Lois Mitchell معاون فرماندار آلبرتا، روز سه شنبه ۸ مارس ساعت ۳ بعدازظهر، سخنرانی سلطنتی اخیر استان را ایراد کرد. در این سخنرانی مشخص شد که دولت آلبرتا به کدام سو درحال پیش‌روی است وچه اقداماتی برای بهبود رکود اقتصادی استان انجام داده است.

یکی از نخستین موضوعاتی که Mitchell به آن اشاره کرد، دسترسی آلبرتا به کشندآب‌های (tidewater) کانادا بود.
وی با اشاره به نزاع چندین ماهه‌ی خط لوله بین آلبرتا و بریتیش کلمبیا که موجب انحصار قیر، تحریم شراب و افزایش تنش بین این دو استان بوده است گفت «ناتوانی چند دهه اخیر کانادا در ایجاد تنوع در بازار صادرات، همه‌ی ما را به عقب می‌کشاند».
Mitchell گفت: «در گذشته، زمانی که کارگران صنعت انرژی و منابعی که متعلق به ما بود مورد حمله وط تهدید می‌شدند، نخست وزیر Peter Lougheed اقدامات جدی در پیش می‌گرفت».

Lougheed، در سال 1980 میزان نفت ارسالی به پالایشگاههای انتاریو را محدود کرده بود تا بر دولت فدرال فشار وارد شود.
«ما درصورت لزوم و پیرو اقدامات شدید و غیرقانونی از سوی دولت بریتیش کلمبیا برای متوقف ساختن خط لوله، تأمل نکرده و خواستار اقدامات قوانین مشابه هستیم».

اقتصاد آلبرتا

این سخنرانی ضرورت تنوع اقتصادی را خاطر نشان کرد، تا این استان تنها به صنعت پر از فراز و نشیب نفت متکی نباشد.
Mitchell از زیرساخت‌های در حال ساخت فعلی، از جمله مرکز جدید درمان سرطان، صدها مدارس جدید، گیاهان پتروشیمی جدید و Green Line در کلگری نام برد.
او همچنین به این واقعیت اشاره کرد که آلبرتا کشور را به سمت رشد اقتصادی هدایت می‌کند و دولت به دنبال راه‌هایی برای ادامه این موفقیت اقتصادی است.
«این بار، بهبود اقتصادی همیشگی خواهد بود».

تنوع اقتصادی

طبق سخنرانی سلطنتی، سه لایحه، هرکدام با هدف تقویت برخی جنبه‌های اقتصادی آلبرتا، به مجلس ارائه می‌شوند.
قانون تنوع انرژی (The Energy Diversification Act) بر تجاری‌سازی ارتقاء جزئی قیر متمرکز خواهد بود؛ فرآیندی که طی آن امکان جریان منابع بیشتر در خط لوله را فراهم می‌شود و همچنین تعداد پالایشگاه‌هایی که قیر آلبرتا را می‌پذیرند، افزایش می‌یابد.

قانون رشد و تنوع (The Growth and Diversification Act)، اعتبارات مالیاتی موجود را گسترش داده و اعتبار های جدیدی را برای کمک به کسب و کار ارائه می‌کند.
در مؤسسات دانشگاهی که به صنعت فناوری اختصاص داده شده‌اند، فضاهای جدید ایجاد و هر گونه افزایشی در هزینه‌ی تحصیل در آینده محدود خواهد شد.

هدف لایحه نهایی، محافظت از آلبرتایی‌ها در برابر نوسانات قیمت برق است، که از زمان برداشتن محدودیت‌های قیمت‌گذاری سیستم، بسیاری از ساکنان با آن روبرو بوده‌اند. انرژی بادی، خورشیدی و گاز طبیعی به عنوان جایگزینی برای ذغال سنگ و به امید یک سیستم انرژی پایدار در استان معرفی خواهند شد.

جرم جنایت در جوامع روستایی

برای مقابله با جرم و جنایت در مناطق روستایی آلبرتا، اقدامات جدید درنظر گرفته شده است، از جمله تکنولوژی‌هیا ردیابی، فن‌آوری‌های مربوط به تجهیزات مزارع، اقدامات برای کاهش زمان صرف شده برای کاغذبازی‌ها و داشتن حضور پررنگ‌تر پلیس در صورت لزوم.

Mitchell گفت: «امروزه در آلبرتا، به ویژه در مناطق روستایی، مردم نگران ایمنی منازل، اموال و رفاه عزیزان‌شان هستند».
«این امر باید تغییر کند». دولت همچنین لایحه‌ای به مجلس معرفی می‌کند که به موجب آن از طریق درمان عمومی، خدمات کاهش آسیب و آموزش عمومی، به بحران مخدر کمک می‌شود.

Mitchell گفت: «بحران مصرف بیش از حد مواد مخدر، زندگی خانواده‌های آلبرتایی زیادی را تحت تاثیر گذاشته است».
«تمام افراد مبتلا، حق برخورداری از شرافت، احترام و مراقبت‌های پزشکی دارند».

منبع: DailyHive

مقاله قبلی۱۰ دلاری جدید با تصویری از اولین زن پیشگام حقوق مدنی در کانادا بنام Viola Desmond
مقاله بعدیکانادا از تعرفه‌های جدید ترامپ برای فولاد و آلومینیوم معاف خواهد بود