ….

آیا می دانید یک وصیت نامه کامل ، چه نکاتی را دربردارد و امکان تصمیم گیری در چه مواردی را اعطا می کند؟

بخش اول

مزایای داشتن وصیت نامه رسمی

  1. با داشتن یک وصیت نامه معتبر می توانید با اراده در خصوص نحوه توزیع اموال و دارایی های خود پس از فوت تصمیم گیری کنید و آنرا به قانون نسپارید ، چرا که ممکن است مطابق خواست و آرزوهای شما نباشد.
  2. با تنظیم یک وصیت نامه قانونی ، اختلافات احتمالی خانوادگی پس از فوت به حداقل می رسد و اموال شما بین اشخاصی که دوست دارید ، تقسیم می شود.
  3. یکی از مهمترین مزایای داشتن وصیت نامه ، تعیین تکلیف در خصوص نحوه نگهداری و انتخاب قیم کودک یا کودکان زیر 18 سال شماست، در صورت نداشتن وصیت نامه ، دادگاه نسبت به انتصاب سرپرست بر اساس صلاحدید خود اقدام می کند این انتخاب ممکن است هیچگاه مورد نظر شما نبوده باشد. داشتن وصیت نامه این اختیار را به شما می دهد که با اراده خود فردی را انتخاب کنید که دوست دارید پس از شما مراقب کودکتان باشد.
  4. بر اساس وصیت نامه می توانید اموال خود را هدیه دهید و از مزایای معافیت مالیاتی بهره مند شوید. یک وصیت‌نامه همچنین می‌تواند یک بخش مهم از برنامه‌ریزی مالی شما بوده و سنگینی پرداخت مالیات شما را در زمان بخشیدن اموال کم کند.
  5. پروسه انحصار وراثت با داشتن وصیت نامه سریعتر و با هزینه ای بسیار کمتر انجام می شود و دادگاه در خصوص نحوه تقسیم ارث میان وراث اظهار نظر و تصمیم گیری نمی کند و از هزینه های سنگین انتصاب مدیر اموال اجتناب می کنید.
  6. با داشتن وصیت نامه شخص معتمد و مورد قبول خود را برای اداره اموالتان برمیگزینید که صلاح خانواده شما را در اولویت قرار میدهد.
  7. وصیت نامه به طور کامل ، اجازه تعیین تکلیف در خصوص نحوه توزیع و تقسیم اموال و حتا محروم کردن برخی از ارث را به شما می دهد و مطابق قوانین کانادا، هیچ سقف یا محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
  8. به خاطر داشته باشید که هر زمان می توانید بر حسب شرایط به وجود آمده در زندگی تان ، وصیت نامه خود رابه طور جزیی یا کامل تغییر دهید.
  9. انجام مسایل مربوط به شخص فوت شده بدون وجود وصیت‌نامه می‌تواند روند پیچیده‌ای باشد. اگر یکی از نزدیکان شما بدون داشتن وصیت‌نامه فوت کند، شما نیازمند مشورت با یک وکیل مشورت خواهید بود.

 

متاسفانه فردای ما قابل پیش بینی نیست، پس بهتر است که همیشه آینده را در نظر داشته باشیم  و از مزیتی که قانون در اختیار ما گذاشته تا با اراده خود در خصوص شرایط پس از فوت خود بدون محدودیت، تصمیم گیری کنیم ، بهره گیریم. بنابراین بهتر آنست تا با کمک متخصصین این حوزه، نسبت به تنظیم وصیت نامه اقدام کنیم.

مقاله قبلیمهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی (Provincial Nominee Program)
مقاله بعدیبهترین سن برای شروع کارآفرینی چه زمانی است