دکتر فرهی – طب زیبایی – کلگری

 

برای ترمیم شلی و افتادگی پلک یا بلفاروپلاستی از روش بسیار جدید و منحصربفردی بنام پلاسماجت استفاده می شود. این روش غیر جراحی مرزهای جدیدی را در حوزه طب زیبایی گشوده است. از آنجا که این روش یعنی بلفاروپلاستی غیر جراحی بدون هرگونه برش پوست، خارج کردن بافت اضافی و دستکاری عضله پلک انجام می شود لذا عوارضی که در بلفاروپلاستی جراحی ممکن است دیده شود مانند اسکار محل برش، عفونت، عدم بسته شدن کامل پلک ها در هنگام خواب و عدم تقارن محل برش ها وجود ندارد.

این روش با استفاده از یک دستگاه جدیدی انجام می شود که از نظر فیزیکی گاز را به حالت چهارم ماده یعنی پلاسما تبدیل می کند. این دستگاه با وارد کردن انرژی به مولکول های نیروژن بین الکترود دستگاه و پوست، باعث یونیزه و باردار شدن نیروژن می شود. با ایجاد یک قوس الکتریکی، انرژی یون های نیتروژن آزاد شده و موجب تصعید بافت اپیدرم پوست پلک می شود. از آنجا که این انرژی فقط به اپی درم وارد می شود لذا بافت زیر اپی درم دست نخورده باقی می ماند و خاصیت الاستیسیتی وکشسانی خود را حفظ می کند.

در بلفاروپلاستی غیر جراحی همانطور که قبلا توضیح داده شد پوست پلک سوزانده نمی شود بلکه با استفاده از انرژی خاصی قسمت هایی از پوست از حالت جامد مستقیما به حالت گاز تبدیل می شود (تصعید یا sublimation).  نتیجه این کار کاهش بافت و پوست اضافی پلک ها و جمع شدن آنهاست. از آنجا که خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم در این ناحیه قرار دارند، در این روش این خطوط نیز به نحو بارز و قابل ملاحظه ای بهبود می یابد.

مختصر التهاب، تورم و قرمزی  معمولا 7 – 3 روز بعد از انجام کار بدون هیچگونه اسکاری رفع می شود. معمولا یک جلسه برای انجام بلفاروپلاستی غیر جراحی کافی است ولی در مواردی که شلی پوست پلک زیاد باشد دو جلسه به فاصله 6-4 هفته ممکن است لازم باشد.

 

مقاله قبلیسگ های خانگی به عمر صاحبان خود می افزایند
مقاله بعدیاز تاریخچه درخت کریسمس و دلیل تزئین آن بیشتر بدانیم